HTML

Sofoblog

A reklám vergődése - magvas gondolatok az átalakuló marketingkommunikációról.

Iratkozz fel RSS-re:

Kövess Tumblrön:

Nincs megjeleníthető elem

Kövess Twitteren:

Kövess Twitteren:

    Kattints ide a követéshez!

    Kövess Facebookon:

    Utolsó kommentek

    Címkék

    2007 (1) adósságrendező hitel (1) adschool (1) adwords (2) ad contrarian (1) android (1) apple (1) ashton kutcher (1) atl (1) badár (1) bavaria (1) bbdo (1) bee cool (1) bicikli (1) bioptron (1) blog (5) bluetooth (3) bob hoffmann (1) boci boci tarka (1) bogusky (1) bp (1) budapest bank (2) bullshit (1) cadbury (1) cannes (1) célzás (1) cenzúra (1) chrispin porter (1) citylight (3) clear channel interact (1) clp (1) cnn (1) coca cola (1) coca cola light (1) dairy milk (1) david holmes (1) demokrácia (1) dízel (1) duffy (1) dugnám blog (1) ebay (1) electricity (1) emese (1) facebook (1) fairtrade (1) fesztivál (2) flashmob (1) fogyasztó (10) fogyasztói társadalom (1) g1 (1) galaxy (2) gerillamarketing (4) ginger (1) google (5) gyakornok (1) heineken (2) hello you (1) hibrid (1) hitel expressz (1) honda (1) iga (1) image váltás (1) imázs (1) im a mac (1) im a pc (1) influenzakommandó (1) inside adwords (1) insight (1) internet (4) iphone (2) kampány (1) karácsony (1) karaoke (1) kommunikáció (7) könyvtár (1) konzol (1) környezetvédelem (1) közösségi kommunikáció (2) közösségi közlemény (1) közösségi média (14) kreatív (1) laboratory ideas (1) let it shine (1) mac (1) made (1) márka (1) marketing (16) marketingkommunikáció (14) marketing interakció tervezés (1) matchbox (1) matrica (1) média (18) metál (1) mézes vilmos (1) microsoft (1) mobil (10) mobilmarketing (6) mobil marketing (3) mr t (1) mszp (1) mtv (1) nátha (1) népszavazás (1) netvibes (1) nhs (1) nivea (1) nordstrom (1) no thanx (1) ogilvy (1) online (15) online videó (4) on demand (1) óriásplakát (2) pc (2) philips (1) pioneer (1) pirate tv (1) platform (1) podcast (2) pos (1) pr (9) press release (1) prius (1) qr kód (1) recesszió (1) red bull (1) reform (1) reklám (38) reklámkonferencia (1) rosszfiú (1) sajtóközlemény (2) scam (1) smokefree (1) smr (1) snickers (1) social media (7) social media manager (2) social media release (1) social network (5) sofokleves (1) sör (1) southwest airline (1) szabadság (1) szakmai brekkek (1) szépség (1) sziget (2) szilvee (1) szőke (1) tcr (1) terminator (1) tömegkommunikáció (10) tömegmédia (1) törzsek (1) toyota (1) trysumer (1) tryvertising (1) tumblr (1) tv (2) twitter (9) t mobile (1) ügyfél (1) ügynökség (1) uk (2) upc (1) vállalat (2) válság (1) veeple (1) videó (5) video (1) videojáték (1) videomegosztó (1) vilmos (1) vírus (1) vlog (1) vlogging (1) vod (1) vodafone (1) vodcast (2) vodcasting (1) wave (1) web 2.0 (2) we buy any car (1) wom (1)

    "Advertising is failure"

    2009.04.08. 06:46 Sofokles

    Jeff Jarvis médiapróféta új, What Would Google Do? című könyvének megjelenése alkalmából a Micropersuasion blog elkapta a látnokot egy interjú erejéig. A beszélgetés közepe felé hangzik el az érdekes mondat,

    Advertising is failure. If you have a great product or service customers sell for you and a great relationship with those customers, you don't need to advertise.

    Jarvis szerint a reklám nem más, mint egy hiba. Hiszen ha van egy jó terméked és jó kapcsolatot ápolsz a fogyasztóiddal, akkor nincsen szükséged reklámra. Persze aztán ő is beismeri, hogy ez erősen sarkított vélemény, és persze továbbra is szükség van reklámra, csak nem mindegy, hogy mi a dolgok fontossági sorrendje, és hogy mire mennyit költünk.

    In an age when competition and pricing are opened up online and when your product is your ad, you need to spend your first dollar on the quality of your product or service.

    Tehát a legfontosabb Jarvis szerint a termék és a szolgáltatás, amit nyújtasz mellé. "A termék a reklámod" - ahogy az idézet is mondja. Ezek után következik csak a reklámozás, de csak ha elegendő indok van rá. Viszont ha a termék elég jó, akkor lehet, hogy ez az ok sem létezik Jarvis szerint.

    Ő inkább a közösségek erejében hisz, hiszen a legjobb reklám az advocacy jelensége, mikor a fogyasztó ajánlja a másik fogyasztónak a terméket. Ez fölerősíti a cég és célcsoportja közötti kommunikáció igényét, ezáltal a hangsúlyt inkább a PR ügynökségek alkalmazására helyezi a reklámügynökségekkel szemben. Igen ám, de ha kialakul a közvetlen kommunikáció vállalat és fogyasztói között, akkor mi szükség a PR-ügynökségekre?

    A marketingkommunikáció átalakulóban van, erre világít rá a fent idézett interjú. Megéri átolvasni, és talán a könyvet is beszerezni.

    Szólj hozzá!

    Címkék: pr reklám

    A bejegyzés trackback címe:

    https://sofokles.blog.hu/api/trackback/id/tr131046581

    Kommentek:

    A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

    Nincsenek hozzászólások.
    süti beállítások módosítása