HTML

Sofoblog

A reklám vergődése - magvas gondolatok az átalakuló marketingkommunikációról.

Iratkozz fel RSS-re:

Kövess Twitteren:

Kövess Twitteren:

    Kattints ide a követéshez!

    Kövess Facebookon:

    Utolsó kommentek

    Címkék

    2007 (1) adósságrendező hitel (1) adschool (1) adwords (2) ad contrarian (1) android (1) apple (1) ashton kutcher (1) atl (1) badár (1) bavaria (1) bbdo (1) bee cool (1) bicikli (1) bioptron (1) blog (5) bluetooth (3) bob hoffmann (1) boci boci tarka (1) bogusky (1) bp (1) budapest bank (2) bullshit (1) cadbury (1) cannes (1) célzás (1) cenzúra (1) chrispin porter (1) citylight (3) clear channel interact (1) clp (1) cnn (1) coca cola (1) coca cola light (1) dairy milk (1) david holmes (1) demokrácia (1) dízel (1) duffy (1) dugnám blog (1) ebay (1) electricity (1) emese (1) facebook (1) fairtrade (1) fesztivál (2) flashmob (1) fogyasztó (10) fogyasztói társadalom (1) g1 (1) galaxy (2) gerillamarketing (4) ginger (1) google (5) gyakornok (1) heineken (2) hello you (1) hibrid (1) hitel expressz (1) honda (1) iga (1) image váltás (1) imázs (1) im a mac (1) im a pc (1) influenzakommandó (1) inside adwords (1) insight (1) internet (4) iphone (2) kampány (1) karácsony (1) karaoke (1) kommunikáció (7) könyvtár (1) konzol (1) környezetvédelem (1) közösségi kommunikáció (2) közösségi közlemény (1) közösségi média (14) kreatív (1) laboratory ideas (1) let it shine (1) mac (1) made (1) márka (1) marketing (16) marketingkommunikáció (14) marketing interakció tervezés (1) matchbox (1) matrica (1) média (18) metál (1) mézes vilmos (1) microsoft (1) mobil (10) mobilmarketing (6) mobil marketing (3) mr t (1) mszp (1) mtv (1) nátha (1) népszavazás (1) netvibes (1) nhs (1) nivea (1) nordstrom (1) no thanx (1) ogilvy (1) online (15) online videó (4) on demand (1) óriásplakát (2) pc (2) philips (1) pioneer (1) pirate tv (1) platform (1) podcast (2) pos (1) pr (9) press release (1) prius (1) qr kód (1) recesszió (1) red bull (1) reform (1) reklám (38) reklámkonferencia (1) rosszfiú (1) sajtóközlemény (2) scam (1) smokefree (1) smr (1) snickers (1) social media (7) social media manager (2) social media release (1) social network (5) sofokleves (1) sör (1) southwest airline (1) szabadság (1) szakmai brekkek (1) szépség (1) sziget (2) szilvee (1) szőke (1) tcr (1) terminator (1) tömegkommunikáció (10) tömegmédia (1) törzsek (1) toyota (1) trysumer (1) tryvertising (1) tumblr (1) tv (2) twitter (9) t mobile (1) ügyfél (1) ügynökség (1) uk (2) upc (1) vállalat (2) válság (1) veeple (1) videó (5) video (1) videojáték (1) videomegosztó (1) vilmos (1) vírus (1) vlog (1) vlogging (1) vod (1) vodafone (1) vodcast (2) vodcasting (1) wave (1) web 2.0 (2) we buy any car (1) wom (1)

    Közösségi média, te mostohagyerek

    2010.01.24. 23:45 Sofokles

    Mára a hazai szakmában is szépen elfogadottá vált, hogy a közösségi média integráns részét kell hogy képezze egy adott cég marketingkommunikációs stratégiájának. Láthatjuk, hogy különböző cégek fejest ugrálnak a fogyasztók tengerébe, ki több, ki kevesebb sikerrel, ki csak egy kampány erejéig, ki hosszabb távon gondolkozva.

    Az biztos, hogy van valami, megmozdult valami, de jelenleg az az érzésem, hogy a közösségi média kicsit mostohagyereknek számít a vállalatokon belül. Ahol már tisztában vannak vele, hogy kell, ott sem igazán találják meg a helyét, hogy ki is foglalkozzon vele. Igazából sok esetben senki sem érzi teljesen magáénak, de ugyanakkor mindenki szeret kicsit beleszólni.

    Ez a furcsa helyzet köszönhető annak, hogy a közösségi média egy eléggé összetett terület. Nyilvánvalóan szemléletében, működésében leginkább a PR-hez áll közel, de mivel online alapokon nyugszik, ezért a technikai hozzáértés az online részlegen van meg. A marketing és/vagy marketingkommunikációs részleg szintén érintett, mivel az aktuálisan futó ATL/BTL/egyéb kampányoknak szintén kell hogy legyen és van is kifutása a közösségi média térbe. Aztán ott a kérdés, hogy házon belül, vagy házon kívül érdemes működtetni a közösségi média tevékenységünket?

    A kiszervezés mellett az szól, hogy egyszerűen rá lehet tolni a munkát a meglévő online vagy PR-ügynökségeink valamelyikére. A hátránya ennek az, hogy a közösségi média egy gyorsan mozgó valami, ahol villámgyorsan kell reagálni bizonyos esetekben. Az ügynökségek felé egyrészt nincs meg a kellő gyorsaságú és mennyiségű információáramlás, valamint egyszerűen döntési hatáskörük sincsen, és nem is lehet bizonyos kérdésekben.

    Pontosan emiatt, szerintem a közösségi médiának házon belül van a helye. Hogy hol? Oda lehet adni a PR-nek, merthogy alapvetően mégiscsak ez a terület áll a legközelebb hozzá, viszont gyakran a PR-részleg sajtófigyelésen, konferenciaszervezésen és sajtóközlemények írásán nevelkedett munkatársai egyáltalán nincsenek képben a közösségi médiával kapcsolatban. Nem ismerik az eszközeit, nem értik a működését. Innentől kezdve többet árthatnak, mintha nem csinálnának semmit.

    Megkaphatja az online részleg, ahol talán közösségi médiából kicsit felkészültebb kollégák ülnek a székben, technikailag sokkal jobban képzettek, de itt pedig a marketingkommunikációs szemlélet hiánya lehet a szűk keresztmetszet.

    A legjobb megoldás egy vagy néhány, közösségi médiára specializált személy felvétele, akik egyesítik magukban a jó PR-esek és a jó online-osok tudását, megvan a megfelelő döntési hatáskörük, és biztosítva van a gyors és kellő mennyiségű információáramlás köztük és a különböző részlegek és a vállalat kommunikációs ügynökségei között. Ez esetben biztosak lehetünk abban, hogy a közösségi média jelenlétünk valóban működőképes lesz.

    1 komment

    Címkék: pr online közösségi média marketingkommunikáció

    A bejegyzés trackback címe:

    http://sofokles.blog.hu/api/trackback/id/tr161699476

    Kommentek:

    A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

    sensimilla 2010.01.25. 09:11:01

    Na itt keveredek én is sűrű önellentmondásba, mikor ügynökségi oldalon közösségi média kampányokat tervezek. Rendszerint oda lyukadok ki én is, ahova te, hogy talán mégiscsak jobb lenne ezt az egészet az ügyfélnél tartani. De akkor meg miből élnék? Sztem az ideális helyzet az lenne, ha egy külsős tanácsadó foglalkozna a kérdéssel, aki azért nem ott tart, hogy "csináljunk valami fészbukkot mi is", hanem érdemi tanácsokkal látja el az ügyfelet, de a tartalom előállítás nem az ő hatásköre, csak a koordinációért felel. Avagy az ő hatásköre, de akkor napi kapcsolatban áll a pr ügynökséggel, és a marketingosztállyal.