HTML

Sofoblog

A reklám vergődése - magvas gondolatok az átalakuló marketingkommunikációról.

Iratkozz fel RSS-re:

Kövess Twitteren:

Kövess Twitteren:

    Kattints ide a követéshez!

    Kövess Facebookon:

    Utolsó kommentek

    Címkék

    2007 (1) adósságrendező hitel (1) adschool (1) adwords (2) ad contrarian (1) android (1) apple (1) ashton kutcher (1) atl (1) badár (1) bavaria (1) bbdo (1) bee cool (1) bicikli (1) bioptron (1) blog (5) bluetooth (3) bob hoffmann (1) boci boci tarka (1) bogusky (1) bp (1) budapest bank (2) bullshit (1) cadbury (1) cannes (1) célzás (1) cenzúra (1) chrispin porter (1) citylight (3) clear channel interact (1) clp (1) cnn (1) coca cola (1) coca cola light (1) dairy milk (1) david holmes (1) demokrácia (1) dízel (1) duffy (1) dugnám blog (1) ebay (1) electricity (1) emese (1) facebook (1) fairtrade (1) fesztivál (2) flashmob (1) fogyasztó (10) fogyasztói társadalom (1) g1 (1) galaxy (2) gerillamarketing (4) ginger (1) google (5) gyakornok (1) heineken (2) hello you (1) hibrid (1) hitel expressz (1) honda (1) iga (1) image váltás (1) imázs (1) im a mac (1) im a pc (1) influenzakommandó (1) inside adwords (1) insight (1) internet (4) iphone (2) kampány (1) karácsony (1) karaoke (1) kommunikáció (7) könyvtár (1) konzol (1) környezetvédelem (1) közösségi kommunikáció (2) közösségi közlemény (1) közösségi média (14) kreatív (1) laboratory ideas (1) let it shine (1) mac (1) made (1) márka (1) marketing (16) marketingkommunikáció (14) marketing interakció tervezés (1) matchbox (1) matrica (1) média (18) metál (1) mézes vilmos (1) microsoft (1) mobil (10) mobilmarketing (6) mobil marketing (3) mr t (1) mszp (1) mtv (1) nátha (1) népszavazás (1) netvibes (1) nhs (1) nivea (1) nordstrom (1) no thanx (1) ogilvy (1) online (15) online videó (4) on demand (1) óriásplakát (2) pc (2) philips (1) pioneer (1) pirate tv (1) platform (1) podcast (2) pos (1) pr (9) press release (1) prius (1) qr kód (1) recesszió (1) red bull (1) reform (1) reklám (38) reklámkonferencia (1) rosszfiú (1) sajtóközlemény (2) scam (1) smokefree (1) smr (1) snickers (1) social media (7) social media manager (2) social media release (1) social network (5) sofokleves (1) sör (1) southwest airline (1) szabadság (1) szakmai brekkek (1) szépség (1) sziget (2) szilvee (1) szőke (1) tcr (1) terminator (1) tömegkommunikáció (10) tömegmédia (1) törzsek (1) toyota (1) trysumer (1) tryvertising (1) tumblr (1) tv (2) twitter (9) t mobile (1) ügyfél (1) ügynökség (1) uk (2) upc (1) vállalat (2) válság (1) veeple (1) videó (5) video (1) videojáték (1) videomegosztó (1) vilmos (1) vírus (1) vlog (1) vlogging (1) vod (1) vodafone (1) vodcast (2) vodcasting (1) wave (1) web 2.0 (2) we buy any car (1) wom (1)

    Tryvertising

    2010.03.25. 08:00 Sofokles

    A trysumer nem egy szép magyar szó, a jelentése viszont annál inkább aktuális napjaink fogyasztói kultúrájával kapcsolatban, így hát érdemes lehet pár szót ejteni róla. Nem újkeletű dolog, már 2007-ben föltűnt a Trendwatchingon ez a kifejezés, a magyar blogoszférában viszont ezidáig nem találtam említést róla.

    A trysumer az angol try (kipróbál) és consumer (fogyasztó) szavakból lett szóösszerántva. (A magyarra fordítást meghagyom valami hozzáértőnek mert én a vállalhatatlan próbasztóig jutottam.)

    A fogalom angol nyelvű definíciója a Trendwatching szerint a következő:

    Freed from the shackles of convention and scarcity, immune to most advertising, and enjoying full access to information, reviews, and navigation, experienced consumers are trying out new appliances, new services, new flavors, new authors, new destinations, new artists, new outfits, new relationships, new *anything* with post mass-market gusto.


    Ez magyarul nagyjából annyit tesz, hogy:

    Megszavbadulva a konvenciók és a szűkösség által okozott keretektől, immunissá válva a legtöbb reklámra és élvezve a szabad hozzáférést bármilyen információhoz és véleményhez, a tudatos fogyasztók szabadon kipróbálhatnak bármilyen terméket és szolgáltatást. Gyakorlatilag bármit.

    A trysumer réteg kialakulását nagyon leegyszerűsítve tehát az segíti, hogy a bőség világában élve rengeteg minden szabadon kipróbálható. A különböző termékek egyre olcsóbbá válnak, így könnyebben elérhetőek szélesebb rétegek számára.

    Mi következik ebből?

    • Mivel sokan sokmindent ki tudnak próbálni, a niche egyre inkább mainstreammé válik. A korábbi egyetlen erős mainstream kultúra mellett megjelenő niche kultúrák hamar népszerűvé válnak és nagy tömegeket érnek el, így egymással párhuzamosan több mainstreammé vált szubkultúra él meg az undergroundból kiszakadva.
    • Könnyebb megbirkózni az új dolgok kipróbálásból fakadó csalódással, ha tudjuk, hogy akármikor kipróbálhatunk bármi mást.
    • Népszerűsödik a termékek bérlése a tulajdonba vételük rovására.
    • A márkahűség jelensége egyre inkább csökken. A vásárlók szabadon jutnak hozzá más vásárlók tapasztalataihoz, így a későbbi vásárlási döntéseiket nem elsősorban a korábban szerzett saját tapasztalataik irányítják, hanem olyan idegenek véleményei is, akik megosztják saját tapasztalataikat.
    • Az online aukciós oldalak, second-hand boltok népszerűségének növekedésével egyre könnyebbé válik egyrészt a régebbi, megunt dolgoktól való megszabadulás és az új megszerzése, vagy még nem kipróbált dolgokat könnyebben vagy olcsóbban lehet megszerezni ezeknek az oldalaknak vagy boltoknak a segítségével.

    A termékek és szolgáltatások minél szélesebb körű kipróbálásának trendje hívta életre a tryvertising fogalmát. A lényeg, hogy a gyártók olyan módon reklámozzák termékeiket, hogy lehetőséget biztosítanak a vevőknek a kipróbálásra. És mi lehetne meggyőzőbb, mint a saját tapasztalat?

    Csinált ilyet a Nike, aki egy kisteherautónyi futócipővel települt ki népszerű futóútvonalak mellé, ahol kipróbálhatók voltak a legújabb modellek. A török Evy Baby pelenkamárka pelenkacserélő asztalokat helyezett ki plázákba, ahol természetesen az ő termékeiket lehetett ingyen használni, de ugyanez volt az alapötlet a Charmin toalettekkel kapcsolatban. A japán Shiseido smink-kellékeket árusító márka digitális sminktükröt készített, ami a webkamera által folyamatosan rögzített arcunkra valós időben renderelte rá a kiválasztott sminkeket, ahogy az alábbi videón látszik is:

     

    Nyilván nem minden vásárló hajtja mindenáron a legújabb dolgok kipróbálását és sokan utálják a rájuk sózott termékmintákat. De tény, hogy az új dolgok kipróbálása sokkal egyszerűbbé és olcsóbbá válik, és ez egyre több fogyasztót tesz trysumerré, a vállalatoknak pedig lépni kell: újszerű és érdekes megoldásokkal kell lehetővé tenniük minél több ember számára, hogy kipróbálhassák a terméküket, és így konvertálni őket saját ügyfeleik táborába.

    Szólj hozzá!

    Címkék: fogyasztó marketingkommunikáció trysumer tryvertising

    A bejegyzés trackback címe:

    http://sofokles.blog.hu/api/trackback/id/tr11865084

    Kommentek:

    A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

    Nincsenek hozzászólások.