Jeff Jarvis médiapróféta új, What Would Google Do? című könyvének megjelenése alkalmából a Micropersuasion blog elkapta a látnokot egy interjú erejéig. A beszélgetés közepe felé hangzik el az érdekes mondat,
Advertising is failure. If you have a great product or service customers sell for you and a great relationship with those customers, you don't need to advertise.
Jarvis szerint a reklám nem más, mint egy hiba. Hiszen ha van egy jó terméked és jó kapcsolatot ápolsz a fogyasztóiddal, akkor nincsen szükséged reklámra. Persze aztán ő is beismeri, hogy ez erősen sarkított vélemény, és persze továbbra is szükség van reklámra, csak nem mindegy, hogy mi a dolgok fontossági sorrendje, és hogy mire mennyit költünk.
In an age when competition and pricing are opened up online and when your product is your ad, you need to spend your first dollar on the quality of your product or service.
Tehát a legfontosabb Jarvis szerint a termék és a szolgáltatás, amit nyújtasz mellé. "A termék a reklámod" - ahogy az idézet is mondja. Ezek után következik csak a reklámozás, de csak ha elegendő indok van rá. Viszont ha a termék elég jó, akkor lehet, hogy ez az ok sem létezik Jarvis szerint.
Ő inkább a közösségek erejében hisz, hiszen a legjobb reklám az advocacy jelensége, mikor a fogyasztó ajánlja a másik fogyasztónak a terméket. Ez fölerősíti a cég és célcsoportja közötti kommunikáció igényét, ezáltal a hangsúlyt inkább a PR ügynökségek alkalmazására helyezi a reklámügynökségekkel szemben. Igen ám, de ha kialakul a közvetlen kommunikáció vállalat és fogyasztói között, akkor mi szükség a PR-ügynökségekre?
A marketingkommunikáció átalakulóban van, erre világít rá a fent idézett interjú. Megéri átolvasni, és talán a könyvet is beszerezni.
Utolsó kommentek