HTML

Sofoblog

A reklám vergődése - magvas gondolatok az átalakuló marketingkommunikációról.

Iratkozz fel RSS-re:

Kövess Tumblrön:

Nincs megjeleníthető elem

Kövess Twitteren:

Kövess Twitteren:

    Kattints ide a követéshez!

    Kövess Facebookon:

    Utolsó kommentek

    Címkék

    2007 (1) adósságrendező hitel (1) adschool (1) adwords (2) ad contrarian (1) android (1) apple (1) ashton kutcher (1) atl (1) badár (1) bavaria (1) bbdo (1) bee cool (1) bicikli (1) bioptron (1) blog (5) bluetooth (3) bob hoffmann (1) boci boci tarka (1) bogusky (1) bp (1) budapest bank (2) bullshit (1) cadbury (1) cannes (1) célzás (1) cenzúra (1) chrispin porter (1) citylight (3) clear channel interact (1) clp (1) cnn (1) coca cola (1) coca cola light (1) dairy milk (1) david holmes (1) demokrácia (1) dízel (1) duffy (1) dugnám blog (1) ebay (1) electricity (1) emese (1) facebook (1) fairtrade (1) fesztivál (2) flashmob (1) fogyasztó (10) fogyasztói társadalom (1) g1 (1) galaxy (2) gerillamarketing (4) ginger (1) google (5) gyakornok (1) heineken (2) hello you (1) hibrid (1) hitel expressz (1) honda (1) iga (1) image váltás (1) imázs (1) im a mac (1) im a pc (1) influenzakommandó (1) inside adwords (1) insight (1) internet (4) iphone (2) kampány (1) karácsony (1) karaoke (1) kommunikáció (7) könyvtár (1) konzol (1) környezetvédelem (1) közösségi kommunikáció (2) közösségi közlemény (1) közösségi média (14) kreatív (1) laboratory ideas (1) let it shine (1) mac (1) made (1) márka (1) marketing (16) marketingkommunikáció (14) marketing interakció tervezés (1) matchbox (1) matrica (1) média (18) metál (1) mézes vilmos (1) microsoft (1) mobil (10) mobilmarketing (6) mobil marketing (3) mr t (1) mszp (1) mtv (1) nátha (1) népszavazás (1) netvibes (1) nhs (1) nivea (1) nordstrom (1) no thanx (1) ogilvy (1) online (15) online videó (4) on demand (1) óriásplakát (2) pc (2) philips (1) pioneer (1) pirate tv (1) platform (1) podcast (2) pos (1) pr (9) press release (1) prius (1) qr kód (1) recesszió (1) red bull (1) reform (1) reklám (38) reklámkonferencia (1) rosszfiú (1) sajtóközlemény (2) scam (1) smokefree (1) smr (1) snickers (1) social media (7) social media manager (2) social media release (1) social network (5) sofokleves (1) sör (1) southwest airline (1) szabadság (1) szakmai brekkek (1) szépség (1) sziget (2) szilvee (1) szőke (1) tcr (1) terminator (1) tömegkommunikáció (10) tömegmédia (1) törzsek (1) toyota (1) trysumer (1) tryvertising (1) tumblr (1) tv (2) twitter (9) t mobile (1) ügyfél (1) ügynökség (1) uk (2) upc (1) vállalat (2) válság (1) veeple (1) videó (5) video (1) videojáték (1) videomegosztó (1) vilmos (1) vírus (1) vlog (1) vlogging (1) vod (1) vodafone (1) vodcast (2) vodcasting (1) wave (1) web 2.0 (2) we buy any car (1) wom (1)

    Most akkor tényleg: mire jó a Twitter?

    2009.04.27. 22:20 Sofokles

    De most úgy igazán jó lenne már tudni. Ashton Kutcher meg a CNN csatája után itthon is elindult ugye a nagy Twitterverseny Angelday, Doransky és Hírbehozó között. Ki éri el előbb a 2009 követőt - ez a tét.

    De hogy valójában tényleg mire jó a Twitter, azt valahogy máig nem érzem tisztázottnak nem csak én, hanem a rengeteg hozzászóló is, ahogy kiderül a fent linkelt Webisztános post hozzászólásaiból. Persze jön az evidens válasz - elsőként most éppen Angelday-től:

    A twitternek onnan válik értelme, hogy feliratkozol azokra a feedekre, amik érdekelnek, illetve berántod a haverjaidat is, akik rád iratkoznak fel. Ezután nyomod a posztokat, elindul a beszélgetés. Egyrészt látod a folyamban az okosságokat, másrészt a te okosságaidat is olvassák visszafelé.

    Persze, ez nyilván igaz, most minden cinizmus nélkül. De erre mondjuk kiválóan lehet használni a Facebookot (és lassan talán az Iwiwet) is. Közösségi hálózat, pont arra való, amit Angelday leírt. Aki Twitterezik, biztos hogy fönt van Facebookon, ergo igazából tök fölösleges szenvednie pluszban még a Twitterrel is, ha pont ugyanarra használja, mint a Facebookot. A tapasztalatok pedig ezt mutatják. Erre még rátesz egy lapáttal a TweetDeck használata, ami lehetővé teszi, hogy egy üzenetet egyszerre kiküldjünk mindkét rendszerbe. Remek, duplikáljuk az információkat, növeljük a zajt. Aztán van a retweet funkció, amivel lehet választ küldeni egy twitre, csak éppen nem lehet rendesen lekövetni, hogy mire érkezett a válasz. Az, hogy gyakorlatilag csetként, vagy közösségi kommunikációra használjuk a Twittert (visszatwit), szerintem téves megközelítés. Kövezzetek meg, de nekem nincsen szükségem a Facebookon kívül még egy közösségi oldalra, ahol ugyanazok az emberek írogatják ugyanazt. És itt nem az ugyanazokkal van baj, hanem az ugyanazzal, mégegyszer.

    A Twitter egy mikroblog szolgáltatás: 140 karakterben lehet belekiabálni a világba nagyon egyszerűen, nagyon gyorsan, nagyon tömören, hogy mi van. Az üzenet fogadásához mégcsak regisztrálni sem kell, akárki olvashatja az adott csatornán megjelenő üzeneteket (de csak ha a tulaj ezt úgy engedélyezi). Ez gyakorlatilag egy instant, felgyorsult, online-ra idomított tömegkommunikáció. Erre jó a Twitter. De arra nagyon.

    Reklám: http://twitter.com/Sofokles_

    14 komment

    Címkék: twitter tömegkommunikáció

    A bejegyzés trackback címe:

    https://sofokles.blog.hu/api/trackback/id/tr371090417

    Kommentek:

    A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

    kohana · http://kisviraginitaly.freeblog.hu 2009.04.27. 22:45:10

    szerintem a twitter mire jó:
    ismerkedni, azt nem állítom hogy barátkozni. Ha az ember a magyar geek (webbuherátor) szférát szeretné megismerni, itt megteheti.
    Emellett élő közvetítésekre (már ha minket érdeklő helyszínről/eseményről van aki közvetítsen)
    itt nem csak előre tervezett eseményekről, hanem akár váratlanokról is, baleset, tragédia stb.
    illetve bizonyos témákban azonnali info szerzésre.
    Közlekedési hírekre. Rövidtávú időjárásjelentésre.
    Én pl egy megázást úsztam meg a twitternek köszönhetően, mert becsiripelték az emberek, hogy itt meg itt már esik.
    Persze önmagunk promótálására, blogunk, oldalunk hirdetésére is lehet használni.

    kohana · http://kisviraginitaly.freeblog.hu 2009.04.27. 22:53:21

    ja, és tök jó aranyköpéseket/beszólásokat lehet ott látni néha :)

    Hutchington 2009.04.28. 06:28:29

    Duplikált tartalom? Facebook-on van 5 ismerősöm, akik nem szoktak ott írni, twitteren meg vagy 30 embert követek. Tessék!

    A leírtak alapján nem érted a twitter lényegét!

    Facebook-on soha nem írok, Twitteren 360 írásom van, év eleje óta.

    A twitternek nem a visszakövethetőség a lényege, hanem az adott pillanat szülte információk áradata. Ezer éves postodra nem fog senki válaszolni, ergo nincs is szükség arra hogy visszakövesd!

    Most majd bitos jól leoszt mindenki, hogy menjek a fenébe, meg hogy ez nem így van, de akik még soha nem próbálták, nem is tudja milyen a twitter!

    agyvihar · http://agyvihar.blog.hu/ 2009.04.28. 10:50:03

    A twiiter tömeges sikere odakint szerintem összefoglalható annyiban, hogy ez egy annyira primitív, leegyszerűsített blogszolgáltatás, hogy még a leghülyébbek is használni tudják. Pl. a politikusok, és a celebek is. :)

    Sofokles · http://sofokles.blog.hu 2009.04.28. 13:38:40

    @kohana:

    - Ismerkedés: aláírom, talán kicsit könnyeb, gyorsabb lehet, de aki ismerkedni akart a magyar elitgeekekkel, eddig is megoldotta. Persze ez hülye hozzáállás, mert akkor ennyi erővel még mindig lovakkal közlekednénk. :)
    - Eseményekről (szervezett vagy véletlen) élő közvetítés: igen, erre jó. Instant tömegkommunikáció, ahogy írtam.
    - Azonnali infoszerzés: ja.
    - Önmagunk promotálása: ja. Én például a blogom "kiegészítéseként" használom. Olyan twiteket írok , amiket a blogon nem akarok kifejteni, de érdekesnek tartom.

    Sofokles · http://sofokles.blog.hu 2009.04.28. 13:53:04

    @Hutchington:

    Te egy geek vagy és ezt nem sértésnek szánom. Webbel foglalkozol, online vagy egész nap, valószínűleg az ismerőseid is hozzád hasonlóak. Neked és az ismerőseidnek tök jó a Twitter mert a munkád során szépen elfutogat és lehet követni "az adott pillanat szülte információk áradatát", ahogy írtad. És nincs szükséged a visszakövethetőségre, mert benne vagy a folyamatban, jelen időben.

    "Ezer éves postodra nem fog senki válaszolni, ergo nincs is szükség arra hogy visszakövesd." Ez igaz, viszont ha valaki azonnal küldd egy választ, viszont nekem le kell válnom a Twitterről, mert dolgom van mással, máshol, és nem tudok egész nap online lenni, vagy a Twitterel foglalkozni, akkor az a reakció elvész örökre.

    Gyakorlatilag te csetként használod a Twittert. Mert neked és az ismerőseidnek ez így kényelmes és működik. Azonban téves megközelítés azt mondani, hogy a Twitter erre való, és ez a lényege. A lényege a rövid üzenetek azonnali és egyszerű küldése. Ami ezután jön, az mind egyéni adaptáció. Ki erre, ki arra fogja használni. De az emberek nagy része nincs egész nap online. És pontosan emiatt nem jó a Twitter arra, amire te is használod. Nincs visszakövethetőség, kimaradnak részletek, ergo széttöredezik a többoldalú kommunikáció. Ezért jobb rajta broadcastolni, és nem csetelni és közösségi életet élni. Mert arra vanna ksokkal jobb megoldások. Szerintem.

    Hutchington 2009.04.28. 19:07:47

    "...viszont ha valaki azonnal küldd egy választ, viszont nekem le kell válnom a Twitterről, mert dolgom van mással, máshol, és nem tudok egész nap online lenni, vagy a Twitterel foglalkozni, akkor az a reakció elvész örökre."

    Ez ebben a formában nem igaz. Erre van pl TwitterFox Firefox kiegészítőben a Replies fül, ahol ha valaki nekem küld üzenetet azonnal megjelenik mögötte zárójelben hogy (1) vagy (3) vagy akárhány válasz érkezett.
    addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/5081

    A twitter nem kényszer, az használja aki akarja. Kollégám sem tudja elképzelni, mire jó, de azt mondta hogy amíg nem kóstolta meg a csokit, addig nem is alkothat róla véleményt.

    Sofokles · http://sofokles.blog.hu 2009.04.28. 22:59:50

    @Hutchington:

    Tudom, hogy a mindenféle kiegészítők tudják külön kezelni a válaszokat, viszont az nem azonosítható be, hogy adott válasz melyik twitre érkezett konkrétan. Nem mondom azt, hogy nem található ki, de nem egyértelmű. És ez néha okozhat nehézséget.

    Én is csak mostanában kezdtem el beleásni magamat jobban a Twitterbe, és rendszeresen használni. Kétségtelenül vannak jó oldalai, de még a helyére kell kerülnie, úgy érzem.

    rroderik · http://rroderik.freeblog.hu 2009.04.29. 12:41:14

    írok egy cikket a twitterről egy hazai marketkommos lapba. lassan egy éve fent vagyok, de aktív kb. csak egy hete. eddig leginkább a cikk megírásában és a twitterrel kapcsolatos alapvető tapasztalatok megszerzésében segített. tehát egyelőre elég l'art pour l'art a dolog, de most permanensen esélyt adok neki. a twitternek ti.

    bennem is felmerültek ezek a gondolatok, amiket írtok.

    még néhány észrevétel:

    a mainstream hírcsatornákon érkező "fajsúlyos hírek" ugyanúgy megtalálhatók a twitterezők által megosztott linkek alatt. a többi hír, legyen az akár az index, akár a nyt, annyira esetlegesnek tűnik, hogy akárhonnan jöhet, akár egy kelet-texasi nővértől (@nursewendy) a twitteren. a lényeg, hogy k. sok a hír/információ, és egyre kevésbé van olyan authoritás, ami eldöntheti nekem mit kéne olvasni - illetve ez az autoritás talán a klasszik tömegmédiától (tv, rádió) egy méginkább a tömegek által irányított tömegmédiumba helyeződik át (twitter). persze, ez nem feltétlenül jó.

    lehet, hogy ez egy evolúciós dolog, hogy az elképesztő mennyiségű info-val, amit előállítunk megpróbálunk valamit kezdeni.

    van akit az info maga, valakit a keresése tesz boldoggá.

    azt hiszem nagyon sokan a generációnkból a keresők közé tartozunk.

    még néhány dolog:

    twitter konferencia: www.140conf.com/

    egy barátom a columbián twitterből vizsgázik, egy fél tanszék foglalkozik azzal, hogy lehet a twitter segítségével megreformálni az újságírást:

    columbianm.blogspot.com/2009/01/webcast-twitter-for-journalists.html

    egyelőre ennyi.

    Sofokles · http://sofokles.blog.hu 2009.04.29. 14:36:46

    @rroderik:

    Kösz rroderik, ez a blogspotos link frankó. Az meg durva, hogy lehet Twitterből diplomázni. :)

    Pikszi · http://afeketezongora.blogspot.com/ 2009.04.30. 22:23:56

    Instant információaratás, igen.(Nem kell readert meg kilencmillió oldalt nyitogatnom, hogy lássam a világom pillanatnyi állását.)

    Szubjektíve meg: alkatilag és szakmailag egyaránt a kurta megszólalásokra vagyok trenírozva, a "klasszikus" blogot tematikus fejtegetésekre és nem autobiográf bejegyzésekre használom.

    (Jó volt a reklám, Sofokles...)

    2009.12.30. 00:00:18

    Hát Gyerekek!

    Megnéztem, amit írtatok. Magyar viszonylatban "geek" vagyok, de most se értem, hogy miért írjam le, hogy éppen havat lapátolok. Nem értem. Kit érdekel ez? Anyámat? Ő felhív. Sőt szól, hogy lapátold el a havat! :-)
    Eleve nem világos, hogy mit is keresek rajta. Kulcsszavakat? Beütöttem a feleségem hobbiját (női dolog), kaptam vagy 100000 tweetet. Semmit nem lehet belőle kihámozni.
    Akkor fogtam és kattintom emberekre. Megtudtam, hogy a micimackós szaloncukor mézes és egy hete nem hívta anyukája (biztos nem esett a hó :-)) XY-t. Nevezett embert 50-en követik, összesen 5 bejegyzése volt kb. 3 hónap alatt.

    Se füle, se farka nem volt a szövegnek. Aki azt mondja, hogy információ áradat van, az nagyon tehetséges olvasó, mert itt egy árva hasznos információt nem sikerült szereznem, semmiről.

    Beüthetek akármit, egy hatalmas szemétkupacot kapok a google-hoz képest.

    Előttem szólótol kérdezem: miért a twittert bámulod, az időjárás jelentés helyett, hogy ne ázz meg?

    Kipróbáltuk még egy dologra. Beütöttük, hogy Lachtal (aki még nem találkozott a névvel, egy viszonylag népszerű síelésre alkalmas hely). Kaptam 2 angol és egy német találatot. Infót semmit róla. Se azt van-e hó. Se azt, hogy valaki odamegy. Ráadásul úgy látom, hogy itt ömlesztve vannak a nyelvek. Vagyis, ha beütöm, hogy Beijing, jó eséllyel kapok a világ összes nyelvén bejegyzést.

    Még egyet megnéztem. Hátha kapok infó özönt! Beütöttem egy általam várt játék címét. Starcraft II. Az első 10 találatban ZÉRÓ infót kaptam. Bocs, pontosítok. Megtudtam tutira, amit már eddig is sejtettem: más is várja a játékot. Legalább nem vagyok magányos.

    Miért nincs ranking ebben? Amit sokan követnek elsőnek jön fel. Vagy van? Béna vagyok? Hol egy tutorial.

    De addig is: ennek mi értelme van? 33 évesen, nyitott fejjel, nem látom át. Öreg vagyok hozzá?

    2010.02.10. 15:42:04

    @Teddyke: ABSZOLÚT EGYETÉRTEK!

    Mi a jó büdös francnak írjam be a nagyvilágnak, hogy most fáj a hasam, szarnom kell vagy éppen kiverem.. Hát kit érdekel?

    Nekem ez az egész közösségi szolgáltatás egy olyan fúrumnak tünik ahol csupa önértékelési problémával küzdő, magamutogató, elfojtott és ebben kibuggyanó indulatokkal rendelkező arc van.

    Mert normális ember ragaszkodik a privát életéhez, nem köt minden szart mindenki orrára, ezt csak a magamutogatós, magukkal nem bíró idióták teszik. (lásd iwiw, fészbúk és társait).

    Nem vitatom hogy pl. üzleti célból nem hasznos dolog, de magánszempontból?

    Persze ezek az emberek egyben azok is, akiket ha jól megszivatnak felhasználva a "kipofázott" információkat, elsőnek lesznek felháborodva a személyiségi jogukra való hivatkozásokkal.

    Alapvetőleg online ember vagyok amióta ez a szó létezik, de ezek a fajta közösségi szolgáltatások sohasem vonzottak. Az iwiw volt az első és az utolsó, arról is már több mint 3 éve leiratkoztam.

    Horváth James 2013.08.27. 12:10:46

    Kedves nemertõk!
    (Elnezest az ekezetek hianya miatt)

    Raultok egy motorra es keresitek a kormanykereket...
    Kerdezhetnetek hogy minek a radio ha van tv..?

    Alulrol epitkezo demokratikus hirFOLYAM, nem par politikus, szerkeszto dont arrol milyen hir jusson el hozzad, hanem forditva...
    (Hircsatornak sokszor innen tajekozodnak, mint leggyorsabb - ha sokan tweetelik ua.t egyszerre - leghitelesebb hirforrasok egyike)
    süti beállítások módosítása