HTML

Sofoblog

A reklám vergődése - magvas gondolatok az átalakuló marketingkommunikációról.

Iratkozz fel RSS-re:

Kövess Tumblrön:

Nincs megjeleníthető elem

Kövess Twitteren:

Kövess Twitteren:

    Kattints ide a követéshez!

    Kövess Facebookon:

    Utolsó kommentek

    Címkék

    2007 (1) adósságrendező hitel (1) adschool (1) adwords (2) ad contrarian (1) android (1) apple (1) ashton kutcher (1) atl (1) badár (1) bavaria (1) bbdo (1) bee cool (1) bicikli (1) bioptron (1) blog (5) bluetooth (3) bob hoffmann (1) boci boci tarka (1) bogusky (1) bp (1) budapest bank (2) bullshit (1) cadbury (1) cannes (1) célzás (1) cenzúra (1) chrispin porter (1) citylight (3) clear channel interact (1) clp (1) cnn (1) coca cola (1) coca cola light (1) dairy milk (1) david holmes (1) demokrácia (1) dízel (1) duffy (1) dugnám blog (1) ebay (1) electricity (1) emese (1) facebook (1) fairtrade (1) fesztivál (2) flashmob (1) fogyasztó (10) fogyasztói társadalom (1) g1 (1) galaxy (2) gerillamarketing (4) ginger (1) google (5) gyakornok (1) heineken (2) hello you (1) hibrid (1) hitel expressz (1) honda (1) iga (1) image váltás (1) imázs (1) im a mac (1) im a pc (1) influenzakommandó (1) inside adwords (1) insight (1) internet (4) iphone (2) kampány (1) karácsony (1) karaoke (1) kommunikáció (7) könyvtár (1) konzol (1) környezetvédelem (1) közösségi kommunikáció (2) közösségi közlemény (1) közösségi média (14) kreatív (1) laboratory ideas (1) let it shine (1) mac (1) made (1) márka (1) marketing (16) marketingkommunikáció (14) marketing interakció tervezés (1) matchbox (1) matrica (1) média (18) metál (1) mézes vilmos (1) microsoft (1) mobil (10) mobilmarketing (6) mobil marketing (3) mr t (1) mszp (1) mtv (1) nátha (1) népszavazás (1) netvibes (1) nhs (1) nivea (1) nordstrom (1) no thanx (1) ogilvy (1) online (15) online videó (4) on demand (1) óriásplakát (2) pc (2) philips (1) pioneer (1) pirate tv (1) platform (1) podcast (2) pos (1) pr (9) press release (1) prius (1) qr kód (1) recesszió (1) red bull (1) reform (1) reklám (38) reklámkonferencia (1) rosszfiú (1) sajtóközlemény (2) scam (1) smokefree (1) smr (1) snickers (1) social media (7) social media manager (2) social media release (1) social network (5) sofokleves (1) sör (1) southwest airline (1) szabadság (1) szakmai brekkek (1) szépség (1) sziget (2) szilvee (1) szőke (1) tcr (1) terminator (1) tömegkommunikáció (10) tömegmédia (1) törzsek (1) toyota (1) trysumer (1) tryvertising (1) tumblr (1) tv (2) twitter (9) t mobile (1) ügyfél (1) ügynökség (1) uk (2) upc (1) vállalat (2) válság (1) veeple (1) videó (5) video (1) videojáték (1) videomegosztó (1) vilmos (1) vírus (1) vlog (1) vlogging (1) vod (1) vodafone (1) vodcast (2) vodcasting (1) wave (1) web 2.0 (2) we buy any car (1) wom (1)

    Mire használjuk az internetet?

    2008.12.08. 22:31 Sofokles

    Ma befutott a Readerembe egy bejegyzés az Interactive Marketing Blogról, melyben Sampad Swain írt egy rövid áttekintést arról, hogy az internetezők mennyi időt töltenek a különböző típusú oldalakon. A Nielsen-féle Internet Activity Index (IAI) négy kategóriára bontja az internetes oldalakat:

    • Content (tartalom): Olyan weboldalak és online alkalmazások, melyek profilja a hír- és információszolgáltatás valamint szórakoztató tartalmak nyújtása. Például CNN.com vagy ESPN.com.
    • Communications (kommunikáció): Olyan weboldalak és online alkalmazások, amelyek egyének vagy egyének csoportjai közötti információcserét, üzenetek közvetítését biztosítják. Például Yahoo! Mail, AOL Instant Messenger vagy MSN Groups.
    • Commerce (kereskedelem): Online vásárlásra kihegyezett weboldalak és online alkalmazások, mint például az Amazon vagy az Ebay.
    • Community (közösségi oldalak): Azon weboldalak és online szolgáltatások összessége, amelyek kombinálva kínálják a felhasználók által készített tartalmakat és a kommunikáció lehetőségét emberek, valamint emberek és csoportok között. Például Facebook és MySpace.
    • Search (keresés): Gyakorlatilag az internetes keresőszolgáltatásokat jelenti, mint a Google Search, MSN Search vagy Yahoo! Search.

    És akkor lássuk a számokat, hogy ez év januárjától októberig hogyan alakult a négy kategórába tartozó oldalakon eltöltött idő:

    • Content: 6,1%
    • Communications: -2,4%
    • Commerce: -20,4%
    • Community: 16%
    • Search: 4%

    Mi következik ebből?

    1. A legsúlyosabb dolog, hogy úgy tűnik, az e-kereskedelem most kicsit megingott, egészen pontosan 20,4%-ot zuhant. Ha megnézzük az oldalmegjelenéseket, a total time-ot vagy az egyedi látogatók számát, mind azt látjuk, hogy a számok csökkennek. Úgy tűnik az emberek kevesebbet vásárolnak online. Valószínű persze, hogy a világválság bejátszik, de majd meglátjuk, hogy jövőre hogyan térnek magukhoz a mutatók. Kíváncsian várom.
    2. Az eddig oly népszerű kommunikációs szolgáltatások, mint például az Instant Messengerek vagy az e-mail szolgáltatások 2,4%-os csökkenést könyvelhetnek el, ami valószínűleg még csak a jéghegy csúcsa. Gyanítom, hogy a csökkenés amiatt van, hogy a kommunikációs aktivitások áttevődtek a közösségi oldalakra, amik viszont 16%-os növekedést produkáltak. A jövőben a folyamat várhatóan folytatódik és a kommunikációs szolgáltatások használata tovább csökken, míg a közösségi oldalaké pedig nő.
    3. A tartalom iránti igény nőtt egy keveset, erre biztos rásegített a világválság is, de szerintem ez a szegmens a jövőben is lassú, de stabil növekedést fog produkálni.
    4. A keresésre szánt idő szintén nőtt. Ez jó hír egyrészt abból a szempontból, hogy az emberek tudatosabban kutatnak az őket érdeklő információk után, másrészt pedig jó a PPC-seknek. :)

    11 komment

    Címkék: internet social network online közösségi média

    A bejegyzés trackback címe:

    https://sofokles.blog.hu/api/trackback/id/tr87812206

    Kommentek:

    A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

    danteraktív · http://danteraktiv.blog.hu 2008.12.11. 16:08:33

    Megnézném az adatokat külön az e-mailekre, külön az IM alkalmazásokra. Van egy sejtésem, h az a 2,4 mínusz főképp az utóbbiak szabadeséséből jött ki.

    Most érted, socialnetworkölni az esetek 80%-ában a mailfiókjából kezd az ember nem? A levelezőrendszerekre kiváncsi vagyok, hogy önmagukban esni fognak-e; sztem nem.

    d

    Sofokles · http://sofokles.blog.hu 2008.12.11. 17:23:49

    Szerintem de. Ma már nem küldesz ímélt az ismerőseidnek, hanem fölmész a social networkre és küldesz csoportos üzenetet, akinek akarsz. Szerintem ímél esik, IM stagnál, social network nő - ez lesz a trend a jövőben. De majd meglátjuk.

    Max Logan · http://max-logan.hu 2008.12.11. 21:36:11

    Lehet én vagyok a kakukk tojás, de pl. karácsonykor én személyre szóló, egy cimzettes e-mailt küldök, nem pedig iWiW üzenetet.

    Másrészt az emberek nem tudják arra használni az üzenőfalat, amire kellene. Minden idióta oda tolja ki a privát levelezést, amire ugye ott van a belső üzenetküldés, de odáig már nem terjed ki az agyuk.

    A SN szerintem lehet, hogy népszerű, de ettől még értelmes kommunikáció nem ott folyik. Én ha valakivel érdemben akarok értekezni, akkor vagy felhívom telefonon, mert annyira fontos, vagy ha elérhető Skype-on vagy MSN-en, akkor ott értekezem vele. Ha nem annyira fontos és nem érem el IM-en, akkor küldök mailt. Üzelti kapcsolattartásra pedig egyértelműen telefon vagy IM, de az írás megmarad alapon fontos a mail is.

    Nem van egy kicsit túlmisztifikálva ez a SN, mint úgy egyébként a WEB 2.0 (amitől egyébként is hülyét kapok)? Könnyen lehet, hogy tévedek, de én pl. iWiW-en 100-ból 1 olyan üzenetet találok az üzenő falon, ami oda is való, valamint belső levelezésben szinte csak körüzeneteket kapok. Ez pedig messze nem kokurense az e-mailnek. A privát levelezést nem fogom iWiW-en folytatni, mert az privát és mi van, akkor ha valaki nem kér az ilyen SN cuccokból.

    Max Logan · http://max-logan.hu 2008.12.11. 21:39:31

    Ui.: Jelenleg már csak iWiW-en vagyok fent (a többi SN rendszerből töröltem magam, Facebook pedig valahogy nem tud érdekelni, hogy regeljek), de nagyon fontolgatom, hogy megszüntetem az account-omat.

    Egyetlen dolog tart vissza, hogy így ha kell, akkor pont arra tudom használni, mint amire ki van találva: megkeresni valakinek az adatait és felvenni vele a kapcsolatot. De ezt már nem iWiW-en, hanem mail-ben, IM-en, telefonon vagy személyesen.

    Sofokles · http://sofokles.blog.hu 2008.12.11. 22:34:26

    Max Logan:

    Egyébként én is így vagyok vele... Általában a régi vágásúaknak ez a sorrend: telefon, msn, e-mail és a többi csak szórakozásra jó. De ha megnézem a 20 éves húgomat, néha meglepődök. Van rengeteg ismerőse, akinek nem tudja a telefonszámát és MySpace-en vagy MSN-en keresztül tartja velük a kapcsolatot. Megint mások meg intenzíven üzenőfalaznak Iwiwen, akkor is, ha nagyon nem oda való. Annak ellenére, hogy én is kicsit régi vágású vagyok, nem merem egyértelműen kijelenteni, hogy a közösségi hálózatok csak bohóckodásra jók (meg online telefonkönyvnek), mert azt látom, hogy a fiatalabbak közül rengetegen használják elsőszámú kommunikációs eszközként, és csak utána jön a többi.

    Max Logan · http://max-logan.hu 2008.12.11. 23:03:26

    A jelenség úgy gondolom, hogy annak tudható be, hogy az utóbbi években hirtelen megnőtt az internetet használók száma. Éppen ebben az időszakban jöttek meg a közösségre alapozott szolgáltatások.

    Részemről a kérdés csak az, hogy ennek az egésznek lesz-e hosszú távon haszna, azaz letisztulnak-e a dolgok, vagy kifejlődik egy netes iditóta generáció? Gondolok itt arra, hogy nem értik az emberek az üzenőfal funkcióját, nem értik, hogy mi a hoax, stb.

    Egyre jobban tolják a közösségi dolgokat, és egyre kevésbé látom azt, hogy egyedi dolgok születnének. Pl. a nagyok is behódolnak pl. a Flickr-nek, ahelyett, hogy csinálnának saját megoldásokat, melyek presztizsétékűek (legalábbis az én olvasatomban).

    Lehet, hogy kicsit maradinak tűnik a gondolatmenet, de én nem akarom feltenni a Flickr-re a képeimet, mert bár ad egy lökést a noname fotós felfutásának, de ettől eltekintve nem érzem azt, hogy nekem oda kellene tartoznom. Ha jó fotós vagyok, akkor csinálok saját, egyedi megjelenésű és megoldásokkal szerelt fotóblogot saját domain-en és akkor ennek van presztizsértéke.

    Én érzem csak úgy, vagy elég durván adják az emberek szájába, hogy SN minden területen, csak nem vagyok benne biztos, hogy ez ilyen formában jó és követendő.

    A gportal megjelenésével elszaporodtak a siralmas megjelenésű és tartalmú privát honlapok. Na ez tipikus példája annak amit fentebb érzékeltetni akartam. WEB 2.0-nak csúfolják azt, hogy a közösség kezébe adták a lehetőség, de meg lehet nézni, hogy ennek mi lett az eredménye.

    Sofokles · http://sofokles.blog.hu 2008.12.12. 09:53:36

    Én bízom benne, hogy jön majd egy konszolidációs folyamat. Ez olyan kb., mint amikor nekünk bekötötték a netet, orrba-szájba elkezdtem csetelni, mert akkor mindenki csetelt. Aztán szépen leszoktam róla. A mostaniak közül meg rengetegen úgy jöttek be az online-ba, hogy beregisztráltak az Iwiwen meg MyVip-en, mert azon ott van a haverjuk, osztálytársuk, meg most már anya és apa is, aki egyébként teljesen számítógép analfabéta, de ott van, mert mindenki ott van. Szóval ők abba szocializálódtak bele, hogy az elsődleges kommunikáció a közösségi hálózatokon keresztül zajlik az interneten.

    A Flickr-rel kapcsolatban nem értek veled egyet. Ha a Flickr-ön tömörül egy fotós közösség, és te mint fotós, vagy cég vagy akárki, szeretnéd azt, hogy megismerjék a képeidet, akkor közéjük kell menned. Ha külön utakat jársz, sokkal nehezebben fognak megtalálni. A közösségi dolgoknak pont ez a jó oldala, hogy az ember könnyeben kerül kapcsolatba azzal, ami érdekli, és érdemi párbeszéd alakulhat ki a felek között.

    Max Logan · http://max-logan.hu 2008.12.12. 12:28:54

    Valóban, ami a netre cuppanás esetét illeti, visszagondolva én is hasonlóképpren reagáltam, csak nem ilyen szinten. (Bár amikor nekem ADSL-em lett itthon, akkor már 4-5 éve aktív internetező voltam). Aztán szépen lassan mind a számítógéppel végzett tevékenységek, mind az internetezési tevékenységek visszaszorultak a munka és informálódás, kapcsolattartás szintjére (tehát nem töltök ezerrel zenéket, filmeket, mert nem is érdekel ez már).

    Ami a Flickr-t illeti, a bajom azzal van, hogy a Filckr számomra kényelmetlen, mondhatni olyan "letisztult" lett, hogy inkább nem is használom. Néha odatévedek és meglesek egy-két képet, de pl. nagyon idegesít, hogy sokan csak ilyen 480x640-es felbontásban tesznek fel képeket, stb. Meg úgy egyébként az egész oldal szerkezete nem tetszik, kényelmetlen.

    A közösség jó dolog, de én még mindig azon az álláspoton vagyok, hogy egy ilyen site nem kell, hogy a top-ot jelentse. Azaz ha én űberkirály fotós vagyok, akkor felteszek képeket mondjuk Flickr-re, de mellette üzemeltetek egy olyan site-ot, ami teljes mértékben az én egyéniségemre a stílusomra van szabva. Azaz a Flickr-t, nem megjelenési lehetőségnek, azaz ingyenes szolgáltatásnak fognám fel, hanem egy helynek ahova bekopogtathatok, felhívhatom magamra a figyelmet és majd onnan jönnek a saját oldalamra.

    A közösségi szolgáltatásokkal sok esetben az a bajom, hogy jó dolog, hogy tudják aktivizálni a közösséget, de értelme nem sok van. Lásd Twitter, Plurk. A mai napig nem értem meg, hogy mire jó egy ilyen szolgáltatás. Kitaláltunk még egy kommunikációs csatornát, de értelme nincsen. A Plurk-ölésbe fektetett energiával inkább írjanak az emberek értelmes, tartalmas blogokat és oda menjenek az emberek kommentelni. Sokkal több értelme van.

    Sofokles · http://sofokles.blog.hu 2008.12.12. 15:28:15

    Max Logan:

    A Flickr-rel kapcsolatban így már már egyetértek veled. :) Bekopogni, figyelmet fölhívni, kapcsolatot tartani jó, de a legjobb, ha onnan a saját mezőre tereled a látogatóidat.

    A Twittert én sem értem, de úgy fest, hogy egyre nagyobb szerepet hasít ki az infoáramlásból. Sajnos, jobb, ha hozzászokunk. Én is kicsit jobban beleásom magam.

    danteraktív 2008.12.14. 15:31:34

    Flickr: egyetértés így az álláspontközeledések után. A manapság legtrendibb kommszakmabeli szó rá a boilerplate:) Inkább mondjuk teasernek mondanám akkor már, mindenesetre azért (részemről) erősen kétkedni kezdek egy olyan fotósban/fotóswannabeben, aki iszonyat energiákat öl a Flickres futtatásába. Link a suszter cipőjére, sztem ez a max amit nyújthat.

    Mikroblogok: sztem ez csak egy aktuális láz, h itt majd azok mennyire mérvadóak lesznek. Ezer ilyet láttunk, meg fogunk is. Érdemes ismerni és számolni velük, de csak példának okáért én felmentem a napokban a Turulcsiripre, és nekem nem jött át, h az akár multiknak is alkalmas kommunikációs felület lenne. Tudom erre szokták mondani, h ott mindenki véleményvezér (ez tényleg annyira biztos?), és zéró költségű, de - csakúgy mint a regular blogok kommentelői között - itt is fél pillanat alatt át lehet látni a szitán, kik a bértollnokok. Számomra nagy kérdés 2009ben, mi lesz a sorsuk.

    Nem elfelejteni, h 2008 Magyarországában minket basztatott azért az ügyfél, ha minden lehetséges online portálon megjelentünk, túlteljesítve vagy 10zel a kitűzött sajtóközleménylehozást - ellenben a print HVGben nem jelentünk meg:/ Namost ezen a piacon mikroblogrobbanástól én finoman szólva sem tartok.

    d

    Korunk 2009.01.07. 15:47:37

    Teljesen nem ide illő. A kolozsvári Korunk c. lapnál dolgozom (www.korunk.org), akkreditált, Bpluszos lap vagyunk. Nem írnál nekünk reklám halála/reklám-PR viszony kapcsán?
    Ha érdekel, válaszolj ide: annakeszeg@gmail.com
    süti beállítások módosítása