HTML

Sofoblog

A reklám vergődése - magvas gondolatok az átalakuló marketingkommunikációról.

Iratkozz fel RSS-re:

Kövess Tumblrön:

Nincs megjeleníthető elem

Kövess Twitteren:

Kövess Twitteren:

    Kattints ide a követéshez!

    Kövess Facebookon:

    Utolsó kommentek

    Címkék

    2007 (1) adósságrendező hitel (1) adschool (1) adwords (2) ad contrarian (1) android (1) apple (1) ashton kutcher (1) atl (1) badár (1) bavaria (1) bbdo (1) bee cool (1) bicikli (1) bioptron (1) blog (5) bluetooth (3) bob hoffmann (1) boci boci tarka (1) bogusky (1) bp (1) budapest bank (2) bullshit (1) cadbury (1) cannes (1) célzás (1) cenzúra (1) chrispin porter (1) citylight (3) clear channel interact (1) clp (1) cnn (1) coca cola (1) coca cola light (1) dairy milk (1) david holmes (1) demokrácia (1) dízel (1) duffy (1) dugnám blog (1) ebay (1) electricity (1) emese (1) facebook (1) fairtrade (1) fesztivál (2) flashmob (1) fogyasztó (10) fogyasztói társadalom (1) g1 (1) galaxy (2) gerillamarketing (4) ginger (1) google (5) gyakornok (1) heineken (2) hello you (1) hibrid (1) hitel expressz (1) honda (1) iga (1) image váltás (1) imázs (1) im a mac (1) im a pc (1) influenzakommandó (1) inside adwords (1) insight (1) internet (4) iphone (2) kampány (1) karácsony (1) karaoke (1) kommunikáció (7) könyvtár (1) konzol (1) környezetvédelem (1) közösségi kommunikáció (2) közösségi közlemény (1) közösségi média (14) kreatív (1) laboratory ideas (1) let it shine (1) mac (1) made (1) márka (1) marketing (16) marketingkommunikáció (14) marketing interakció tervezés (1) matchbox (1) matrica (1) média (18) metál (1) mézes vilmos (1) microsoft (1) mobil (10) mobilmarketing (6) mobil marketing (3) mr t (1) mszp (1) mtv (1) nátha (1) népszavazás (1) netvibes (1) nhs (1) nivea (1) nordstrom (1) no thanx (1) ogilvy (1) online (15) online videó (4) on demand (1) óriásplakát (2) pc (2) philips (1) pioneer (1) pirate tv (1) platform (1) podcast (2) pos (1) pr (9) press release (1) prius (1) qr kód (1) recesszió (1) red bull (1) reform (1) reklám (38) reklámkonferencia (1) rosszfiú (1) sajtóközlemény (2) scam (1) smokefree (1) smr (1) snickers (1) social media (7) social media manager (2) social media release (1) social network (5) sofokleves (1) sör (1) southwest airline (1) szabadság (1) szakmai brekkek (1) szépség (1) sziget (2) szilvee (1) szőke (1) tcr (1) terminator (1) tömegkommunikáció (10) tömegmédia (1) törzsek (1) toyota (1) trysumer (1) tryvertising (1) tumblr (1) tv (2) twitter (9) t mobile (1) ügyfél (1) ügynökség (1) uk (2) upc (1) vállalat (2) válság (1) veeple (1) videó (5) video (1) videojáték (1) videomegosztó (1) vilmos (1) vírus (1) vlog (1) vlogging (1) vod (1) vodafone (1) vodcast (2) vodcasting (1) wave (1) web 2.0 (2) we buy any car (1) wom (1)

    Google Wave - online kommunikációs forradalom?

    2009.06.01. 08:06 Sofokles

    Itt van a Google vadiúj fejlesztése, a Wave. Először azt gondoltam, hogy ez is csak valami új, jófajta Google szolgáltatás lesz, amin majd elhümmög az IT-sajtó, mindenki örül neki, aztán lesz aki használja és lesz aki nem. Majd elolvastam Hírbehozó beszámolóját és végignéztem a majdnem másfél órás bemutató prezentáció videóját. És azt kell mondjam, itt többről van szó, mint csupán egy új kommunikációs szolgáltatásról. A Google Wave zseniális és emberközpontú.

    Hogy miért? Azért, mert a lényegre koncentrál: a technika helyett az emberek közötti kommunikációra. Ha megosztani való tartalmam van (szöveg, kép, videó, akármi), indítok egy hullámot és kiválasztom azokat az embereket, akikkel meg szeretném azt osztani. Nem kell azon agyalnom, hogy ezt ímélben, a blogomon, Facebookon vagy Twitteren, netán a tucatnyi instant messenger valamelyikén keresztül célszerű megtennem. Itt csak egyetlen platform van: a hullám. Viszont ez működhet ímélként, csetként vagy wikiként, ez csak rajtunk múlik, és menet közben dől el. Minden szerkeszthető, módosítható, kommentelhető nyilvánosan vagy privát módban. Kiküldhetem a tartalmat blogra, mikroblogra, közösségi oldalra és a különböző helyekről érkező válaszokat egy hullámon belül kezelhetem. És az egész hullám története (ki adott hozzá mit, mikor?) lépésről lépésre visszakövethető.

    A Google Wave úgy forradalmasítja az online kommunikációt, hogy megfordítja a forma és a tartalom közötti, eddig megszokott alárendeltségi viszonyt: a tartalomhoz rendeli a dinamikusan, valós időben változó formát, és nem a sokféle, kötött formához a tartalmat. Azt hiszem ebben rejlik a Google Wave igazi ereje.

    7 komment

    Címkék: google kommunikáció online wave

    A bejegyzés trackback címe:

    https://sofokles.blog.hu/api/trackback/id/tr921156024

    Kommentek:

    A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

    agyvihar · http://agyvihar.blog.hu/ 2009.06.01. 09:03:17

    Nekem is bejött a Wave, de azt azért kétlem, hogy a videón ábrázolt formában bejönne a tömegeknek, mert így elég komplexnek tűnt az átlagfelhasználónak.

    A sikere azon fog múlni, hogy milyen klienseket csinálnak hozzá. Valószínűleg érdemes lenne egy nagyon lebutított klienst csinálni beetetésnek, és amikor az emberek kezdenek rákapni az ízére, csak akkor rájuk engedni a kinifomultabb funkciókat.

    Sofokles · http://sofokles.blog.hu 2009.06.01. 11:42:53

    @agyvihar:

    Szerintem pont az benne a jó, hogy semennyire nem bonyolult. Írsz egy üzenetet, aztán a többiek elolvassák és válaszolnak rá. Vagy valós időben, vagy később, esetleg beledobnak pár képet, videót, hozzáragasztanak egy-két kommentet. Baromi egyszerű technika. Úgy indul mint egy ímél, aztán lesz belőle valami ímél, wiki, cset keverék. Ahogy jön. Ez benne a nagyszerű.

    agyvihar · http://agyvihar.blog.hu/ 2009.06.01. 16:03:47

    @Sofokles: majd kiderül, ha kézbe kapjuk

    Az pl. még nem világos teljesen, hogy ha például valaki beleír egy hosszú beszélgetés elejébe, mások pedig a végébe, akkor mennyire lesz követhető a folyamat, hogy éppen hol és mi történik. Folyton a play gombot kell majd nyomogatni, hogy játssza le a történéseket? Vagy valahonnan tudni fogom, hogy az elején is beszélgetnek valamiről, meg a végén is?

    Persze ez a kliensen múlik. Lehet, hogy össze lehet dobni jobbat a referenciaimplementációnál.

    Sofokles · http://sofokles.blog.hu 2009.06.01. 18:14:11

    @agyvihar:

    Szerintem a play gomb az pont jó erre. Belépsz, látod, hogy történés volt az adott hullámban, végigpörgeted a playt és akkor képben leszel. Az viszont para, hogyha egy hullámnak az elején meg a végén is létrejön egy beszélgetés, és ha a play gombot nyomod, akkor felváltva ugrál az elejére és a végére került új bejegyzések között, mert azok olyan időrendben kerültek föl. Vagy erre lehet megoldás, hogy külön play gom egy elágazásra, viszont az meg már szétdarabolná a hullámot. Szóval ja, van itt még kérdés. :)

    Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.06.01. 22:34:40

    Iszonyúan bonyolultnak tűnik ahhoz képest, hogy az átlag felhasználó az e-mail helyett is az iwiw-et használja :(

    Nem hiszem, hogy a közeljövő a wave-é a nagy tömegek felé, bár ne legyen igazam. Mindenesetre jó kis geek játszótér lesz ez is, én meg majd villoghatok egy újabb olyan szolgáltatással az ügyfeleim felé, amiről még semmit nem hallottak :)))

    kohana · http://kisviraginitaly.freeblog.hu 2009.06.02. 11:41:11

    minden hasonló szolgáltatás a geekek játszótereként kezdi, főleg itthon. Aztán előbb-utóbb, valahogy mégis kiszivárog.
    Lehet, hogy itt lassabb, nehézkesebb a folyamat, de én nem gondolom azt, hogy akár ez, akár más webes témák, amire jelenleg a geekjátszótér van rásütve (pl twitter vagy facebook) ne válnának majd széles körben elterjedté.
    hiszen valahol el kell kezdeni :)

    Ecsedy Áron 2009.06.14. 13:37:46

    Már nem azért, de én csak elmagyaráztam a cuccot egy nő újságíró ismerősnek és átkozottul jól levette, hogy ez éppen csak mennyire agyament kúl. A funkciók "bonyolultsága" (szerintem kábé ezerszer egyszerűbb és átláthatóbb, mint a Facebook, vagy pláne az iwiw) csak annak fog feltűnni, aki mindent használni akar, viszont aki csak ímélezni szeretne, annak egy jól kezelhető fényképes kliense lesz threadekbe szedett "e-mailekkel" először. Aztán rájön, hogy lehet cuccot csatolni hozzá, meg elküldeni valakinek elég csak úgy, hogy hozzáteszi a képét. Aztán leesik, hogy lehet más levelet csatolni natúr úgy, hogy behúzza a wavet és nem fogja szétk**ni az eredeti wave kinézetét. Aztán leesik, hogy kollaboratív szerkesztés is, mert nem csak ő tud belejavítani. Aztán látja, hogy a főgíkrendszergizda szövegét végre érti, mert valaki gyártott egy geek-magyar fordító extensiont és ő is akar egy magyar-angolt, hogy végre tudjon írni angolul is doksit és ne kelljen Patricket az exét megkérni hogy segítsen fordítani. Aztán valaki felhomályosítja, hogy a töknek ír az Indexre, meg a blog.hu-ra, meg a Twitterre és a X fórumra külön belépve, amikor waveként is kezelheti a kommenteket, postokat és mindent lát a wave klienséből. Ilyesmi. Szerintem a wave úgy fogja beborítani a webet (sőt a fél IT szakmát) ahogyan ma ismerjük, ahogyan a web tette anno minden mással. A wave a következő technikai szingularitás.
    süti beállítások módosítása