Jay Cross Internet Time blogjában akadtam rá erre a remek kis létrára (ami mellesleg Jeremiah Owyang egy előadásából való az Online Market World konferenciáról), ami a közösségi médiát használókat osztályozza bevonódásuk mértéke szerint. Lássuk miről is van szó:
Owyang hat kategóriát állít föl a közösségi médiát használók között.
- Inaktívok: Akik nem használják a közösségi médiát.
- Megfigyelők: Akik olvassák a blogokat és a különböző felhasználói véleményeket, értékeléseket; videomegosztó oldalakat látogatnak; podcastot hallgatnak; részt vesznek a fórumok és csetszobák társalgásaiban (?).
- Csatlakozók: Kösségi oldalakat látogatnak és fenntartják a saját profiljukat.
- Gyűjtők: RSS feedeket használnak és címkéket rendelnek a fotókhoz és weboldalakhoz.
- Kritikusok: Termékeket értékelnek és véleményeznek, hozzászólnak az általuk olvasott blogokon, valamint részt vesznek a fórumok és csetszobák társalgásaiban.
- Alkotók: Saját blogot vezetnek és honlapot tartanak fenn, megosztják a saját készítésű videóikat, hangfelvételeiket, zenéiket.
Alapvetően ez a létra nem rossz, azonban egy ellentmondás van benne. A "megfigyelőknél" azt írta Owyang, hogy részt vesznek a fórumok és csetszobák társalgásaiban, ami viszont már aktív részvételt jelent, nem csupán megfigyelői pozíciót. Lehet, hogy csak véletlenül került bele, mert a "kritikusoknál" is szerepel ugyanez, oda pedig illik.
Utolsó kommentek