HTML

Sofoblog

A reklám vergődése - magvas gondolatok az átalakuló marketingkommunikációról.

Iratkozz fel RSS-re:

Kövess Twitteren:

Kövess Twitteren:

    Kattints ide a követéshez!

    Kövess Facebookon:

    Utolsó kommentek

    Címkék

    2007 (1) adósságrendező hitel (1) adschool (1) adwords (2) ad contrarian (1) android (1) apple (1) ashton kutcher (1) atl (1) badár (1) bavaria (1) bbdo (1) bee cool (1) bicikli (1) bioptron (1) blog (5) bluetooth (3) bob hoffmann (1) boci boci tarka (1) bogusky (1) bp (1) budapest bank (2) bullshit (1) cadbury (1) cannes (1) célzás (1) cenzúra (1) chrispin porter (1) citylight (3) clear channel interact (1) clp (1) cnn (1) coca cola (1) coca cola light (1) dairy milk (1) david holmes (1) demokrácia (1) dízel (1) duffy (1) dugnám blog (1) ebay (1) electricity (1) emese (1) facebook (1) fairtrade (1) fesztivál (2) flashmob (1) fogyasztó (10) fogyasztói társadalom (1) g1 (1) galaxy (2) gerillamarketing (4) ginger (1) google (5) gyakornok (1) heineken (2) hello you (1) hibrid (1) hitel expressz (1) honda (1) iga (1) image váltás (1) imázs (1) im a mac (1) im a pc (1) influenzakommandó (1) inside adwords (1) insight (1) internet (4) iphone (2) kampány (1) karácsony (1) karaoke (1) kommunikáció (7) könyvtár (1) konzol (1) környezetvédelem (1) közösségi kommunikáció (2) közösségi közlemény (1) közösségi média (14) kreatív (1) laboratory ideas (1) let it shine (1) mac (1) made (1) márka (1) marketing (16) marketingkommunikáció (14) marketing interakció tervezés (1) matchbox (1) matrica (1) média (18) metál (1) mézes vilmos (1) microsoft (1) mobil (10) mobilmarketing (6) mobil marketing (3) mr t (1) mszp (1) mtv (1) nátha (1) népszavazás (1) netvibes (1) nhs (1) nivea (1) nordstrom (1) no thanx (1) ogilvy (1) online (15) online videó (4) on demand (1) óriásplakát (2) pc (2) philips (1) pioneer (1) pirate tv (1) platform (1) podcast (2) pos (1) pr (9) press release (1) prius (1) qr kód (1) recesszió (1) red bull (1) reform (1) reklám (38) reklámkonferencia (1) rosszfiú (1) sajtóközlemény (2) scam (1) smokefree (1) smr (1) snickers (1) social media (7) social media manager (2) social media release (1) social network (5) sofokleves (1) sör (1) southwest airline (1) szabadság (1) szakmai brekkek (1) szépség (1) sziget (2) szilvee (1) szőke (1) tcr (1) terminator (1) tömegkommunikáció (10) tömegmédia (1) törzsek (1) toyota (1) trysumer (1) tryvertising (1) tumblr (1) tv (2) twitter (9) t mobile (1) ügyfél (1) ügynökség (1) uk (2) upc (1) vállalat (2) válság (1) veeple (1) videó (5) video (1) videojáték (1) videomegosztó (1) vilmos (1) vírus (1) vlog (1) vlogging (1) vod (1) vodafone (1) vodcast (2) vodcasting (1) wave (1) web 2.0 (2) we buy any car (1) wom (1)

    Átmeneti időszak

    2009.11.19. 14:40 Sofokles

    Az előző posztban írtam arról, hogy szerintem a jövőben hogyan is fog kinézni a fogyasztók közé bemenés: a rövidtávú, kampányjellegű termékkomunikációt egy hosszútávú, folyamatos, párbeszédszerű, felhasználói aktivitást igénylő kommunikáció fogja felváltani, melynek elsődleges feladata a vállalat és a fogyasztó közötti kapcsolat létesítése és annak fenntartása lesz.

    Ez szépen hangzik nyilván, de ugyanakkor elég utópisztikus egy olyan valóságban, ami arról szól, hogy termékek vannak, a termékeket meg kampányszerűen kell kommunikálni. Erre van berendezkedve az ügyfél és a velük kapcsolatban álló mindenféle ügynökségeik is.

    Sok vállalat érzi, tudja már (ezt mondják a konferenciákon), hogy a fogyasztók közé be kell menni, kicsit át kell engedni az irányítást, aktivizálni kell őket és jobban bevonni a kommunikációba. Igen ám, csak mindehhez adott az az alap, amitől nagyon nehéz elszakadni, ez pedig az ATL-alapú gondolkodás, kampánytervezés és ügyfél-ügynökségi viszony, amiben a rutin határozza meg a kommunikáció hosszát és tartalmát (ciklikus termékkampányok), valamint helyét és módját (alapvetően tévészpotra készült kreatív koncepció mutálgatása rádióba, printre és bannerre). Ezt opcionálisan meg lehet támogatni egy-egy közösségi médiás, gerilla, ambient aktivitással vagy rendezvényekkel, de azért ugye érezzük, hogy ettől az alapvetően ATL-vonalon mozgó kommunikációnk még nem lesz igazi, nagy közösségi élmény a fogyasztók számára.

    Ennek az egyik legfőbb oka, hogy a kampány lefutásával a megkezdett közösségi aktivitásunk is megszűnik, azt nem gondozza tovább senki. Pedig ahogy korábban kifejtettem, a vállalat és fogyasztó között hosszú távú, koherens kapcsolat kell, ezt pedig a hónapról-hónapra változó, ATL gerincű kampányok nem tudják biztosítani.

    A másik ok, hogy igen nehéz megteremteni az integrációt az alapvetően passzív befogadásra alkalmas ATL-médiumok és az online tér nyújtotta interaktív eszközök, a különböző gerillamegoldások vagy rendezvények között. A kampány – ha már mindenáron kampányokban gondolkodunk – sikere nagyban múlik azon, hogy milyen alapötletre, gondolatra, tevékenységre épül, és hogy ezt az alapötletet (tevékenységet, gondolatot) mennyire sikerül minden egyes médiumon keresztül a lehető legmegfelelőbb formában kommunikálni úgy, hogy az egyes csatornákon folyó aktivitások együtt egy teljes, kerek egészet alkossanak.

    Az ATL tehát sok esetben nem megkerülhető, ezt el kell fogadni. Az igazi kihívást az jelenti, hogyan kezdjük el megváltoztatni lépésről-lépésre a vállalat klasszikus, alapvetően csak ATL-gerincű, kampányokra épülő kommunikációját, egy olyanra, ami a hosszútávon épít ki egy folyamatos, kétirányú kommunikációs kapcsolatot a vállalat és a fogyasztó között, és teszi mindezt a klasszikus ATL-technikák és a számos új eszköz integrált kezelésével.

    1 komment

    Címkék: online fogyasztó vállalat atl közösségi média marketingkommunikáció

    A bejegyzés trackback címe:

    http://sofokles.blog.hu/api/trackback/id/tr71536897

    Kommentek:

    A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

    bys · http://unhub.com/bysman 2009.12.07. 12:37:52

    Abszolute egyetértek, ezzel, meg az előző posztod tartalmával is. Talán azzal egészíteném ki, hogy ezt a fajta új marketinget nem mindig lehet ráhúzni a nagy klasszikus tömegtermékekre, hanem inkább szűkebben targetált, határozottabban pozícionált termékeknél lehet releváns. Ott is akkor, ha az egész kommunikáció fókusza, jellemzően a usp alá rendeződik be az egész szervezet, s annak a felépítése is, tehát az egész szervezeti struktúra, s nemcsak a kommunikáció szintjén létezik. Gondolok itt kábé arra, hogy azt ígérjük mondjuk, hogy a mi háztartási eszközeink, csak szelektíven összegyűjtött műanyagok újrafelhasználásával készül.
    Így megvan egyből a usp-nk, a szűkebb targetünk, az erős pozícionálás, egy megfelelően involv vevő kör, aki nyitott a kommunikációnkra hosszú távon.