HTML

Sofoblog

A reklám vergődése - magvas gondolatok az átalakuló marketingkommunikációról.

Iratkozz fel RSS-re:

Kövess Tumblrön:

  • Hibás feed URL.

Kövess Twitteren:

Kövess Twitteren:

    Kattints ide a követéshez!

    Kövess Facebookon:

    Utolsó kommentek

    Címkék

    2007 (1) adósságrendező hitel (1) adschool (1) adwords (2) ad contrarian (1) android (1) apple (1) ashton kutcher (1) atl (1) badár (1) bavaria (1) bbdo (1) bee cool (1) bicikli (1) bioptron (1) blog (5) bluetooth (3) bob hoffmann (1) boci boci tarka (1) bogusky (1) bp (1) budapest bank (2) bullshit (1) cadbury (1) cannes (1) célzás (1) cenzúra (1) chrispin porter (1) citylight (3) clear channel interact (1) clp (1) cnn (1) coca cola (1) coca cola light (1) dairy milk (1) david holmes (1) demokrácia (1) dízel (1) duffy (1) dugnám blog (1) ebay (1) electricity (1) emese (1) facebook (1) fairtrade (1) fesztivál (2) flashmob (1) fogyasztó (10) fogyasztói társadalom (1) g1 (1) galaxy (2) gerillamarketing (4) ginger (1) google (5) gyakornok (1) heineken (2) hello you (1) hibrid (1) hitel expressz (1) honda (1) iga (1) image váltás (1) imázs (1) im a mac (1) im a pc (1) influenzakommandó (1) inside adwords (1) insight (1) internet (4) iphone (2) kampány (1) karácsony (1) karaoke (1) kommunikáció (7) könyvtár (1) konzol (1) környezetvédelem (1) közösségi kommunikáció (2) közösségi közlemény (1) közösségi média (14) kreatív (1) laboratory ideas (1) let it shine (1) mac (1) made (1) márka (1) marketing (16) marketingkommunikáció (14) marketing interakció tervezés (1) matchbox (1) matrica (1) média (18) metál (1) mézes vilmos (1) microsoft (1) mobil (10) mobilmarketing (6) mobil marketing (3) mr t (1) mszp (1) mtv (1) nátha (1) népszavazás (1) netvibes (1) nhs (1) nivea (1) nordstrom (1) no thanx (1) ogilvy (1) online (15) online videó (4) on demand (1) óriásplakát (2) pc (2) philips (1) pioneer (1) pirate tv (1) platform (1) podcast (2) pos (1) pr (9) press release (1) prius (1) qr kód (1) recesszió (1) red bull (1) reform (1) reklám (38) reklámkonferencia (1) rosszfiú (1) sajtóközlemény (2) scam (1) smokefree (1) smr (1) snickers (1) social media (7) social media manager (2) social media release (1) social network (5) sofokleves (1) sör (1) southwest airline (1) szabadság (1) szakmai brekkek (1) szépség (1) sziget (2) szilvee (1) szőke (1) tcr (1) terminator (1) tömegkommunikáció (10) tömegmédia (1) törzsek (1) toyota (1) trysumer (1) tryvertising (1) tumblr (1) tv (2) twitter (9) t mobile (1) ügyfél (1) ügynökség (1) uk (2) upc (1) vállalat (2) válság (1) veeple (1) videó (5) video (1) videojáték (1) videomegosztó (1) vilmos (1) vírus (1) vlog (1) vlogging (1) vod (1) vodafone (1) vodcast (2) vodcasting (1) wave (1) web 2.0 (2) we buy any car (1) wom (1)

    Az internet szabadsága

    2008.06.20. 14:35 Sofokles

    Újra és újra felmerülő kérdés, hogy szabályozzuk-e az interneten megjelenő tartalmakat? Azzal nyilván mindenki tisztában van - még akkor is, ha foggal körömmel harcol ellene (lásd mindenféle szellemi jogvédők kontra fájlmegosztók) -, hogy az internetet nem lehet megregulázni. Mert ha valamit valahol betiltok, az tuti, hogy visszajön máshonnan. Ez tapasztalat. Innentől kezdve nem mondom azt, hogy tök értelmetlen harcolni ellene, mert megkeseríteni meg lehet a user életét, csak ugye ez a soha véget nem érő harc lesz, ahol sosem lesz győztes.

    Más kérdés az, hogy miért kéne harcolni ellene? Most, hogy a Homár megjelentetett egy postot a Dugnám Blog beszüntetéséről (valami közepesen híres köcsögnek nem tetszett a róla megjelent poszt), parázs vita bontakozott ki a hozzászólások között, hogy most akkor jó-e, hogy törölték a blogot, avagy sem. Igazából mindkét oldal érveit meg lehet érteni. A cenzúrapártiak azzal érvelnek, hogy milyen csúnya dolog ilyen otromba dolgokat írkálni akárkiről is. Személyiségi jogok, jóhírnév, satöbbi: tök érthető. Az "internetrendőrséget" elítélők pedig a szabad véleménynyilvánítással érvelnek, és azzal, hogy akit nem érdekel, az ne olvassa. És ebből az utóbbiból érdemes lehet kiindulni.

    Mi volt régen, mikor még csak a tömegkommunikációs médiumok léteztek, úgy mint TV, rádió, újságok, könyvek, stb.? Szűkösség. Behatárolt mennyiségű csatorna állt rendelkezésre az emberek széles tömegeinek elérésére. Ebben a közegben teljesen érthető dolog, hogy oda kellett figyelni a tartalmak bizonyos mértékű kontrollálására, mert mégiscsak tömegigényeket kellett kiszolgálni, nem pedig millió "kisebbség" igényeit. (Persze a cenzúra gyakran nem ilyen indokkal jött létre, de mégis ilyesmi célt szolgált.)

    És mi van az interneten? Korlátlan lehetőség, hogy annyi csatorna jöhessen létre, amennyit csak akarunk, tetszőleges tartalommal, és ezt a tartalmat csak az olvassa, akit érdekel. Régen akarva-akaratlanul is találkozott az ember a szűkös számú csatornák szinte mindegyikével. Ma az interneten ez lehetetlen volna, viszont mindenki tetszőlegesen választhat mit akar, és mit nem. Ma nincsen rákényszerítve senki sem arra, hogy szűkös kínálatból válogasson, és esetleg neki nem tetsző dolgokkal találkozzon. Találkozhat, de egy kattintás, és millió más olyan tartalmat érhet el, ami számára megfelelő. Szólásszabadság van, és ha nem tetszik a véleményem, nem kell meghallgatni. Mert nem én dörgöltem az orrod alá, hanem te kattintottál oda. Innentől a te felelősséged, és nem az enyém.

    2 komment · 1 trackback

    Címkék: internet cenzúra szabadság dugnám blog

    A bejegyzés trackback címe:

    https://sofokles.blog.hu/api/trackback/id/tr78530783

    Trackbackek, pingbackek:

    Trackback: los angeles seo services 2018.12.12. 00:51:26

    Marcus mágus meggyőzött! - Realista

    Kommentek:

    A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

    agocsadam · http://ujrend.blog.hu 2008.06.20. 15:31:20

    azért a kultúrát ne spóroljuk ki a mátrixból

    én is szabadságpárti vagyok a neten, ugyanakkor tegyük mellé, hogy mindenkinek, aki tud dönteni, van azzal dolga, hogy segítsen azoknak is, akik nem

    mert ne legyen tiltva semmi, ugyanakkor a 6 éves gyerekem ne nyomtassa ki az ovis haverjainak a dugnamblogot (de tudjon nyomtatni)

    Sofokles · http://sofokles.blog.hu 2008.06.20. 21:13:14

    Mondanám azt, hogy alapvetően a szülő dolga, hogy figyeljen a gyerekre. A tábortűznél sem hagyod egyedül, mert meg kell tanulnia miért veszélyes a tűz. Az internetnél se tedd. Ugyanakkor ez kb. kivitelezhetetlen. Ez örök vita marad, hogy a kiskorúak védelme érdekében mit mennyire lehet bekorlátozni. De a korlátozást maximum ilyen témában támogatom. azt, hogy felnőttként engem óvjanak bármitől is.. Hát kösz nem, tudok magamra vigyázni az interneten.