HTML

Sofoblog

A reklám vergődése - magvas gondolatok az átalakuló marketingkommunikációról.

Iratkozz fel RSS-re:

Kövess Tumblrön:

  • Hibás feed URL.

Kövess Twitteren:

Kövess Twitteren:

    Kattints ide a követéshez!

    Kövess Facebookon:

    Utolsó kommentek

    Címkék

    2007 (1) adósságrendező hitel (1) adschool (1) adwords (2) ad contrarian (1) android (1) apple (1) ashton kutcher (1) atl (1) badár (1) bavaria (1) bbdo (1) bee cool (1) bicikli (1) bioptron (1) blog (5) bluetooth (3) bob hoffmann (1) boci boci tarka (1) bogusky (1) bp (1) budapest bank (2) bullshit (1) cadbury (1) cannes (1) célzás (1) cenzúra (1) chrispin porter (1) citylight (3) clear channel interact (1) clp (1) cnn (1) coca cola (1) coca cola light (1) dairy milk (1) david holmes (1) demokrácia (1) dízel (1) duffy (1) dugnám blog (1) ebay (1) electricity (1) emese (1) facebook (1) fairtrade (1) fesztivál (2) flashmob (1) fogyasztó (10) fogyasztói társadalom (1) g1 (1) galaxy (2) gerillamarketing (4) ginger (1) google (5) gyakornok (1) heineken (2) hello you (1) hibrid (1) hitel expressz (1) honda (1) iga (1) image váltás (1) imázs (1) im a mac (1) im a pc (1) influenzakommandó (1) inside adwords (1) insight (1) internet (4) iphone (2) kampány (1) karácsony (1) karaoke (1) kommunikáció (7) könyvtár (1) konzol (1) környezetvédelem (1) közösségi kommunikáció (2) közösségi közlemény (1) közösségi média (14) kreatív (1) laboratory ideas (1) let it shine (1) mac (1) made (1) márka (1) marketing (16) marketingkommunikáció (14) marketing interakció tervezés (1) matchbox (1) matrica (1) média (18) metál (1) mézes vilmos (1) microsoft (1) mobil (10) mobilmarketing (6) mobil marketing (3) mr t (1) mszp (1) mtv (1) nátha (1) népszavazás (1) netvibes (1) nhs (1) nivea (1) nordstrom (1) no thanx (1) ogilvy (1) online (15) online videó (4) on demand (1) óriásplakát (2) pc (2) philips (1) pioneer (1) pirate tv (1) platform (1) podcast (2) pos (1) pr (9) press release (1) prius (1) qr kód (1) recesszió (1) red bull (1) reform (1) reklám (38) reklámkonferencia (1) rosszfiú (1) sajtóközlemény (2) scam (1) smokefree (1) smr (1) snickers (1) social media (7) social media manager (2) social media release (1) social network (5) sofokleves (1) sör (1) southwest airline (1) szabadság (1) szakmai brekkek (1) szépség (1) sziget (2) szilvee (1) szőke (1) tcr (1) terminator (1) tömegkommunikáció (10) tömegmédia (1) törzsek (1) toyota (1) trysumer (1) tryvertising (1) tumblr (1) tv (2) twitter (9) t mobile (1) ügyfél (1) ügynökség (1) uk (2) upc (1) vállalat (2) válság (1) veeple (1) videó (5) video (1) videojáték (1) videomegosztó (1) vilmos (1) vírus (1) vlog (1) vlogging (1) vod (1) vodafone (1) vodcast (2) vodcasting (1) wave (1) web 2.0 (2) we buy any car (1) wom (1)

    A Reklámkonferencia margójára

    2008.09.24. 03:41 Sofokles

    Mondok valamit: a reklám válságban van. Jó mi? Ki hitte volna. Aktuális téma, így nem meglepő, hogy az idei egri Reklámkonferencián az első nap nyitó, plenáris ülésén felvezetésként ezen csámcsogtak a szakmai nagyjai. Ötperces monológokban, összesen 16 (gyakorlatban csak 14) előadó tartott monológot arról, hogy hogyan is áll most a szakma, van-e tovább, és ha van, merre?

    Nem lehettem ott, így kicsit veszélyes terep lehet a véleményalkotás, ámde bízom a forrásomban, ami a Szívlapát blog, a Kreatív Online homokozója. Ők ott voltak, és élőben tudósítottak az eseményekről, és minden felszólaló mondandójának esszenciáját egy mondatban adták át nekünk. Vessetek egy pár pillantást ezekre a zanzákra szép sorjában, mielőtt tovább olvasnátok.


    Az összes hozzászóló közül szerintem Somlói Zsolt (Mindshare) hozzászólásában volt valami, ami a jelenlegi helyzetet leginkább jellemzi: állóvíz.

    Baj van a közhangulattal, az, hogy van miért felkelni, eltűnőfélben van a szakmából. És hiányzik a jövőkép, ugyanúgy dolgozunk 15 éve, ugyanaz a szóhasználat, és már saját magamat is unom.

    Áll a szakma egy helyben, és toporog. Azok a több éve bejáratott folyamatok, gondolkodásmódok futnak, amik menthetetlenül berögződtek. Egyszerűen keretek közé van szorítva minden: az kreatívügynökség-ügyfél-médiaügynökség háromszög kapcsolata. Mindenki egymás utáni kampányok sorozatában gondolkodik (tisztelet azon kevés kivételnek, akik nem így tesznek), nem pedig hosszútávon, folyamatokban. A kampányhoz készítünk egy médiatervet, meg egy kreatívkoncepciót, amit persze úgy nyirbál és herél ki az ügyfél a saját szempontjai szerint, ahogy nem szégyell, aztán mindezeket szépen lemutáljuk az egyes médiumokra. Voilá: csináltunk kommunikációs kampányt, éljen! Jöhet a következő. És közben sírunk azon, hogy szarban van a szakma. Igen, abban van, mert a misztikus hármas közül egyik sem akar már igazán megváltozni. Berozsdásodtak a kerekek, a kezdetben mindenfelé csörgedező patakok mély medrű, lassú sodrású folyamokká egyesültek, amik ott maradnak az idők végezetéig, ha valami nem jön. És nem akaródzik. A szakma konszolidálódott. Hiába jön a web meg a mobil. Ide több kell, hogy fölszakadjanak a régi struktúrák. Az kell, hogy ügyfél és ügynökség egyszerre kezdjen el máshogy gondolkozni, és újítani. Csinálni valami újat, és hatékonyat. Valami mást, mint ami eddig volt. Na, ezt a pillanatot várom. De addig is maradnak nekünk a konferenciák, amiken a szakma nagyjai eljönnek közhelyeket puffogtatni, meg szendvicset enni a büfében.

    A konferenciára visszatérve. A konklúzió: bullshit, bullshit hátán. Mint ahogy általában szokott lenni. Úgy érzem ezek a szakmai konferenciák senkinek nem jók, csak azoknak, akik előadást tartanak (pénz, hírnév, kapcsolatépítés két sonkás szendvics között) és azoknak, akik szervezik (pénz). És mi van a közönséggel? Ja, semmi.


    PS.:

    A Sofoblog bullshit-bajnokságát Pászty Balázs és Sipos József nyerte holtversenyben:

    10. Pászty Balázs, Szamos Marcipán (4:55)

    Ma már nem tudunk olyat csinálni, hogy belelövünk a bokorba, és valakit eltalálunk, sőt, már az etetőhelyen is nehezebb.

    12. Sipos József, UniCredit Bank (5:27)

    Olyan emberekkel érdemes együtt dolgozni, akik képesek arra, hogy nyitottak legyenek.

     

    2 komment

    Címkék: média reklám bullshit reklámkonferencia szakmai brekkek

    A bejegyzés trackback címe:

    https://sofokles.blog.hu/api/trackback/id/tr14678192

    Kommentek:

    A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

    Rabbit · http://rabbitblog.hu 2008.09.24. 12:19:15

    Szívemből szóltál a háromszög téma kapcsán, amit csak annyival egészítenék ki, hogy ez a háromszög még több szög, amikor az ügyféllel is másik ügynökség(ek)en kereszül vagyunk csak "kapcsolatban". A sok áttétel után mi marad az egészből, jaj. A határidőkről már nem is beszélve, amikor 1-2 nap (esetleg óra) alatt kell összecsapni egy aktivitás tervét. Kigondolni sincs idő... :(

    misi · http://www.stipistop.com 2008.09.25. 11:17:18

    Tudjátok mi a baj? Az , hogy megváltozott a világ, és ebben az új rendszerben őszintének kell lenni. Ha nem vagy őszinte, lebuksz, de minimum közhely leszel. Ezt hozta az internet, és a hatalom átvándorolása a populuszhoz.

    Ez az ország pedig nem tud őszinte lenni. Magával sem, hát még másokkal. Ezért aztán cinkostársak vagyunk a status quo fenntartásában, anélkül, hogy tudnánk róla. Még mindig hazugságot gyártunk tonnaszámra.

    Mi jusson eszembe így hirtelen? Mondjuk a Domestos baktériummal ijesztgetős mesefilm kazettája, amit ingyen adtak az ovodáknak???
    Mondom mindezt úgy, hogy volt időszak, amikor az ő tányérjukból ettem. Szóval részese vagyok én is, mi is a hazudozásnak. De ez - divatos szóval - nem fenntartható. Vagy másképp: This agression will not stand! This will not stand... man!