HTML

Sofoblog

A reklám vergődése - magvas gondolatok az átalakuló marketingkommunikációról.

Iratkozz fel RSS-re:

Kövess Twitteren:

Kövess Twitteren:

    Kattints ide a követéshez!

    Kövess Facebookon:

    Utolsó kommentek

    Címkék

    2007 (1) adósságrendező hitel (1) adschool (1) adwords (2) ad contrarian (1) android (1) apple (1) ashton kutcher (1) atl (1) badár (1) bavaria (1) bbdo (1) bee cool (1) bicikli (1) bioptron (1) blog (5) bluetooth (3) bob hoffmann (1) boci boci tarka (1) bogusky (1) bp (1) budapest bank (2) bullshit (1) cadbury (1) cannes (1) célzás (1) cenzúra (1) chrispin porter (1) citylight (3) clear channel interact (1) clp (1) cnn (1) coca cola (1) coca cola light (1) dairy milk (1) david holmes (1) demokrácia (1) dízel (1) duffy (1) dugnám blog (1) ebay (1) electricity (1) emese (1) facebook (1) fairtrade (1) fesztivál (2) flashmob (1) fogyasztó (10) fogyasztói társadalom (1) g1 (1) galaxy (2) gerillamarketing (4) ginger (1) google (5) gyakornok (1) heineken (2) hello you (1) hibrid (1) hitel expressz (1) honda (1) iga (1) image váltás (1) imázs (1) im a mac (1) im a pc (1) influenzakommandó (1) inside adwords (1) insight (1) internet (4) iphone (2) kampány (1) karácsony (1) karaoke (1) kommunikáció (7) könyvtár (1) konzol (1) környezetvédelem (1) közösségi kommunikáció (2) közösségi közlemény (1) közösségi média (14) kreatív (1) laboratory ideas (1) let it shine (1) mac (1) made (1) márka (1) marketing (16) marketingkommunikáció (14) marketing interakció tervezés (1) matchbox (1) matrica (1) média (18) metál (1) mézes vilmos (1) microsoft (1) mobil (10) mobilmarketing (6) mobil marketing (3) mr t (1) mszp (1) mtv (1) nátha (1) népszavazás (1) netvibes (1) nhs (1) nivea (1) nordstrom (1) no thanx (1) ogilvy (1) online (15) online videó (4) on demand (1) óriásplakát (2) pc (2) philips (1) pioneer (1) pirate tv (1) platform (1) podcast (2) pos (1) pr (9) press release (1) prius (1) qr kód (1) recesszió (1) red bull (1) reform (1) reklám (38) reklámkonferencia (1) rosszfiú (1) sajtóközlemény (2) scam (1) smokefree (1) smr (1) snickers (1) social media (7) social media manager (2) social media release (1) social network (5) sofokleves (1) sör (1) southwest airline (1) szabadság (1) szakmai brekkek (1) szépség (1) sziget (2) szilvee (1) szőke (1) tcr (1) terminator (1) tömegkommunikáció (10) tömegmédia (1) törzsek (1) toyota (1) trysumer (1) tryvertising (1) tumblr (1) tv (2) twitter (9) t mobile (1) ügyfél (1) ügynökség (1) uk (2) upc (1) vállalat (2) válság (1) veeple (1) videó (5) video (1) videojáték (1) videomegosztó (1) vilmos (1) vírus (1) vlog (1) vlogging (1) vod (1) vodafone (1) vodcast (2) vodcasting (1) wave (1) web 2.0 (2) we buy any car (1) wom (1)

    Bizniszem van, mit kezdjek a Foursquare-rel?

    2010.06.01. 07:00 Sofokles

    A Webisztán pár hónapja megírta, hogy van egy új őrület a webes szolgáltatások között: okostelefonnal lehet becsekkolgatni azokra a helyszínekre, ahol éppen tartózkodunk. Aztán hogy, hogy nem, a néhány versengő szolgáltató közül a Foursquare kerekedett felül, amire kis hazánk early adopterei szintén rákaptak. Egyébként elég addiktív a dolog, a bejelentkezések mindenféle kombinációjáért különféle badge-eket lehet szerezni, ha pedig valaki az adott helyen a legtöbb becsekkolással bír, ő lesz a mayor, amivel ha csajozni nem is, de fölvágni a Foursquare-pajtások között azt lehet.

    Egyelőre ugyan még csak geek-homokozónak tűnik a szolgáltatás, de egyre szélesebb körben terjed, így nem árt rá odafigyelni. Már csak azért sem, mert az early adopter ugye egy fontos réteg, és ha valami vállalkozást üzemeltetünk, igen jó célcsoportnak tekinthetők. Az az ember ugyanis, aki veszi a fáradtságot, hogy becsekkolgasson az üzletünkben, nem csak csöndben elszórakozik egy szolgáltatással, hanem az automatikus integrációnak köszönhetően igen masszívan szórja szét a Facebook és Twitter feedjeiben, hogy ő éppen hol jár. A Brand Builder blog bejegyzése alapján lássuk, hogy mi mindent tudunk kezdeni a Foursquare-rel, hogy olajozottabban fusson a biznisz:

    Mayor juttatások

    Hirdessünk mayor versenyt és ezt reklámozzuk is a vevőink között. A mindenkori mayor 10% kedvezményt/mayor parkolóhelyet/ajándékot kap, és ha igazán nyájasak szeretnénk lenni Mr. Mayornak is szólíthatjuk, csak előbb találjuk meg ennek a magyar megfelelőjét.

    Saját badge

    Van egy olyan pletyka, hogy hamarosan a felhasználók is készíthetnek saját badge-eket, ha ez így van, akkor a user-ek százai, ezrei fogják büszkén viselni a különböző cégek által készített speciális badge-eket. Lehet adni különböző fokozatokat 5, 10, 25, 50 látogatás után. Lehet adni pacsirta, vagy éjjeli bagoly jelvényt is kora reggeli vagy éjjeli látogatóknak. És így tovább.

    Események

    Kitalálhatunk mondjuk olyan akciókat, hogyha meghatározott számú ember egyidőben csekkol be egy helyre, akkor kapnak egy speciális badge-et. Vagy ünnepnapokon adhatunk mondjuk húsvéti nyuszis, kokárdás vagy mikulásos jelvényeket.

    Az egyedi badge-ekben igen nagy a lehetőség, azonban míg ezek nincsenek, koncentráljunk csak a mayorjeinkre, hiszen ők a legjobb törzsvásárlóink. És persze buzdítsunk mindenkit a Foursquare használatára, mert az nekünk reklám.

    4 komment

    Címkék: marketing badge foursquare

    A bejegyzés trackback címe:

    http://sofokles.blog.hu/api/trackback/id/tr432046466

    Kommentek:

    A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

    Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2010.06.01. 09:34:16

    kíváncsi vagyok melyik early adopter fogja szétpublikálni a sirámait, hogy betörtel a lakásába és elvitték a kütyüit, mert a szétkürtölt lokációjából tudták, hogy mikor dolgozhatnak kényelmesen

    Sofokles · http://sofokles.blog.hu 2010.06.01. 12:24:46

    @Hammer: Igen, van egy ilyen hátránya is. Kezelje mindenki saját belátása szerint. :)

    nikk rivers 2010.06.24. 13:12:03

    @Hammer: van egyszerűbb (hatékonyabb) módja az "alkalom" kiválasztására: Becsöngetni adományért, pohár vízért, kilesni a postaláda ürítetlenségét, esti fényeket nézegetni, autó parkolásra figyelni, függöny, redőny állása.., illetve ezek kombinációi.

    másrészt, ha becsekkolok valahol, nem biztos, hogy üres a házam/ nincs egy méteres dog az ajtón belül/ távfelügyeltre bekötött riasztóm/ jó szomszédom...stb.

    De tényleg fő az óvatosság, kezelje mindenki saját belátása szerint. :)