HTML

Sofoblog

A reklám vergődése - magvas gondolatok az átalakuló marketingkommunikációról.

Iratkozz fel RSS-re:

Kövess Twitteren:

Kövess Twitteren:

    Kattints ide a követéshez!

    Kövess Facebookon:

    Utolsó kommentek

    Címkék

    2007 (1) adósságrendező hitel (1) adschool (1) adwords (2) ad contrarian (1) android (1) apple (1) ashton kutcher (1) atl (1) badár (1) bavaria (1) bbdo (1) bee cool (1) bicikli (1) bioptron (1) blog (5) bluetooth (3) bob hoffmann (1) boci boci tarka (1) bogusky (1) bp (1) budapest bank (2) bullshit (1) cadbury (1) cannes (1) célzás (1) cenzúra (1) chrispin porter (1) citylight (3) clear channel interact (1) clp (1) cnn (1) coca cola (1) coca cola light (1) dairy milk (1) david holmes (1) demokrácia (1) dízel (1) duffy (1) dugnám blog (1) ebay (1) electricity (1) emese (1) facebook (1) fairtrade (1) fesztivál (2) flashmob (1) fogyasztó (10) fogyasztói társadalom (1) g1 (1) galaxy (2) gerillamarketing (4) ginger (1) google (5) gyakornok (1) heineken (2) hello you (1) hibrid (1) hitel expressz (1) honda (1) iga (1) image váltás (1) imázs (1) im a mac (1) im a pc (1) influenzakommandó (1) inside adwords (1) insight (1) internet (4) iphone (2) kampány (1) karácsony (1) karaoke (1) kommunikáció (7) könyvtár (1) konzol (1) környezetvédelem (1) közösségi kommunikáció (2) közösségi közlemény (1) közösségi média (14) kreatív (1) laboratory ideas (1) let it shine (1) mac (1) made (1) márka (1) marketing (16) marketingkommunikáció (14) marketing interakció tervezés (1) matchbox (1) matrica (1) média (18) metál (1) mézes vilmos (1) microsoft (1) mobil (10) mobilmarketing (6) mobil marketing (3) mr t (1) mszp (1) mtv (1) nátha (1) népszavazás (1) netvibes (1) nhs (1) nivea (1) nordstrom (1) no thanx (1) ogilvy (1) online (15) online videó (4) on demand (1) óriásplakát (2) pc (2) philips (1) pioneer (1) pirate tv (1) platform (1) podcast (2) pos (1) pr (9) press release (1) prius (1) qr kód (1) recesszió (1) red bull (1) reform (1) reklám (38) reklámkonferencia (1) rosszfiú (1) sajtóközlemény (2) scam (1) smokefree (1) smr (1) snickers (1) social media (7) social media manager (2) social media release (1) social network (5) sofokleves (1) sör (1) southwest airline (1) szabadság (1) szakmai brekkek (1) szépség (1) sziget (2) szilvee (1) szőke (1) tcr (1) terminator (1) tömegkommunikáció (10) tömegmédia (1) törzsek (1) toyota (1) trysumer (1) tryvertising (1) tumblr (1) tv (2) twitter (9) t mobile (1) ügyfél (1) ügynökség (1) uk (2) upc (1) vállalat (2) válság (1) veeple (1) videó (5) video (1) videojáték (1) videomegosztó (1) vilmos (1) vírus (1) vlog (1) vlogging (1) vod (1) vodafone (1) vodcast (2) vodcasting (1) wave (1) web 2.0 (2) we buy any car (1) wom (1)

    A Twitter felnőtt

    2009.04.20. 06:30 Sofokles

    2009 buzzwordje a Twitter, április 16. pedig médiatörténeti nap: azzal, hogy Ashton Kutcher twitteroldala előbb érte el az 1 millió követőt, mint a CNN Breaking News hírcsatornája, a Twitter felnőttkorba lépett. (Britney felkészül.) Míg 2008-ban a szolgáltatás intenzív felfutásnak lehettünk szemtanúi, az idei év kétségkívül a beérés időszaka lesz, és a betagozódás a mainstream médiumok közé.

    Mikor 2006-ban beindult a Twitter, sokan csak geekhomokozónak tekintették, ahová unatkozó kockák írogatják, hogy milyen volt a pizza, meg hogy elfogyott a kóla. Aztán a szolgáltatás szépen kinőtte magát, egyre többen kezdték használni: egyszerű emberektől jöttek hírek katasztrófákról, belpolitikai konfliktusokról, hírességek osztották meg mindennapjaikat, és még az USA elnökévé is lehetett válni a segítségével.

    Most pedig Ashton Kutcher és a CNN versengése nem csak önmagában az óriási szám miatt médiatörténei jelentőségű. Itt mutatkozik meg igazán a Twitter jelentősége: ha egy sztár magánemberként, a tömegmédiát kikerülve, a rajongóit közvetlenül elérve képes nagyobb figyelmet vonzani, mint a világ egyik legnagyobb mainstream hírgyára, ami mögött emberek ezrei állnak világszerte, akkor azt hiszem, hogy valami nagyon csúnyán felborult, és ez a valami az egyensúly. Tekinthető ez az új, privát vagy személyes médium, és a régi, központosított, mainstream hírgyártás csatájának is, amiben az előbbi nyert. Egyetlen sztár életére többen kíváncsiak, mint a világ összes hírére.

    Joggal vetődik föl a kérdés, hogy akkor ezentúl mi szükség lesz a mainstream médiára, ha mondjuk Twitteren keresztül mindenki közvetlenül a forrástól megkaphatja a napi híradagját. Elméletileg semmi. Gyakorlatilag mégis kell nekünk a jó öreg tömegmédia: egyrészt a szokás nagy úr, másrészt azért Ashton Kutcher életére se lenne kíváncsi a kutya se, ha a mainstream média nem csinált volna belőle sztárt. A Twitternek szüksége van a tömegmédiára, mivel részben abból táplálkozik: újraelosztja az információkat, kulturális és információs remixek születésének a színtere. A jó öreg mainstream média alapvetően pedig elvan a Twiter nélkül, azonban számtalan esetben hasznot húzhat belőle, amennyiben előny a gyors és korlátok nélküli információáramlás, és a tömegmédia sztárjai is előszeretettel használják közvetlen szócsőként.

    2009-ben tehát a Twitter a fentiek alapján a helyére kerül a médiumok tömegében. Ismertté és elismertté válik mind mainstream és underground körökben, és ennek az egésznek egy nagy lökést fog adni a robbanás előtt álló, vagy már robbanóban lévő mobilinternet. Egyre gyakoribb jelenséggé válik majd, hogy a magánemberek ismerőseik, kedvenc sztárjaik, márkáik, vagy tömegmédiumok Twitter oldalait követik, és ők maguk is belefognak a twitelésbe.

    Két kérdésem van a végére:

    1. Ebben az feedolvasós, iwiwezős meg facebookolós, twitteren-követős világban mikor lesz időnk hús vér emberekkel találkozni?
    2. Mi lesz itthon a Twitter sorsa?

    4 komment

    Címkék: média kommunikáció cnn twitter ashton kutcher tömegkommunikáció

    A bejegyzés trackback címe:

    http://sofokles.blog.hu/api/trackback/id/tr961074861

    Kommentek:

    A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

    kohana · http://kisviraginitaly.freeblog.hu 2009.04.20. 08:58:11

    az 1-es kérdésre egyszerű a válasz, ez már lassan 20 éves kérdés, azóta létezik, amióta van IRC meg internet :)
    Szerintem ez egy olyan kérdés, amin felesleges rágódni.
    Akiben megvan a szükséges szociális érték, ezek után is fog találkozni hús-vér emberekkel, csak épp az iwiwen fészbúkon twitteren szervezi meg, nem telefonon, emailban, chaten.
    Aki meg egyébként se az a szociális típus, az akkor se találkozgatna többet, ha nem lenne az internet.

    kerekesjani 2009.04.20. 13:36:10

    Egy kicsit demagóg a kérdés. Csatlakozom #kohana véleményéhez, nettel vagy anélkül, aki szereti az embereket annak vannak barátai online és offline, aki nem annak nincsenek.

    Sofokles · http://sofokles.blog.hu 2009.04.20. 15:37:05

    @kohana:
    @kerekesjani:

    Igen, talán a magánembert nem kell félteni, mert ha akarja megtalálja az egyensúlyt az online és offline élete között. Kap egy új eszközt a kezébe, amit vagy használ, vagy nem.

    Viszont azok, akik a kommunikációs szakmában dolgoznak, nagyon durva információs túlterheléssel kell hogy szembenézzenek. Mert ott nem arról szól a dolog, hogy vagy használom az adott eszközt, vagy nem. Ott követni kell mindent, vagy lemaradsz: blogokat, közösségi hálózatokat, ismerősökön keresztül befutó információkat, Twittert, és ki tudja mit találnak még föl később. Szóval ahogy Doransky írogatja mostanában, az információk szűrése és rendszerezése sokkal nagyobb hangsúlyt kell hogy kapjon a jövőben, különben belefulladunk.

    kohana · http://kisviraginitaly.freeblog.hu 2009.04.20. 16:38:31

    a szűrés és rendszerezés valóban fontos, de eddig is az volt.
    Annyiban fontosabb most, hogy már nem csak a nagy médiumoktól, hanem közvetlen a "kisemerektől" is lehet infót szerezni, és mivel a közvetlen információk még csak egy adott ember egyéni, ráadásul erősen szubjektív szűrőrendszerén mentek át, nehezebb bánni velük.
    de ahogy megjelennek ezek az új csatornák, rövid időn belül megjelennek hozzá a megfelelő szűrési technikák is, szerintem.
    Igazából, én annyiban örülök ennek, mert végre az, számít, hogy tudd, honnan lehet gyorsan és hatékonyan információhoz jutni. (és sok helyen még mindig nem ezt tanítják, csak nyomják beléd a tankönyveket)
    Ami miatt ez nehéz a kommunikációs embereknek, mert ez a technológiák ismeretét tolja előtérbe.