De most úgy igazán jó lenne már tudni. Ashton Kutcher meg a CNN csatája után itthon is elindult ugye a nagy Twitterverseny Angelday, Doransky és Hírbehozó között. Ki éri el előbb a 2009 követőt - ez a tét.
De hogy valójában tényleg mire jó a Twitter, azt valahogy máig nem érzem tisztázottnak nem csak én, hanem a rengeteg hozzászóló is, ahogy kiderül a fent linkelt Webisztános post hozzászólásaiból. Persze jön az evidens válasz - elsőként most éppen Angelday-től:
A twitternek onnan válik értelme, hogy feliratkozol azokra a feedekre, amik érdekelnek, illetve berántod a haverjaidat is, akik rád iratkoznak fel. Ezután nyomod a posztokat, elindul a beszélgetés. Egyrészt látod a folyamban az okosságokat, másrészt a te okosságaidat is olvassák visszafelé.
Persze, ez nyilván igaz, most minden cinizmus nélkül. De erre mondjuk kiválóan lehet használni a Facebookot (és lassan talán az Iwiwet) is. Közösségi hálózat, pont arra való, amit Angelday leírt. Aki Twitterezik, biztos hogy fönt van Facebookon, ergo igazából tök fölösleges szenvednie pluszban még a Twitterrel is, ha pont ugyanarra használja, mint a Facebookot. A tapasztalatok pedig ezt mutatják. Erre még rátesz egy lapáttal a TweetDeck használata, ami lehetővé teszi, hogy egy üzenetet egyszerre kiküldjünk mindkét rendszerbe. Remek, duplikáljuk az információkat, növeljük a zajt. Aztán van a retweet funkció, amivel lehet választ küldeni egy twitre, csak éppen nem lehet rendesen lekövetni, hogy mire érkezett a válasz. Az, hogy gyakorlatilag csetként, vagy közösségi kommunikációra használjuk a Twittert (visszatwit), szerintem téves megközelítés. Kövezzetek meg, de nekem nincsen szükségem a Facebookon kívül még egy közösségi oldalra, ahol ugyanazok az emberek írogatják ugyanazt. És itt nem az ugyanazokkal van baj, hanem az ugyanazzal, mégegyszer.
A Twitter egy mikroblog szolgáltatás: 140 karakterben lehet belekiabálni a világba nagyon egyszerűen, nagyon gyorsan, nagyon tömören, hogy mi van. Az üzenet fogadásához mégcsak regisztrálni sem kell, akárki olvashatja az adott csatornán megjelenő üzeneteket (de csak ha a tulaj ezt úgy engedélyezi). Ez gyakorlatilag egy instant, felgyorsult, online-ra idomított tömegkommunikáció. Erre jó a Twitter. De arra nagyon.
Reklám: http://twitter.com/Sofokles_
Utolsó kommentek