HTML

Sofoblog

A reklám vergődése - magvas gondolatok az átalakuló marketingkommunikációról.

Iratkozz fel RSS-re:

Kövess Tumblrön:

Nincs megjeleníthető elem

Kövess Twitteren:

Kövess Twitteren:

    Kattints ide a követéshez!

    Kövess Facebookon:

    Utolsó kommentek

    Címkék

    2007 (1) adósságrendező hitel (1) adschool (1) adwords (2) ad contrarian (1) android (1) apple (1) ashton kutcher (1) atl (1) badár (1) bavaria (1) bbdo (1) bee cool (1) bicikli (1) bioptron (1) blog (5) bluetooth (3) bob hoffmann (1) boci boci tarka (1) bogusky (1) bp (1) budapest bank (2) bullshit (1) cadbury (1) cannes (1) célzás (1) cenzúra (1) chrispin porter (1) citylight (3) clear channel interact (1) clp (1) cnn (1) coca cola (1) coca cola light (1) dairy milk (1) david holmes (1) demokrácia (1) dízel (1) duffy (1) dugnám blog (1) ebay (1) electricity (1) emese (1) facebook (1) fairtrade (1) fesztivál (2) flashmob (1) fogyasztó (10) fogyasztói társadalom (1) g1 (1) galaxy (2) gerillamarketing (4) ginger (1) google (5) gyakornok (1) heineken (2) hello you (1) hibrid (1) hitel expressz (1) honda (1) iga (1) image váltás (1) imázs (1) im a mac (1) im a pc (1) influenzakommandó (1) inside adwords (1) insight (1) internet (4) iphone (2) kampány (1) karácsony (1) karaoke (1) kommunikáció (7) könyvtár (1) konzol (1) környezetvédelem (1) közösségi kommunikáció (2) közösségi közlemény (1) közösségi média (14) kreatív (1) laboratory ideas (1) let it shine (1) mac (1) made (1) márka (1) marketing (16) marketingkommunikáció (14) marketing interakció tervezés (1) matchbox (1) matrica (1) média (18) metál (1) mézes vilmos (1) microsoft (1) mobil (10) mobilmarketing (6) mobil marketing (3) mr t (1) mszp (1) mtv (1) nátha (1) népszavazás (1) netvibes (1) nhs (1) nivea (1) nordstrom (1) no thanx (1) ogilvy (1) online (15) online videó (4) on demand (1) óriásplakát (2) pc (2) philips (1) pioneer (1) pirate tv (1) platform (1) podcast (2) pos (1) pr (9) press release (1) prius (1) qr kód (1) recesszió (1) red bull (1) reform (1) reklám (38) reklámkonferencia (1) rosszfiú (1) sajtóközlemény (2) scam (1) smokefree (1) smr (1) snickers (1) social media (7) social media manager (2) social media release (1) social network (5) sofokleves (1) sör (1) southwest airline (1) szabadság (1) szakmai brekkek (1) szépség (1) sziget (2) szilvee (1) szőke (1) tcr (1) terminator (1) tömegkommunikáció (10) tömegmédia (1) törzsek (1) toyota (1) trysumer (1) tryvertising (1) tumblr (1) tv (2) twitter (9) t mobile (1) ügyfél (1) ügynökség (1) uk (2) upc (1) vállalat (2) válság (1) veeple (1) videó (5) video (1) videojáték (1) videomegosztó (1) vilmos (1) vírus (1) vlog (1) vlogging (1) vod (1) vodafone (1) vodcast (2) vodcasting (1) wave (1) web 2.0 (2) we buy any car (1) wom (1)

    Újfajta kommunikációs ügynökségek kialakulása

    2008.11.20. 19:41 Sofokles

    Ha már az előző posztban ilyen szépen eltemettem a klasszikus ügynökségi modellt és úgy nagyjából az egész ATL-jellegő kommunikációt, akkor illendő lenne felvázolni némi alternatív jövőképet, mert ugye vagdalkozni könnyű, de amíg nincs jobb modell, addig ez van. De folytassuk a sztorit a múltkori poszt végéről, hogy folyamatában lássátok a gondolataimat.

    Szóval ugye még egy darabig bábozunk a mostani tömegkommunikációs reklámozási modell hullájával, de mi lesz akor, ha egy szép napon majd egy hirdető véletlen fölébred a Mátrixból, aztán elkezdi kihuzigálni a többieket is, mert rájött, hogy a fogyasztóit tényleg nem érdekli, hogy mit firkált ki az óriásplakátra, meg miről hablatyol a tévében. Szóval szeretne csinálni valami olyan kommunikációt, ami valóban hasznos, és találkozik a fogyasztók elvárásaival.

    Mivel a különböző médiumokon való üzengetés nem megy, ezért a vállalatok kénytelenek lesznek bemerészkedni a fogyasztóik közé. Mert ugye nyilván vannak fogyasztóik, akik vásárolják a termékeiket, csak fogalmuk sincsen, hogy hol vannak ezek az emberek, mikor éppen nincsenek a boltban: élik az életüket. Beszélgetnek másokkal szemtől-szemben, telefonon, papír alapú vagy elektronikus levélben, internetes fórumokon, online közösségi oldalakon, rajongói klubokban, szórakozóhelyeken, iskolában, munkahelyen talán éppen olyan témákról, hogy vajon melyik autó megbízhatóbb, melyik pékség jobb, milyen futócipőt érdemes venni vagy hol vegyünk fel hitelt? Ezek az eszmecserék ugyan mind az online térben keletkeztek, de hiba volna azt gondolni, hogy csakis ott léteznek, hiszen mind az életből kiragadott triviális példák. Ezekben a specifikus téma köré csoportosuló közösségi kommunikációs terekben vannak a mi fogyasztóink, és egymástól kérdeznek, mivel a vállalat nem látja el őket megfelelő információval (plakátokon üzengetünk, ugyebár). Könnyű belátni, hogy a jó időben, jó helyen elhelyezett, közvetlen és releváns információ átadására semmi sem alkalmasabb jobban, mint ezek a már létező közösségi kommunikációs terek. Ha a gyártó beszáll ebbe a közösségbe és fölveszi a csoportnormákat, teljes jogú taggá válhat. És nem nehéz elképzelni, milyen hatalmas erő rejlik abban, ha a vállalat közvetlenül kommunikálhat a közönségével. Láthatja a problémáit, igényeit, választ adhat azokra, és akár a termékek és szolgáltatások fejlesztésében is hatalmas szerepet játszhat a fogyasztók közé merészkedés.

    Ez a folyamat nem teljesen új, egyre sűrűbben hallani róla. Lehet nevezni a reklám pr-esedésének is, amennyiben a public relations fogalmán tényleg a közönségkapcsolatot értjük, és nem a sajtóküldemény küldözgetést és sajtótájékoztatók szervezését újságíróknak olyan témákról és olyan tartalommal, ami nemhogy az újságírót, de még a fogyasztót sem érdekli. A jövőben tehát sokkal nagyobb szerep jut a fogyasztó és a vállalat közötti közvetlen kapcsolattartásnak. És mit hoz ez magával? Olyan új kommunikációs ügynökségek létrejöttét, akik képesek ellátni ezeket az új típusú kommunikációs feladatokat. A következő posztban hamarosan kifejtem, hogy hogyan képzelem el ezt az új típusú kommunikációt. Stay tuned.

    3 komment

    Címkék: média marketing pr reklám online tömegkommunikáció

    A bejegyzés trackback címe:

    https://sofokles.blog.hu/api/trackback/id/tr52780038

    Kommentek:

    A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

    Long Tail · http://longtail.blog.hu/ 2008.11.22. 18:14:19

    @Sofokles,

    Nálad látom először, hogy a webakárhány varázsban nem feledkezel meg a fórumok, a közösségi értékelések, és a mindenkor nagy látogatottságú pszihográfia alapokon nyugvó portálokban rejlő potenciálról (pl.: nőklapja caffe)
    Bár ezeket magam nem mint reklámhordozó, hanem mint probléma kereső, tesztelő lehetőség használom (alapvetően csak olvasom), illetve termékfejlesztéshez használjuk.

    Egyébként aki milliókat feccel brandépítésbe szerinted alternatív lehet a számára "fórummarketing"?
    Egy kis cég számára?

    Szerintem sokkal nagyobb potenciál rejlik a bértollnokságban, a célközönség számár blogot íratni, aktuális, érdekes releváns tartalmakkal. Mellesleg ott van a reklámod, akár passzivan (pl.: bannerkén). Vagy aktívan, egy egy cikkben a terméked előnyét, hasznát megemlítve. Referenciákat bemutatva...

    LT

    Sofokles · http://sofokles.blog.hu 2008.11.22. 19:30:29

    Long Tail:

    Aki milliókat feccöl brandépítésre annak egyrészt nem tétel a "fórummarketing". Sokkal inkább erőforrást és odafigyelést igényel. És egyébként igen, megérheti. Nézd meg a bankokat: a legnagyobb költők között vannak, és mindenki utálja őket, mert lehúzzák az embert és átláthatatlan konstrukcióik vannak. Ezeket a dolgokat el kéne magyarázniuk az embereknek. Erre jó a "fórummarketing", de méginkább az, ha saját keretek között olyan szájtot építünk, ahová az emberek jöhetnek kérdezni, a bank meg válaszol rájuk. Például.

    Kis céeknek meg a legjobb megoldás, ha kiveszik a részüket a közösségi kommunikációból. Például van olyan cég, aki rendszeresen fórumozik, vagy olyan weboldala van, ahol az emberek tudnak kérdezni, és válaszokat kaphatnak rájuk. Nem mondom, hogy tökéletesek, de jó az irány.

    A céges blogírás is jó lehet releváns tartalommal, de szerintem ezt nem érdemes csupán blogra szűkíteni. Ha már ott a nagy marketingbüdzsé, akkor sokkal inkább érdemes valami átfogóbb, hosszútávú, nagyobb koncepcióban gondolkozni, sok csatornán tartalmat kínálni, de a csatornák mindig hozzád fussanak vissza.Te legyél a kiindulási alap, a forrás.

    Long Tail · http://longtail.blog.hu/ 2008.11.22. 20:09:35

    "fórummarketing megérheti", de...

    Fel ismerik a legnagyobbak, pontosabban a kiszolgáló ügynökségeik? - Sokkal egyszerűbb a rég bevált struktúrákat, az újakra ráhúzni!

    Potenciálisan a KKV-k és a kisebbek játszótere lehet. Bár még a online vállalkozók körében sem igen tapasztalom, annak ellenére hogy minden infótermék említi mint potenciális reklámot, illetve a keresleti piacokat kereső eljárást!

    LT
    süti beállítások módosítása