HTML

Sofoblog

A reklám vergődése - magvas gondolatok az átalakuló marketingkommunikációról.

Iratkozz fel RSS-re:

Kövess Twitteren:

Kövess Twitteren:

    Kattints ide a követéshez!

    Kövess Facebookon:

    Utolsó kommentek

    Címkék

    2007 (1) adósságrendező hitel (1) adschool (1) adwords (2) ad contrarian (1) android (1) apple (1) ashton kutcher (1) atl (1) badár (1) bavaria (1) bbdo (1) bee cool (1) bicikli (1) bioptron (1) blog (5) bluetooth (3) bob hoffmann (1) boci boci tarka (1) bogusky (1) bp (1) budapest bank (2) bullshit (1) cadbury (1) cannes (1) célzás (1) cenzúra (1) chrispin porter (1) citylight (3) clear channel interact (1) clp (1) cnn (1) coca cola (1) coca cola light (1) dairy milk (1) david holmes (1) demokrácia (1) dízel (1) duffy (1) dugnám blog (1) ebay (1) electricity (1) emese (1) facebook (1) fairtrade (1) fesztivál (2) flashmob (1) fogyasztó (10) fogyasztói társadalom (1) g1 (1) galaxy (2) gerillamarketing (4) ginger (1) google (5) gyakornok (1) heineken (2) hello you (1) hibrid (1) hitel expressz (1) honda (1) iga (1) image váltás (1) imázs (1) im a mac (1) im a pc (1) influenzakommandó (1) inside adwords (1) insight (1) internet (4) iphone (2) kampány (1) karácsony (1) karaoke (1) kommunikáció (7) könyvtár (1) konzol (1) környezetvédelem (1) közösségi kommunikáció (2) közösségi közlemény (1) közösségi média (14) kreatív (1) laboratory ideas (1) let it shine (1) mac (1) made (1) márka (1) marketing (16) marketingkommunikáció (14) marketing interakció tervezés (1) matchbox (1) matrica (1) média (18) metál (1) mézes vilmos (1) microsoft (1) mobil (10) mobilmarketing (6) mobil marketing (3) mr t (1) mszp (1) mtv (1) nátha (1) népszavazás (1) netvibes (1) nhs (1) nivea (1) nordstrom (1) no thanx (1) ogilvy (1) online (15) online videó (4) on demand (1) óriásplakát (2) pc (2) philips (1) pioneer (1) pirate tv (1) platform (1) podcast (2) pos (1) pr (9) press release (1) prius (1) qr kód (1) recesszió (1) red bull (1) reform (1) reklám (38) reklámkonferencia (1) rosszfiú (1) sajtóközlemény (2) scam (1) smokefree (1) smr (1) snickers (1) social media (7) social media manager (2) social media release (1) social network (5) sofokleves (1) sör (1) southwest airline (1) szabadság (1) szakmai brekkek (1) szépség (1) sziget (2) szilvee (1) szőke (1) tcr (1) terminator (1) tömegkommunikáció (10) tömegmédia (1) törzsek (1) toyota (1) trysumer (1) tryvertising (1) tumblr (1) tv (2) twitter (9) t mobile (1) ügyfél (1) ügynökség (1) uk (2) upc (1) vállalat (2) válság (1) veeple (1) videó (5) video (1) videojáték (1) videomegosztó (1) vilmos (1) vírus (1) vlog (1) vlogging (1) vod (1) vodafone (1) vodcast (2) vodcasting (1) wave (1) web 2.0 (2) we buy any car (1) wom (1)

    Social Media Manager

    2009.05.28. 23:49 Sofokles

    A közösségi médiában való részvétel fokozatosan egyre nyilvánvalóbbá válik a vállalatok számára. A kezdeti béna próbálkozásokon túljutva (megfulladt céges blogok, gyenge vírusvideók) kezdik megérteni azt, hogy a social media nem push-üzenetek küldözgetéséről szól, hanem valós párbeszédet jelent. Nem úgy működik mint a tömegmédia, azaz nem elég megvenni a felületet és odarakni valamit, hanem a megjelenés után is foglalkozni kell vele: a közösségi médiát menedzselni kell, nincs mese. És ez egy erőforrásigényes dolog.

    Ahogy a cégek ezt belátják, egyre sűrűbben fogunk majd találkozni olyan emberekkel, akiknek a névjegykártyáján nem a szokásos, unalomig ismert kombinációkban leledzik a Manager titulus, hanem valahogy így: Social Media Manager. És akkor persze idővel ebből lesz Assistant, Junior, Executive, Senior meg minden - vállalati kultúránként eltérő számban és megoszlásban.

    De hogy mi is lesz a Social Media Manager feladata? Nyilvánvalóan az, hogy biztosítsa a közösségi médiában való megjelenést és párbeszédet a vállalat és a fogyasztók között. Ez nem csupán abból áll, hogy vicces videókat töltöget föl, fórumozik meg Facebookol. A Social Media Manager egy komplett közösségi média stratégia megalkotásáért és folyamatos működtetéséért felel. Egy koherens, tudatosan felépített kommunikációt kell irányítania az összes létező közösségi médiumon, amin a fogyasztók csak jelen vannak. Az ő általa szervezett kommunikáció lesz ugyanis a cég hivatalos arca, lenyomata a közösségi médiában. Az ő tevékenységén keresztül fogják emberek egyre növekvő tömegei megítélni az adott céget és információkat valamint válaszokat kapni közvetlenül a kérdéseikre.

    A Social Media Managernek és az általa vezetett részlegnek integráltan kell kapcsolódnia a vállalat többi osztályához (Sales, Marketing, PR, egyéb) is. A napi gyakorlatban sajnos még a jelenlegi részlegek közötti összhang sem megoldott, ezen sürgősen változtatni kell. Mind a sales, marketing, pr és social media stratégiát valamint taktikát együttesen, összehangoltan kell megalkotni és működtetni. A jövőben ennek sokkal nagyobb szerepe lesz, mivel a közösségi médiában való részvétel elengedhetetlenné teszi a vállalatok nagyobb fokú átláthatóságát, rugalmasságát és nyitottságát.

    A Social Media Manager alá természetesen a feladat mennyiségétől függően bizonyos létszámú csapat fog tartozni. Ugyanúgy lesznek itt is Executive-ok és Assistant-ek, akik tudásuknak és tapasztalatuknak megfelelő munkákat fognak végezni: lesz akinek az lesz a dolga, hogy egész nap monitorozza a Twittert, a fórumokat, a közösségi oldalakat és jelentést készít róluk, és lesz aki írogathat is rájuk. Lesz olyan, aki mindezt koordinálja, és segít stratégiát építeni a Social Media Managerrel.

    És arról, hogy ez nem is annyira távoli dolog, nagyon egyszerűen meggyőződhetünk, ha megguglizzuk a Social Media Manager szót. Külföldön már létezik a pozíció. Idő kérdése, hogy nálunk is feltűnjön...

    2 komment

    Címkék: közösségi média social media social media manager

    A bejegyzés trackback címe:

    http://sofokles.blog.hu/api/trackback/id/tr851150042

    Kommentek:

    A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

    Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.05.30. 16:56:40

    A Blogternél induláskor, vagyis lassan 4 éve volt ilyen pozíció és ember :)

    Sofokles · http://sofokles.blog.hu 2009.05.30. 20:28:39

    @Konrad:

    Oké, hogy a Blogternél volt, hiszen mégiscsak egy olyan cég, ami nemhogy a közösségi médiából él, hanem a platformját adja. Én elsősorban a "hagyományos" cégekre gondoltam, akik ugye szokás szerint csak ATL-ben nyomulnak, a közösségi médiát meg maximum csak kóstolgatják.