HTML

Sofoblog

A reklám vergődése - magvas gondolatok az átalakuló marketingkommunikációról.

Iratkozz fel RSS-re:

Kövess Twitteren:

Kövess Twitteren:

    Kattints ide a követéshez!

    Kövess Facebookon:

    Utolsó kommentek

    Címkék

    2007 (1) adósságrendező hitel (1) adschool (1) adwords (2) ad contrarian (1) android (1) apple (1) ashton kutcher (1) atl (1) badár (1) bavaria (1) bbdo (1) bee cool (1) bicikli (1) bioptron (1) blog (5) bluetooth (3) bob hoffmann (1) boci boci tarka (1) bogusky (1) bp (1) budapest bank (2) bullshit (1) cadbury (1) cannes (1) célzás (1) cenzúra (1) chrispin porter (1) citylight (3) clear channel interact (1) clp (1) cnn (1) coca cola (1) coca cola light (1) dairy milk (1) david holmes (1) demokrácia (1) dízel (1) duffy (1) dugnám blog (1) ebay (1) electricity (1) emese (1) facebook (1) fairtrade (1) fesztivál (2) flashmob (1) fogyasztó (10) fogyasztói társadalom (1) g1 (1) galaxy (2) gerillamarketing (4) ginger (1) google (5) gyakornok (1) heineken (2) hello you (1) hibrid (1) hitel expressz (1) honda (1) iga (1) image váltás (1) imázs (1) im a mac (1) im a pc (1) influenzakommandó (1) inside adwords (1) insight (1) internet (4) iphone (2) kampány (1) karácsony (1) karaoke (1) kommunikáció (7) könyvtár (1) konzol (1) környezetvédelem (1) közösségi kommunikáció (2) közösségi közlemény (1) közösségi média (14) kreatív (1) laboratory ideas (1) let it shine (1) mac (1) made (1) márka (1) marketing (16) marketingkommunikáció (14) marketing interakció tervezés (1) matchbox (1) matrica (1) média (18) metál (1) mézes vilmos (1) microsoft (1) mobil (10) mobilmarketing (6) mobil marketing (3) mr t (1) mszp (1) mtv (1) nátha (1) népszavazás (1) netvibes (1) nhs (1) nivea (1) nordstrom (1) no thanx (1) ogilvy (1) online (15) online videó (4) on demand (1) óriásplakát (2) pc (2) philips (1) pioneer (1) pirate tv (1) platform (1) podcast (2) pos (1) pr (9) press release (1) prius (1) qr kód (1) recesszió (1) red bull (1) reform (1) reklám (38) reklámkonferencia (1) rosszfiú (1) sajtóközlemény (2) scam (1) smokefree (1) smr (1) snickers (1) social media (7) social media manager (2) social media release (1) social network (5) sofokleves (1) sör (1) southwest airline (1) szabadság (1) szakmai brekkek (1) szépség (1) sziget (2) szilvee (1) szőke (1) tcr (1) terminator (1) tömegkommunikáció (10) tömegmédia (1) törzsek (1) toyota (1) trysumer (1) tryvertising (1) tumblr (1) tv (2) twitter (9) t mobile (1) ügyfél (1) ügynökség (1) uk (2) upc (1) vállalat (2) válság (1) veeple (1) videó (5) video (1) videojáték (1) videomegosztó (1) vilmos (1) vírus (1) vlog (1) vlogging (1) vod (1) vodafone (1) vodcast (2) vodcasting (1) wave (1) web 2.0 (2) we buy any car (1) wom (1)

    Le a kampányokkal!

    2009.11.10. 01:01 Sofokles

    Most hogy így nagyon beérett ez a webkettő és a közöségi web, a szakmai konferenciákon már minden előadő, ügynökségi ember, ilyen-olyan szakértő, marketinges, akárki azt fújja, hogy oda kell menni a fogyasztók közé, interaktívan kell kommunikálni meg satöbbi. Ami nyilván így is van, látjuk, érezzük, a nagy kérdés a hogyan?

    Ki lehet találni ezt-azt, Facebook csoportot létrehozni vagy Iwiw alkalmazást készíteni, beugrani a Twitterbe, blogot indítani, vírusvideót gyártani. Egy sor remek webes eszköz van rá és szolgálatra kész digitális ügynökséget sem nehéz találni, aki majd kitalál nekünk valamit. De egy-egy, akár jól sikerült kampány még nem jelent hosszútávú sikert.

    A probléma ott van, hogy az interaktivitás és a bemegyünk a fogyasztók közé hozzáállás nem szükségszerűen egy-egy kizárólag online térben lefutatott kampányt kellene hogy jelentsen.

    Az egyik alapvető gond, hogy a megrendelők és a reklámügynökségek is kampány alapon dolgoznak. Adott hónapban, adott termékre kell kitalálni egy kommunikációs kampányt. Aztán a következő hónapban a következőre egy másikat. Vagy adott tremékre egy online kampányt, ami lehet tetszés szerint valami közösségi oldalon zajló aktivitás, blogolás, satöbbi. Kampányszerűen nem lehet fogyasztók közé menni. Vagy odamegyünk, és ott is maradunk úgy, ahogy odamentünk, vagy pedig oda se menjünk. Mert ez kábé olyan, mintha kamaszok lennénk: egyik hónapban még VBK-t szürcsölünk a ZP előtt a parkban, a következő hónapban meg már a Bed Beach-en feszítünk talpig fehérben a White Party-n.

    Én nem hiszek a kampányokban. Nem hiszek abban, hogy a fogyasztók megnyerésének a célja az alkalomszerű támadás, aztán a hirtelen visszavonulás. Ehelyett építeni kell valami koherenset a vállalat és a fogyasztó közé. Valami olyan tartalmú kommunikációt, ami túlmutat egy adott terméken. Ami a vállalatról és a fogyasztóról, valamint a közöttük lévő kapcsolatról szól. Közös értékrend, elvek, célok kellenek, amit mindketten osztanak, és közös nyelv, amelyet mindketten beszélnek. Az emberi kapcsolatoknak is pontosan ez az alapja, és ahogy a trendek mutatják, a marketinkommunikáció is pontosan effelé halad. A közösségi média erősödése, és az azokon keresztül megvalósult sikeres kampányok sikerének oka nem csupán egy új kommunikációs csatorna használatában és az interaktivitásban meg a párbeszédben rejlik, hanem az emberarcúságban.

    A vállalatoknak a jövőben elsősorban arra kell törekedniük, hogy megtalálják a fogyasztókkal közös értékeket, elveket és célokat, valamint kialakítsanak egy közös nyelvet. Az elsődleges marketingkommunikációs feladat nem bizonyos termékek kampányszerű kommunikációja lesz, hanem a vállalat és a fogyasztók közötti kommunikáció megteremtése. Amint ez meg van, utána lehet elkezdeni az egyes termékek kommunikációját a már meglévő kapcsolatra építve, vigyázva arra, hogy a kettejük között kialakult normákat és szabályokat betartsák.

    Szólj hozzá!

    Címkék: kampány online fogyasztó vállalat közösségi média marketingkommunikáció

    A bejegyzés trackback címe:

    http://sofokles.blog.hu/api/trackback/id/tr101514375

    Kommentek:

    A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

    Nincsenek hozzászólások.