HTML

Sofoblog

A reklám vergődése - magvas gondolatok az átalakuló marketingkommunikációról.

Iratkozz fel RSS-re:

Kövess Tumblrön:

  • Hibás feed URL.

Kövess Twitteren:

Kövess Twitteren:

    Kattints ide a követéshez!

    Kövess Facebookon:

    Utolsó kommentek

    Címkék

    2007 (1) adósságrendező hitel (1) adschool (1) adwords (2) ad contrarian (1) android (1) apple (1) ashton kutcher (1) atl (1) badár (1) bavaria (1) bbdo (1) bee cool (1) bicikli (1) bioptron (1) blog (5) bluetooth (3) bob hoffmann (1) boci boci tarka (1) bogusky (1) bp (1) budapest bank (2) bullshit (1) cadbury (1) cannes (1) célzás (1) cenzúra (1) chrispin porter (1) citylight (3) clear channel interact (1) clp (1) cnn (1) coca cola (1) coca cola light (1) dairy milk (1) david holmes (1) demokrácia (1) dízel (1) duffy (1) dugnám blog (1) ebay (1) electricity (1) emese (1) facebook (1) fairtrade (1) fesztivál (2) flashmob (1) fogyasztó (10) fogyasztói társadalom (1) g1 (1) galaxy (2) gerillamarketing (4) ginger (1) google (5) gyakornok (1) heineken (2) hello you (1) hibrid (1) hitel expressz (1) honda (1) iga (1) image váltás (1) imázs (1) im a mac (1) im a pc (1) influenzakommandó (1) inside adwords (1) insight (1) internet (4) iphone (2) kampány (1) karácsony (1) karaoke (1) kommunikáció (7) könyvtár (1) konzol (1) környezetvédelem (1) közösségi kommunikáció (2) közösségi közlemény (1) közösségi média (14) kreatív (1) laboratory ideas (1) let it shine (1) mac (1) made (1) márka (1) marketing (16) marketingkommunikáció (14) marketing interakció tervezés (1) matchbox (1) matrica (1) média (18) metál (1) mézes vilmos (1) microsoft (1) mobil (10) mobilmarketing (6) mobil marketing (3) mr t (1) mszp (1) mtv (1) nátha (1) népszavazás (1) netvibes (1) nhs (1) nivea (1) nordstrom (1) no thanx (1) ogilvy (1) online (15) online videó (4) on demand (1) óriásplakát (2) pc (2) philips (1) pioneer (1) pirate tv (1) platform (1) podcast (2) pos (1) pr (9) press release (1) prius (1) qr kód (1) recesszió (1) red bull (1) reform (1) reklám (38) reklámkonferencia (1) rosszfiú (1) sajtóközlemény (2) scam (1) smokefree (1) smr (1) snickers (1) social media (7) social media manager (2) social media release (1) social network (5) sofokleves (1) sör (1) southwest airline (1) szabadság (1) szakmai brekkek (1) szépség (1) sziget (2) szilvee (1) szőke (1) tcr (1) terminator (1) tömegkommunikáció (10) tömegmédia (1) törzsek (1) toyota (1) trysumer (1) tryvertising (1) tumblr (1) tv (2) twitter (9) t mobile (1) ügyfél (1) ügynökség (1) uk (2) upc (1) vállalat (2) válság (1) veeple (1) videó (5) video (1) videojáték (1) videomegosztó (1) vilmos (1) vírus (1) vlog (1) vlogging (1) vod (1) vodafone (1) vodcast (2) vodcasting (1) wave (1) web 2.0 (2) we buy any car (1) wom (1)

    Social Media Release

    2008.09.19. 14:21 Sofokles

    A Social Media Release-ről már Szabolcs is szólt pár szót a Karmamedián, meg egy helyes kis videót is mutatott, hogy mik az előnyei, de szerintem itthon még csak páran ízlelgetik ennek az újfajta, közösségi sajtóközleménynek a definícióját, és hogy egyáltalán mi is ez. Túrtam kicsit a netet, és szeretném megosztani veletek picivel részletesebben, hogy mi is az SMR, hogyan működik, és miért van rá szükség.

    A sajtóközleményt, mint PR-es műfajt - ha lehet ezt mondani - gondolom nem kell bemutatni senkinek. Egy tök egyszerű közleményről van szó, amit egy adott cég képviseletében küld ki az újságíróknak a kapcsolattartással megbízott személy. Alapvetően válaszolnia kell a hírműfaj 5 (+1) alapvető kérdésére, azaz ki? mikor? hol? mit? miért? esetleg hogyan? csinált. Benne kell lennie a kapcsolattartónak, akit további információért lehet fölkeresni, valamint, hogy mikor közölhető le a hír. Természetesen a formai követelményeknek is meg kell felelni ezeken túl (cím, lead, piramis szerkesztés).

    Miben több a social media release? Ahhoz, hogy ezt megéstsük, szükséges pár szóban elmerengeni a mai online trendekről. Az első  és nagyon fontos dolog, hogy a közösségi webnek egyre növekvő hatalma van, ezáltal kialakult, és megnőtt a közösségi hírfogyasztás szerepe. Számos linkgyűjtő oldal létezik (del.icio.us, digg vagy reddit például), ahová az egyes felhasználók beküldhetik az érdekesnek tartott tartalmakat, megosztva azt a többi felhasználóval. A hírek így ezeken a csatornákon keresztül is tudnak áramolni. A másik fontos szabály, hogy amit nem lát a Google, az nem létezik, így egyre fontosabb, hogy az egyes tartalmakat optimalizáljuk a keresőmotorok számára.

    A social media release nem más, mint a régi sajtóközlemény leporolt, felfrissített, web 2.0-ásított változata. Álljon itt példának a SHIFT Communications által kiadott dokumentum: szerintük így néz ki egy SMR. A különböző kapcsolattartók elérhetőségei közé már az IM a skype és a blog is fölkerül az eddig megszokott, alapvető információk mellé. Nagyon fontos, hogy a közleménynek tartalmaznia kell kisfelbontású képet, és linkeket a nagyfelbontású képekhez, hogy az újságíró kívánságára tudjon azokkal is dolgozni. Linkelhetünk videót, mp3-at és podcastot is, a lehetőségeink korlátlanok. Minél több, annál jobb, legyen miből válogatni. A legfontosabb rész alul következik: itt sorakoznak social media tagek (ezektől találja meg a Google vagy a Technorati blogkeresője a hírünket), és a különböző linkgyűjtő oldalakhoz való hozzáadás lehetőségei. Ezeknek a segítségével adhatja hozzá az olvasó az adott közleményt a "közösségi médiához" (del.icio.us, digg, reddit például). És nem elhanyagolható, hogy lehetőségünk van RSS csatornát megadni, amin keresztül további információkat fogadhatnak a feliratkozók.

    Tőlünk nyugatabbra már számos cég kínál social media release terjesztést (amennyiben nem mondjuk saját blogunkon vagy honlapunk sajtószobájában kívánjük azokat az érdeklődők számára megmutatni), mint pédául a PRWeb, PRNewswire, BusinessWire, Marketwire vagy a Primezone. Gyakorlatilag egy sablont kitöltve könnyedén létrehozhatjuk saját közösségi közleményünket, melyet aztán szépen megtalálnak a keresők, RSS-ben eljut a csatornára való feliratkozottakhoz, valamint ha jó a hír, a közösség is szárnyaira kaphat, és terjedhet a közösségi oldalakon.

    Végezetül álljon itt a PRWeb videója a Social Media Release-ről, ami rendkívül egyszerűen és szemléletesen mutatja be, hogy miről is szól ez az újfajta sajtóközlemény:

    Szólj hozzá!

    Címkék: média sajtóközlemény web 2.0 smr social media release közösségi közlemény

    A bejegyzés trackback címe:

    https://sofokles.blog.hu/api/trackback/id/tr98671386

    Kommentek:

    A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

    Nincsenek hozzászólások.