HTML

Sofoblog

A reklám vergődése - magvas gondolatok az átalakuló marketingkommunikációról.

Iratkozz fel RSS-re:

Kövess Tumblrön:

Nincs megjeleníthető elem

Kövess Twitteren:

Kövess Twitteren:

    Kattints ide a követéshez!

    Kövess Facebookon:

    Utolsó kommentek

    Címkék

    2007 (1) adósságrendező hitel (1) adschool (1) adwords (2) ad contrarian (1) android (1) apple (1) ashton kutcher (1) atl (1) badár (1) bavaria (1) bbdo (1) bee cool (1) bicikli (1) bioptron (1) blog (5) bluetooth (3) bob hoffmann (1) boci boci tarka (1) bogusky (1) bp (1) budapest bank (2) bullshit (1) cadbury (1) cannes (1) célzás (1) cenzúra (1) chrispin porter (1) citylight (3) clear channel interact (1) clp (1) cnn (1) coca cola (1) coca cola light (1) dairy milk (1) david holmes (1) demokrácia (1) dízel (1) duffy (1) dugnám blog (1) ebay (1) electricity (1) emese (1) facebook (1) fairtrade (1) fesztivál (2) flashmob (1) fogyasztó (10) fogyasztói társadalom (1) g1 (1) galaxy (2) gerillamarketing (4) ginger (1) google (5) gyakornok (1) heineken (2) hello you (1) hibrid (1) hitel expressz (1) honda (1) iga (1) image váltás (1) imázs (1) im a mac (1) im a pc (1) influenzakommandó (1) inside adwords (1) insight (1) internet (4) iphone (2) kampány (1) karácsony (1) karaoke (1) kommunikáció (7) könyvtár (1) konzol (1) környezetvédelem (1) közösségi kommunikáció (2) közösségi közlemény (1) közösségi média (14) kreatív (1) laboratory ideas (1) let it shine (1) mac (1) made (1) márka (1) marketing (16) marketingkommunikáció (14) marketing interakció tervezés (1) matchbox (1) matrica (1) média (18) metál (1) mézes vilmos (1) microsoft (1) mobil (10) mobilmarketing (6) mobil marketing (3) mr t (1) mszp (1) mtv (1) nátha (1) népszavazás (1) netvibes (1) nhs (1) nivea (1) nordstrom (1) no thanx (1) ogilvy (1) online (15) online videó (4) on demand (1) óriásplakát (2) pc (2) philips (1) pioneer (1) pirate tv (1) platform (1) podcast (2) pos (1) pr (9) press release (1) prius (1) qr kód (1) recesszió (1) red bull (1) reform (1) reklám (38) reklámkonferencia (1) rosszfiú (1) sajtóközlemény (2) scam (1) smokefree (1) smr (1) snickers (1) social media (7) social media manager (2) social media release (1) social network (5) sofokleves (1) sör (1) southwest airline (1) szabadság (1) szakmai brekkek (1) szépség (1) sziget (2) szilvee (1) szőke (1) tcr (1) terminator (1) tömegkommunikáció (10) tömegmédia (1) törzsek (1) toyota (1) trysumer (1) tryvertising (1) tumblr (1) tv (2) twitter (9) t mobile (1) ügyfél (1) ügynökség (1) uk (2) upc (1) vállalat (2) válság (1) veeple (1) videó (5) video (1) videojáték (1) videomegosztó (1) vilmos (1) vírus (1) vlog (1) vlogging (1) vod (1) vodafone (1) vodcast (2) vodcasting (1) wave (1) web 2.0 (2) we buy any car (1) wom (1)

    Hogyan kerülhetsz be a reklámszakmába?

    2008.06.09. 23:33 Sofokles

    Az esélyek

    Nem lesz könnyű dolgod, mivel az egyetemek és főiskolák ontják magukból a kommunikációs végzettségűeket, akik vagy a "médiában" vagy a "pr"-ben, vagy pedig a "reklámban" akarnak dolgozni. Ez még nem is baj önmagában, mivel a kijövők döntő hányada enyhén szólva életképtelen (saját tapasztalat), így tehát már lényegesen javultak az esélyeid, viszont a papír az édeskevés.

    A képzés

    Ma Magyarországon nincsen kifejezetten gyakorlatorientált, rendes, reklámra szakosodott képzés. Persze van most ez a Budapest Adschool, de hát az ilyen gyorstalpalókban sose hittem, meg lehet nézni az eredményeket, nem egy közülük nem hogy nem színvonalas, hanem kifejezeten kínos is. (A Kreatív Online fórumán hasonló véleményekkel lehet találkozni.) Elmehetsz Corvinusra, a BGF-re, vagy a BKF-re, vagy akárhová, reklámra célzott képzést nem fogsz kapni. Az utóbbi kettőnek legalább van annyi előnye, hogy kevesebb lexikális dologgal tömik meg a fejedet, és lesz időd és energiád iskola mellett dolgozni (azért berúgni se felejts el ;) ). Ez nagyon fontos, mindjárt kiderül, hogy miért.

    Az akarat

    Magad vagy a szerencséd kovácsa, és nem az iskola. Olvass sokat a reklámról: blogokat (Addict, Mediainfo blog, Karmamedia, Médiablog), fórumokat, magazinokat, online portálokat (Advertising Age, Kreatív Online, Mediainfo) és könyveket. Képezd magadat, és tájékozódj. Vegyél részt szakmai és tanulmányi versenyeken, mert ezekből egyrészt sokat lehet tanulni, másrészt jól mutatnak az önéletrajban, és ez az alapja a későbbi jó munkahelyednek.

    Nyomulj

    Suli mellett menj el gyakornoknak, akkor is, ha nem fizetnek egy vasat se. Csak úgy fogod megtanulni a szakmát, ha belekerülsz. Jobb előbb elkezdeni, mint később egy diplomával ingyen dolgozni, ugyanúgy gyakornokként. Figyeld az álláshirdetéseket, és jelentkezz minél több helyre. Proaktívan is fölkereshetsz ügynökségeket, veszteni valód nincs, maximum nyerhetsz vele.

    Az angol

    Tanuld meg az angolt beszéd és prezentációs szinten. Enélkül nincs esélyed a szakmában.

    És ha bekerültél valahová...

    ...akkor dolgozz legjobb képességeid szerint. Akkor is, ha fénymásolni kell, vagy kávét főzni. A legszarabb munkahelyen eltöltött időt is szakmai tapasztalatként tüntetheted föl az önéletrajzodban, ami pedig az egyre jobb helyekre való bekerülésedet növelheti. Még akkor is tanulhatsz valamit az adott munkahelyen, ha úgy érzed, hogy nem az igazi: szélesedik a látóköröd, tapasztalatokat szerzel és fejlődnek a képességeid. Ez most elég bemagyarázósan hangzik, de hidd el: mindenből lehet tanulni.

    Szumma-szummárum: Legyél elszánt, határozott, és tudd, hogy mit akarsz. Ne ilyedj meg a rossz helyzetektől. Azt mondják az okosok, hogy amibe nem döglesz bele, attól erősebb leszel. Nekem bejött. ;)

    2 komment

    Címkék: reklám gyakornok adschool

    A bejegyzés trackback címe:

    https://sofokles.blog.hu/api/trackback/id/tr24512203

    Kommentek:

    A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

    agocsadam · http://ujrend.blog.hu 2008.06.19. 17:32:09

    és soha nem leszel jó szövegíró ha nem voltál előzetesben, megbüntetve, letartóztatva, szafarin, kiütve tudatmódosítástól, rossz bulin, jó bulin, ejtőernyőn, repülőn, szülői értekezleten, autóversenyen versenyző, autóversenyen néző, autóversenyen tereptárgy, állatkerti póni lábán patkó. ugye.

    Sofokles · http://sofokles.blog.hu 2008.06.19. 21:04:11

    agocsadam:

    Nem tudom, ez most mennyire ironikus, de azt kell, hogy mondjam: igazad van. Irónia nélkül. Ahhoz, hogy szövegíró lehessél, benne kell élned a világban, és kell, hogy fogalmad legyen a legkülönbözőbb dolgokról.
    süti beállítások módosítása