HTML

Sofoblog

A reklám vergődése - magvas gondolatok az átalakuló marketingkommunikációról.

Iratkozz fel RSS-re:

Kövess Twitteren:

Kövess Twitteren:

    Kattints ide a követéshez!

    Kövess Facebookon:

    Utolsó kommentek

    Címkék

    2007 (1) adósságrendező hitel (1) adschool (1) adwords (2) ad contrarian (1) android (1) apple (1) ashton kutcher (1) atl (1) badár (1) bavaria (1) bbdo (1) bee cool (1) bicikli (1) bioptron (1) blog (5) bluetooth (3) bob hoffmann (1) boci boci tarka (1) bogusky (1) bp (1) budapest bank (2) bullshit (1) cadbury (1) cannes (1) célzás (1) cenzúra (1) chrispin porter (1) citylight (3) clear channel interact (1) clp (1) cnn (1) coca cola (1) coca cola light (1) dairy milk (1) david holmes (1) demokrácia (1) dízel (1) duffy (1) dugnám blog (1) ebay (1) electricity (1) emese (1) facebook (1) fairtrade (1) fesztivál (2) flashmob (1) fogyasztó (10) fogyasztói társadalom (1) g1 (1) galaxy (2) gerillamarketing (4) ginger (1) google (5) gyakornok (1) heineken (2) hello you (1) hibrid (1) hitel expressz (1) honda (1) iga (1) image váltás (1) imázs (1) im a mac (1) im a pc (1) influenzakommandó (1) inside adwords (1) insight (1) internet (4) iphone (2) kampány (1) karácsony (1) karaoke (1) kommunikáció (7) könyvtár (1) konzol (1) környezetvédelem (1) közösségi kommunikáció (2) közösségi közlemény (1) közösségi média (14) kreatív (1) laboratory ideas (1) let it shine (1) mac (1) made (1) márka (1) marketing (16) marketingkommunikáció (14) marketing interakció tervezés (1) matchbox (1) matrica (1) média (18) metál (1) mézes vilmos (1) microsoft (1) mobil (10) mobilmarketing (6) mobil marketing (3) mr t (1) mszp (1) mtv (1) nátha (1) népszavazás (1) netvibes (1) nhs (1) nivea (1) nordstrom (1) no thanx (1) ogilvy (1) online (15) online videó (4) on demand (1) óriásplakát (2) pc (2) philips (1) pioneer (1) pirate tv (1) platform (1) podcast (2) pos (1) pr (9) press release (1) prius (1) qr kód (1) recesszió (1) red bull (1) reform (1) reklám (38) reklámkonferencia (1) rosszfiú (1) sajtóközlemény (2) scam (1) smokefree (1) smr (1) snickers (1) social media (7) social media manager (2) social media release (1) social network (5) sofokleves (1) sör (1) southwest airline (1) szabadság (1) szakmai brekkek (1) szépség (1) sziget (2) szilvee (1) szőke (1) tcr (1) terminator (1) tömegkommunikáció (10) tömegmédia (1) törzsek (1) toyota (1) trysumer (1) tryvertising (1) tumblr (1) tv (2) twitter (9) t mobile (1) ügyfél (1) ügynökség (1) uk (2) upc (1) vállalat (2) válság (1) veeple (1) videó (5) video (1) videojáték (1) videomegosztó (1) vilmos (1) vírus (1) vlog (1) vlogging (1) vod (1) vodafone (1) vodcast (2) vodcasting (1) wave (1) web 2.0 (2) we buy any car (1) wom (1)

    Csúnya dolog-e a scam?

    2008.06.19. 22:07 Sofokles

    Most, hogy zajlanak a nagy nemzetközi kreatív reklámversenyek (éppen a cannes-i hajcihő van soron), ismét aktualitást nyert a szeretett scam-téma. De mi is az a scam? Nos, ez az a fajtája a reklámnak, ami nem a nézőnek készül, hanem reklámversenyekre. Tulajdonképpen nem is reklám, ha annak eredeti funkcióját tekintük. Csupán erődemonstráció az ügynökségek részéről, hogy megmutassák a szakmának, hogy mennyire is kreatív a vállalat. Román Balázs egy bejegyzésben feszegeti a témát a Kreatív Online egy blogján, melyet külön a cannes-i események tudósítására indítottak. Szerinte a scam-nek két fajtája van:

    1. "igazi ügyfélnek nem igazi reklám"
    2. "nem igazi ügyfélnek igazi reklám"

    Mindkettőre ír is példát, nem is bocsátkoznék hosszabb magyarázkodásba, inkább térjünk át arra a dologra, hogy a scammelés szép dolog, avagy nem? Nos, igazából nem, ha arról van szó, amiről ugye szólnának ezek a versenyek, ahol elméletileg valódi _reklámok_ versenyeznek egymással. Olyanok, amit nem csak az ügynökség dolgozói láttak meg az a pár száz ember, aki éppen abban a boltban járt, ahová kihelyezték az adott poszert 3 órára, hogy meg legyen a "kampányidőszak" és a fotó, hogy kint volt a hirdetés. Ebből a szempontból a scam az egy alattomos dolog, mert értelemszerűen egy eleve kreativitásra kihegyezett produktummal sosem kelhet versenyre egy olyan alkotás, amit azon szempontok alapján készítettek el és egyszerűsítettek le, hogy a lehető legtágabb célcsoport is megértse és befogadja azt, és még persze még "kreatív" is maradjon. A scamek gyakran már olyannyira elvesztik a kapcsolatukat a valósággal, hogy a reklámozott  terméknek szinte már köze sincs a valós célcsoportjához. A reklám egyszerűen nem azt célozza meg. Ha megnézzük mondjuk az Ogilvy matchboxos hirdetéseit, egyértelművé válik, hogy közük sincs a homokozóban vagy az óvoda szőnyegén autót tologató kissrácokhoz. (Ehhez kapcsolódóan ajánlom Angelday blogján megjelent hozzászólásokat az ügyben.) Persze ötletes, meg minden, na de ez akkor is egy _reklámverseny_, nem pedig kreatívstúdiók független kiállítása.

    1 komment

    Címkék: kreatív reklám scam matchbox ogilvy cannes

    A bejegyzés trackback címe:

    http://sofokles.blog.hu/api/trackback/id/tr34529837

    Kommentek:

    A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

    agocsadam · http://ujrend.blog.hu 2008.06.20. 12:13:49

    a magam részéről megerősítő üzenetet küldök.

    a scam a kultúra és nem a gazdaság része, tessék kitenni a yimmy's yayora es mosolyogni jol, nem magunkat dijazni hogy mekkora viccet talaltunk ki es bekuldeni a kereskedelmi ertelemben eredmenykotelemmel biro reklamok koze ugye.

    +1