HTML

Sofoblog

A reklám vergődése - magvas gondolatok az átalakuló marketingkommunikációról.

Iratkozz fel RSS-re:

Kövess Twitteren:

Kövess Twitteren:

    Kattints ide a követéshez!

    Kövess Facebookon:

    Utolsó kommentek

    Címkék

    2007 (1) adósságrendező hitel (1) adschool (1) adwords (2) ad contrarian (1) android (1) apple (1) ashton kutcher (1) atl (1) badár (1) bavaria (1) bbdo (1) bee cool (1) bicikli (1) bioptron (1) blog (5) bluetooth (3) bob hoffmann (1) boci boci tarka (1) bogusky (1) bp (1) budapest bank (2) bullshit (1) cadbury (1) cannes (1) célzás (1) cenzúra (1) chrispin porter (1) citylight (3) clear channel interact (1) clp (1) cnn (1) coca cola (1) coca cola light (1) dairy milk (1) david holmes (1) demokrácia (1) dízel (1) duffy (1) dugnám blog (1) ebay (1) electricity (1) emese (1) facebook (1) fairtrade (1) fesztivál (2) flashmob (1) fogyasztó (10) fogyasztói társadalom (1) g1 (1) galaxy (2) gerillamarketing (4) ginger (1) google (5) gyakornok (1) heineken (2) hello you (1) hibrid (1) hitel expressz (1) honda (1) iga (1) image váltás (1) imázs (1) im a mac (1) im a pc (1) influenzakommandó (1) inside adwords (1) insight (1) internet (4) iphone (2) kampány (1) karácsony (1) karaoke (1) kommunikáció (7) könyvtár (1) konzol (1) környezetvédelem (1) közösségi kommunikáció (2) közösségi közlemény (1) közösségi média (14) kreatív (1) laboratory ideas (1) let it shine (1) mac (1) made (1) márka (1) marketing (16) marketingkommunikáció (14) marketing interakció tervezés (1) matchbox (1) matrica (1) média (18) metál (1) mézes vilmos (1) microsoft (1) mobil (10) mobilmarketing (6) mobil marketing (3) mr t (1) mszp (1) mtv (1) nátha (1) népszavazás (1) netvibes (1) nhs (1) nivea (1) nordstrom (1) no thanx (1) ogilvy (1) online (15) online videó (4) on demand (1) óriásplakát (2) pc (2) philips (1) pioneer (1) pirate tv (1) platform (1) podcast (2) pos (1) pr (9) press release (1) prius (1) qr kód (1) recesszió (1) red bull (1) reform (1) reklám (38) reklámkonferencia (1) rosszfiú (1) sajtóközlemény (2) scam (1) smokefree (1) smr (1) snickers (1) social media (7) social media manager (2) social media release (1) social network (5) sofokleves (1) sör (1) southwest airline (1) szabadság (1) szakmai brekkek (1) szépség (1) sziget (2) szilvee (1) szőke (1) tcr (1) terminator (1) tömegkommunikáció (10) tömegmédia (1) törzsek (1) toyota (1) trysumer (1) tryvertising (1) tumblr (1) tv (2) twitter (9) t mobile (1) ügyfél (1) ügynökség (1) uk (2) upc (1) vállalat (2) válság (1) veeple (1) videó (5) video (1) videojáték (1) videomegosztó (1) vilmos (1) vírus (1) vlog (1) vlogging (1) vod (1) vodafone (1) vodcast (2) vodcasting (1) wave (1) web 2.0 (2) we buy any car (1) wom (1)

    Modern márkaépítés

    2009.10.28. 09:45 Sofokles

    Nemrég rátaláltam egy remek Zeus Jones-féle prezentációra, ami kiválóan foglalja össze a régi és az új márkák közötti különbséget:

    A prezi szerint a klasszikus márka nem más, mint a fogyasztó fejében létező gondolatok, attitűdök, érzések a márkával kapcsolatban. A klasszikus márka a klasszikus tömegkommunikáción keresztüli imázs közevtítéssel és építéssel alakul ki.

    Ezzel szemben a modern márka a vállalat és a fogyasztók, valamint a fogyasztók egymás között létrejövő interakcióin és élményein keresztül definiálódik. A modern márka nem egy erőteljesen közvetített imázsból áll, hanem rengeteg szerteágazó ötlet építi föl, de minden ötlet felfűzhető a márka központi gondolatára, lényegére. A legjobban a Starbucks-molekula érzékelteti ezt a prezentáció 16. oldalán:

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Az ábra közepén található maga a Starbucks, közvetlenül körülötte pedig a barista (nagyjából kávéfőző mester lehet magyarul) kultúra, a CSR, az Africa '05, Brand experience és a Better coffee mission karikái láthatók. És ezekből vezethetők le az olyan kézzelfogható élmények, cselekvések, kiadványok, amik a Starbucks esszenciáját adják, mint például a Fairtrade mozgalomban való aktív részvétel, a "My Sister" könyv, ami a Starbucks sztoriját meséli el, az Africa '05 program részeként élő fellépések a kávézókban, saját zenei cd összeállításának lehetősége, speciális Starbucks csemegék reklámozása, mint például a Frappuccino. Ez a sok-sok, kézzelfogható, tapasztalható, és látszólag különböző elem mind-mind egyetlen céghez, a Sturbuckshoz köthető. És ezek együttesen alakítják ki a brandet.

    A modern márka cselekvések és interakciók által a piacon születik, nem pedig felülről kommunikált üzenetek segítségével.

    Legvégül pedig álljon itt az utolsó dia egy remek összegzésként:

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Szólj hozzá! · 1 trackback

    Címkék: márka marketingkommunikáció

    A bejegyzés trackback címe:

    http://sofokles.blog.hu/api/trackback/id/tr41480441

    Trackbackek, pingbackek:

    Trackback: Rossz termékek a csúcson 2009.11.09. 07:48:02

    Az új marketinggel foglalkozó szakemberek időként hajlamosak felvenni a rózsaszín napszemüvegüket, és fura gondolatmenetekbe bonyolódni. Az egyik ilyen népszerű okoskodás szerint a közösségi terek megerősödése jobbá teszi a világot. A képlet egyszerű: ...

    Kommentek:

    A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

    Nincsenek hozzászólások.