HTML

Sofoblog

A reklám vergődése - magvas gondolatok az átalakuló marketingkommunikációról.

Iratkozz fel RSS-re:

Kövess Tumblrön:

Nincs megjeleníthető elem

Kövess Twitteren:

Kövess Twitteren:

    Kattints ide a követéshez!

    Kövess Facebookon:

    Utolsó kommentek

    Címkék

    2007 (1) adósságrendező hitel (1) adschool (1) adwords (2) ad contrarian (1) android (1) apple (1) ashton kutcher (1) atl (1) badár (1) bavaria (1) bbdo (1) bee cool (1) bicikli (1) bioptron (1) blog (5) bluetooth (3) bob hoffmann (1) boci boci tarka (1) bogusky (1) bp (1) budapest bank (2) bullshit (1) cadbury (1) cannes (1) célzás (1) cenzúra (1) chrispin porter (1) citylight (3) clear channel interact (1) clp (1) cnn (1) coca cola (1) coca cola light (1) dairy milk (1) david holmes (1) demokrácia (1) dízel (1) duffy (1) dugnám blog (1) ebay (1) electricity (1) emese (1) facebook (1) fairtrade (1) fesztivál (2) flashmob (1) fogyasztó (10) fogyasztói társadalom (1) g1 (1) galaxy (2) gerillamarketing (4) ginger (1) google (5) gyakornok (1) heineken (2) hello you (1) hibrid (1) hitel expressz (1) honda (1) iga (1) image váltás (1) imázs (1) im a mac (1) im a pc (1) influenzakommandó (1) inside adwords (1) insight (1) internet (4) iphone (2) kampány (1) karácsony (1) karaoke (1) kommunikáció (7) könyvtár (1) konzol (1) környezetvédelem (1) közösségi kommunikáció (2) közösségi közlemény (1) közösségi média (14) kreatív (1) laboratory ideas (1) let it shine (1) mac (1) made (1) márka (1) marketing (16) marketingkommunikáció (14) marketing interakció tervezés (1) matchbox (1) matrica (1) média (18) metál (1) mézes vilmos (1) microsoft (1) mobil (10) mobilmarketing (6) mobil marketing (3) mr t (1) mszp (1) mtv (1) nátha (1) népszavazás (1) netvibes (1) nhs (1) nivea (1) nordstrom (1) no thanx (1) ogilvy (1) online (15) online videó (4) on demand (1) óriásplakát (2) pc (2) philips (1) pioneer (1) pirate tv (1) platform (1) podcast (2) pos (1) pr (9) press release (1) prius (1) qr kód (1) recesszió (1) red bull (1) reform (1) reklám (38) reklámkonferencia (1) rosszfiú (1) sajtóközlemény (2) scam (1) smokefree (1) smr (1) snickers (1) social media (7) social media manager (2) social media release (1) social network (5) sofokleves (1) sör (1) southwest airline (1) szabadság (1) szakmai brekkek (1) szépség (1) sziget (2) szilvee (1) szőke (1) tcr (1) terminator (1) tömegkommunikáció (10) tömegmédia (1) törzsek (1) toyota (1) trysumer (1) tryvertising (1) tumblr (1) tv (2) twitter (9) t mobile (1) ügyfél (1) ügynökség (1) uk (2) upc (1) vállalat (2) válság (1) veeple (1) videó (5) video (1) videojáték (1) videomegosztó (1) vilmos (1) vírus (1) vlog (1) vlogging (1) vod (1) vodafone (1) vodcast (2) vodcasting (1) wave (1) web 2.0 (2) we buy any car (1) wom (1)

    Philips versus Twitter

    2009.07.07. 12:34 Sofokles

    A Twitter körül iszonyatosan nagy a hype a blogoszférában, és rendre próbálja mindenki bizonygatni, hogy nem csupán unatkozó geekek lógnak rajta, hanem halandó emberek (fogyasztók) is, ezáltal pedig a mikroblogolás egy kiváló platform marketingkommunikációra. Lehet hallani külföldi sikerekről, de az elbukott kampányokról alig, pedig lehetne belőlük tanulni. Pont emiatt „örültem meg” Matthijs Roumen bejegyzésének a ViralBlogon, ami a Philips egyik Twitterre épülő kampányát mutatja be és próbálja kicsit fejtegetni a bukás okát.

    A Philips versus kampánynak az a lényege, hogy követni kell a Philips_vs Twitter accountot, és reply-olni nekik egy olyan sajátkészítésű képet, videót vagy csupán egy ötletet, amin egy Philips termék kerül összehasonlításra valami akármi mással. A jó twitek retweetelve lesznek, a legjobbak pedig nyerhetnek egy szép nagy Philips 21:9 LCD tévét.

    Gondolhatnánk ugye, hogy fú, ennyi kell egy jó kis viral-social media kampányhoz, pedig nem. Ahogy a ViralBlog beszámol róla, a statisztikák elég gyászosak. Ugyan szakmai berkekben generált némi buzzt a Philips kampánya, ez nem terjedt át a fogyasztókra: naponta alig néhány twit érkezett be, és a Philips márkát sem emlegették jóval többen sem a Twitteren, sem máshol.

    A szerző három okot említ, ami negatív befolyással lehetett a kampányra:

    1. Az egész akció Philips termékek körül forgott. Ez nemtetszést válthat ki a fogyasztókban, mert úgy érezhetik, hogy reklámüzenetek közvetítésére használják föl őket, ami csak növeli a zajt a twitteres közösségeikben.
    2. A szerző hiányolja a Flickr album nyilvánossá tételét. Szerinte egy mindenki számára nyitva álló album növelhette volna az aktivitást, és sokkal több, felhasználók által generált tartalom érkezhetett volna így.
    3. Ugyan a kampány sokat szerepelt a szakmai blogokon, de azon kívülre, azaz a fogyasztókhoz nem jutott el. Matthijs Roumen szerint sokkal több médiumot kellett volna a kampányba integrálni, ezzel is elősegítve a fogyasztók elérését.

    Szólj hozzá!

    Címkék: reklám online twitter philips marketingkommunikáció social media

    A bejegyzés trackback címe:

    https://sofokles.blog.hu/api/trackback/id/tr301231730

    Kommentek:

    A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

    Nincsenek hozzászólások.
    süti beállítások módosítása