A Webisztán pár hónapja megírta, hogy van egy új őrület a webes szolgáltatások között: okostelefonnal lehet becsekkolgatni azokra a helyszínekre, ahol éppen tartózkodunk. Aztán hogy, hogy nem, a néhány versengő szolgáltató közül a Foursquare kerekedett felül, amire kis hazánk early adopterei szintén rákaptak. Egyébként elég addiktív a dolog, a bejelentkezések mindenféle kombinációjáért különféle badge-eket lehet szerezni, ha pedig valaki az adott helyen a legtöbb becsekkolással bír, ő lesz a mayor, amivel ha csajozni nem is, de fölvágni a Foursquare-pajtások között azt lehet.
Egyelőre ugyan még csak geek-homokozónak tűnik a szolgáltatás, de egyre szélesebb körben terjed, így nem árt rá odafigyelni. Már csak azért sem, mert az early adopter ugye egy fontos réteg, és ha valami vállalkozást üzemeltetünk, igen jó célcsoportnak tekinthetők. Az az ember ugyanis, aki veszi a fáradtságot, hogy becsekkolgasson az üzletünkben, nem csak csöndben elszórakozik egy szolgáltatással, hanem az automatikus integrációnak köszönhetően igen masszívan szórja szét a Facebook és Twitter feedjeiben, hogy ő éppen hol jár. A Brand Builder blog bejegyzése alapján lássuk, hogy mi mindent tudunk kezdeni a Foursquare-rel, hogy olajozottabban fusson a biznisz:
Mayor juttatások
Hirdessünk mayor versenyt és ezt reklámozzuk is a vevőink között. A mindenkori mayor 10% kedvezményt/mayor parkolóhelyet/ajándékot kap, és ha igazán nyájasak szeretnénk lenni Mr. Mayornak is szólíthatjuk, csak előbb találjuk meg ennek a magyar megfelelőjét.
Saját badge
Van egy olyan pletyka, hogy hamarosan a felhasználók is készíthetnek saját badge-eket, ha ez így van, akkor a user-ek százai, ezrei fogják büszkén viselni a különböző cégek által készített speciális badge-eket. Lehet adni különböző fokozatokat 5, 10, 25, 50 látogatás után. Lehet adni pacsirta, vagy éjjeli bagoly jelvényt is kora reggeli vagy éjjeli látogatóknak. És így tovább.
Események
Kitalálhatunk mondjuk olyan akciókat, hogyha meghatározott számú ember egyidőben csekkol be egy helyre, akkor kapnak egy speciális badge-et. Vagy ünnepnapokon adhatunk mondjuk húsvéti nyuszis, kokárdás vagy mikulásos jelvényeket.
Az egyedi badge-ekben igen nagy a lehetőség, azonban míg ezek nincsenek, koncentráljunk csak a mayorjeinkre, hiszen ők a legjobb törzsvásárlóink. És persze buzdítsunk mindenkit a Foursquare használatára, mert az nekünk reklám.
Utolsó kommentek