A Twitter körül iszonyatosan nagy a hype a blogoszférában, és rendre próbálja mindenki bizonygatni, hogy nem csupán unatkozó geekek lógnak rajta, hanem halandó emberek (fogyasztók) is, ezáltal pedig a mikroblogolás egy kiváló platform marketingkommunikációra. Lehet hallani külföldi sikerekről, de az elbukott kampányokról alig, pedig lehetne belőlük tanulni. Pont emiatt „örültem meg” Matthijs Roumen bejegyzésének a ViralBlogon, ami a Philips egyik Twitterre épülő kampányát mutatja be és próbálja kicsit fejtegetni a bukás okát.
A Philips versus kampánynak az a lényege, hogy követni kell a Philips_vs Twitter accountot, és reply-olni nekik egy olyan sajátkészítésű képet, videót vagy csupán egy ötletet, amin egy Philips termék kerül összehasonlításra valami akármi mással. A jó twitek retweetelve lesznek, a legjobbak pedig nyerhetnek egy szép nagy Philips 21:9 LCD tévét.
Gondolhatnánk ugye, hogy fú, ennyi kell egy jó kis viral-social media kampányhoz, pedig nem. Ahogy a ViralBlog beszámol róla, a statisztikák elég gyászosak. Ugyan szakmai berkekben generált némi buzzt a Philips kampánya, ez nem terjedt át a fogyasztókra: naponta alig néhány twit érkezett be, és a Philips márkát sem emlegették jóval többen sem a Twitteren, sem máshol.
A szerző három okot említ, ami negatív befolyással lehetett a kampányra:
- Az egész akció Philips termékek körül forgott. Ez nemtetszést válthat ki a fogyasztókban, mert úgy érezhetik, hogy reklámüzenetek közvetítésére használják föl őket, ami csak növeli a zajt a twitteres közösségeikben.
- A szerző hiányolja a Flickr album nyilvánossá tételét. Szerinte egy mindenki számára nyitva álló album növelhette volna az aktivitást, és sokkal több, felhasználók által generált tartalom érkezhetett volna így.
- Ugyan a kampány sokat szerepelt a szakmai blogokon, de azon kívülre, azaz a fogyasztókhoz nem jutott el. Matthijs Roumen szerint sokkal több médiumot kellett volna a kampányba integrálni, ezzel is elősegítve a fogyasztók elérését.
Utolsó kommentek