HTML

Sofoblog

A reklám vergődése - magvas gondolatok az átalakuló marketingkommunikációról.

Iratkozz fel RSS-re:

Kövess Tumblrön:

  • Hibás feed URL.

Kövess Twitteren:

Kövess Twitteren:

    Kattints ide a követéshez!

    Kövess Facebookon:

    Utolsó kommentek

    Címkék

    2007 (1) adósságrendező hitel (1) adschool (1) adwords (2) ad contrarian (1) android (1) apple (1) ashton kutcher (1) atl (1) badár (1) bavaria (1) bbdo (1) bee cool (1) bicikli (1) bioptron (1) blog (5) bluetooth (3) bob hoffmann (1) boci boci tarka (1) bogusky (1) bp (1) budapest bank (2) bullshit (1) cadbury (1) cannes (1) célzás (1) cenzúra (1) chrispin porter (1) citylight (3) clear channel interact (1) clp (1) cnn (1) coca cola (1) coca cola light (1) dairy milk (1) david holmes (1) demokrácia (1) dízel (1) duffy (1) dugnám blog (1) ebay (1) electricity (1) emese (1) facebook (1) fairtrade (1) fesztivál (2) flashmob (1) fogyasztó (10) fogyasztói társadalom (1) g1 (1) galaxy (2) gerillamarketing (4) ginger (1) google (5) gyakornok (1) heineken (2) hello you (1) hibrid (1) hitel expressz (1) honda (1) iga (1) image váltás (1) imázs (1) im a mac (1) im a pc (1) influenzakommandó (1) inside adwords (1) insight (1) internet (4) iphone (2) kampány (1) karácsony (1) karaoke (1) kommunikáció (7) könyvtár (1) konzol (1) környezetvédelem (1) közösségi kommunikáció (2) közösségi közlemény (1) közösségi média (14) kreatív (1) laboratory ideas (1) let it shine (1) mac (1) made (1) márka (1) marketing (16) marketingkommunikáció (14) marketing interakció tervezés (1) matchbox (1) matrica (1) média (18) metál (1) mézes vilmos (1) microsoft (1) mobil (10) mobilmarketing (6) mobil marketing (3) mr t (1) mszp (1) mtv (1) nátha (1) népszavazás (1) netvibes (1) nhs (1) nivea (1) nordstrom (1) no thanx (1) ogilvy (1) online (15) online videó (4) on demand (1) óriásplakát (2) pc (2) philips (1) pioneer (1) pirate tv (1) platform (1) podcast (2) pos (1) pr (9) press release (1) prius (1) qr kód (1) recesszió (1) red bull (1) reform (1) reklám (38) reklámkonferencia (1) rosszfiú (1) sajtóközlemény (2) scam (1) smokefree (1) smr (1) snickers (1) social media (7) social media manager (2) social media release (1) social network (5) sofokleves (1) sör (1) southwest airline (1) szabadság (1) szakmai brekkek (1) szépség (1) sziget (2) szilvee (1) szőke (1) tcr (1) terminator (1) tömegkommunikáció (10) tömegmédia (1) törzsek (1) toyota (1) trysumer (1) tryvertising (1) tumblr (1) tv (2) twitter (9) t mobile (1) ügyfél (1) ügynökség (1) uk (2) upc (1) vállalat (2) válság (1) veeple (1) videó (5) video (1) videojáték (1) videomegosztó (1) vilmos (1) vírus (1) vlog (1) vlogging (1) vod (1) vodafone (1) vodcast (2) vodcasting (1) wave (1) web 2.0 (2) we buy any car (1) wom (1)

    Emese és a Budapest Bank

    2008.09.16. 17:43 Sofokles

    A Budapest Bank a Laboratory Ideas-zal közösen mostanában nagyon nem tud magával mit kezdeni kommunikáció terén. A nagysikerű Emese-sorozat után elérkezett az arculatváltás ideje, amit egész pofásan megoldottak az alábbi spottal:


    Csupán az a kérdés merült föl bennem, hogy ha Gáspár szerint senkit nem érdekel az arculatváltás, csak őket, akkor miért is kommunikálják? Na de mindegy, alapvetően az az irónia, ahogyan egy vállalat képes szemlélni az önmaga megújulását, mindenképpen dícséretet érdemel. A baj az, hogy a későbbi töketlenkedés jelei pedig már itt megmutatkoztak: mit keres a spotban Emese?

    A Budapest Bank új imidzsváltása pontosan arról szólt, hogy most a bankban dolgozó néhány karakter jelenik meg ezentúl a reklámokban, és az ő életükön keresztül ismerhetjük meg a bank mindennapjait, ezáltal pedig az éppen eladni kívánt banki terméket. Az imidzskampány beszélő fejekkel operált az óriásplakátokon, és kevésbé jól sikerült szpotokkal, de alapvetően azért jó volt ez így. És vártam a folytatást, ami sajnos meg is jött.

    Hitel Expressz:

     

    Adósságrendező hitel:


    Hát elég zavaros a "koncepció": Emesét beöltöztetjük valakinek (lehetőleg legyen férfi, mert az vicces), és beküldjük a korábban az imidzskampányunk által felépített banki karaktereink közé bohóckodni. Hát most akkor mi van? Imidzset váltunk, új koncepcióra helyezzük a kommunikációt, de azért Emesét mégis megtartjuk? Ezekkel a filmekkel az a baj, hogy még működhetnének is, ha nem lenne bennük Emese. Ugyanis önamgában az a koncepció, hogy jellegzetes karakterek (orosz üzletember, chopperes-metálos fickó) találkoznak a budapest bankos szereplőkkel, és ebben a szituációban bontakoztatják ki az üzenetet, az oké. Ez meg volt mindkettőben. De hogy minek kell egy korábbi, már elméletileg leváltott karaktert (Emese) egy újabb karakterbe beletuszkolni (az előbb említett két férfi), na arra csak a teljes tanácstalanság lehet a válasz.

    Az Emese-koncepció ugye alapvetően sikeres volt, és valószínűleg félnek megválni tőle, és teljes mértékben az új kreatív koncepcióra hagyatkozni. Így azonban valami olyasmit kapok, mintha lekváros kenyeret ennék szalonnával, az meg ugye nem jó. El kéne dönteni végre, mi legyen Emese sorsa. Vagy inkább megmondom én: küldjük nyugdíjba!

    5 komment

    Címkék: reklám metál emese budapest bank laboratory ideas image váltás hitel expressz adósságrendező hitel

    A bejegyzés trackback címe:

    https://sofokles.blog.hu/api/trackback/id/tr93666499

    Kommentek:

    A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

    dw1 · http://bpcity.hu 2008.09.17. 11:16:37

    az orosz üzletemberes lényege és üzenete az volt, hogy lehet tesztelni a BB-t, ezért öltöztették álruhába emesét.

    a motoros szpot kimondatlanul, de ennek a folytatása. szerintem felettébb vicces, két hüvelygomba és székrekedés közt pedig egyenesen imádnivaló.

    metált bírod?

    Sofokles · http://sofokles.blog.hu 2008.09.17. 19:27:16

    Miért Emesének kell tesztelnie a bankot? Emese eddig egy lelkes gyakornok volt, aki mindenféle új ötlettel állt elő, hogy segítse a bankot. Most minek teszteli? Kinek?

    De ez mit sem változtat azon, hogy teljesen összekeveredik a két koncepció? Most akkor banki szereplők vannak, vagy Emese, vagy mindkettő? Ez így nem tiszta.

    Ja, metált bírom.

    Crystal · http://crystal.progtut.net 2008.09.22. 19:47:06

    "Csupán az a kérdés merült föl bennem, hogy ha Gáspár szerint senkit nem érdekel az arculatváltás, csak őket, akkor miért is kommunikálják?"

    Mert ha Gáspár azt mondja, hogy senkit nem érdekel az arculatváltás, akkor szokatlan, nem egy sablonos reklámszöveg, és a néző felfigyel rá. Akkor meg már valószínűleg észreveszi az arculatváltást.

    Emese: szerintem egyszerűen nem merték kidobni. Szvsz a mostani reklámok egy átmenetet képeznek a régi és az új "imázs" között. Emese nem sokára el fog tűnni, de azért még nem most.

    Sofokles · http://sofokles.blog.hu 2008.09.22. 21:34:02

    "Mert ha Gáspár azt mondja, hogy senkit nem érdekel az arculatváltás, akkor szokatlan, nem egy sablonos reklámszöveg"

    Értem én (és egyet is értek), hogy ettől nem lesz sablonos a reklámszöveg, viszont pont ettől kapja meg a logikai bukfencet. :)

    Ettől függetlenül még mindig övék a legsikeresebb hazai banki kommunikáció.

    Kontaktia · http://kontaktia.blog.hu/ 2008.09.24. 11:07:12

    A BB-s reklámok és az Erste új sorozata között látok hasonlóságot, ami igencsak ellenébe megy a pozicionálásnak: mindenki bankja?! Nekem ez jött le, de szerintem a BB nem ezt akarná. Meg azt se, hogy a munkatársak jelleme erősen határán mozogjon a szakértőnek és a pökhendinek.
    De igazán egyik mo-i bank kommunikációja se az igazi most: butának néznek bennünket, rózsaszín lufikat eregetnek, mese (vagy legalábbis már nem élő) figurákat szerepeltetnek. Lásd még Sofokles bejegyzését a reklámkonferenciáról. Szerintem az a gond, hogy a szakmai féltékenység megöli a kreativitást. Ismerek pl. egy jó kis ötletmenedzselő oldalt, amibe a kreatívok krémje, az egyetemisták, főiskolások dolgoznak be. És ismerem, milyen nehéz bejutni vele az egyébként valóban potenciális ügyfelekhez.
    Bocs, ha reklámnak, tartod, lődd ki, de szerintem érdemes ránézni: www.ideonod.eu

    Szerintem egy banknál épp az a fontos, hogy hiteles legyen és igencsak legyen köze a valósághoz. Tudtok ilyenre példát? Nekem most nem jut eszembe...