Megtörve hosszúra sikerült hallgatásomat, első körben boldog új évet mindenkinek, második körben pedig szeretnék kicsit értekezni arról, hogy valójában mire is NEM kellene használni az új varázseszközt, a szociális médiát (direkt volt, ezt így láttam leírva a Kreatívban). Aztán meg egy kicsit arról is, hogy mire kellene és hogyan.
Szóval pont egy hete jelent meg két gondolatébresztő poszt az Interactive Marketing Blogon és a Viral Gardenen.
Kezdjük az elsővel, ami arról mesél nekünk, hogy hogyan csúszik félre a vállalatok felől a közösségi média értelmezése. A post tanúsága szerint a legáltalánosabban elkövetett hiba, hogy a cégek egy új marketingcsatornaként tekintenek ezekre az újfajta közösségi terekre, ahová betolhatják a push üzeneteiket.
Finally the easiest way to fail at ’social media marketing’ is to use social media as a way to broadcast your marketing messages with a goal to sell more stuff!
Holott valójában a közösségi média nem is valódi médium, inkább tekinthető egy kommunikációs "csatornanyalábnak", ahogy a Viral Garden szerzője fogalmaz a korábban említett második postban:
[...] social media are communication tools that allow us to connect with one another. Companies should realize this, and leverage these tools as a way to start building relationships with their customers.
A hangsúly tehát a kommunikáción van. A közösségi média arra való, hogy a közönségünket a saját terükben érjük el, csatlakozzunk hozzájuk, mi is a közösség részévé váljunk, és aktívan részt vegyünk a csoport kommunikációjában. Ha kérdeznek válaszolunk, ha kérdezünk válaszolnak. Ilyen egyszerű.
Utolsó kommentek