HTML

Sofoblog

A reklám vergődése - magvas gondolatok az átalakuló marketingkommunikációról.

Iratkozz fel RSS-re:

Kövess Tumblrön:

  • Hibás feed URL.

Kövess Twitteren:

Kövess Twitteren:

    Kattints ide a követéshez!

    Kövess Facebookon:

    Utolsó kommentek

    Címkék

    2007 (1) adósságrendező hitel (1) adschool (1) adwords (2) ad contrarian (1) android (1) apple (1) ashton kutcher (1) atl (1) badár (1) bavaria (1) bbdo (1) bee cool (1) bicikli (1) bioptron (1) blog (5) bluetooth (3) bob hoffmann (1) boci boci tarka (1) bogusky (1) bp (1) budapest bank (2) bullshit (1) cadbury (1) cannes (1) célzás (1) cenzúra (1) chrispin porter (1) citylight (3) clear channel interact (1) clp (1) cnn (1) coca cola (1) coca cola light (1) dairy milk (1) david holmes (1) demokrácia (1) dízel (1) duffy (1) dugnám blog (1) ebay (1) electricity (1) emese (1) facebook (1) fairtrade (1) fesztivál (2) flashmob (1) fogyasztó (10) fogyasztói társadalom (1) g1 (1) galaxy (2) gerillamarketing (4) ginger (1) google (5) gyakornok (1) heineken (2) hello you (1) hibrid (1) hitel expressz (1) honda (1) iga (1) image váltás (1) imázs (1) im a mac (1) im a pc (1) influenzakommandó (1) inside adwords (1) insight (1) internet (4) iphone (2) kampány (1) karácsony (1) karaoke (1) kommunikáció (7) könyvtár (1) konzol (1) környezetvédelem (1) közösségi kommunikáció (2) közösségi közlemény (1) közösségi média (14) kreatív (1) laboratory ideas (1) let it shine (1) mac (1) made (1) márka (1) marketing (16) marketingkommunikáció (14) marketing interakció tervezés (1) matchbox (1) matrica (1) média (18) metál (1) mézes vilmos (1) microsoft (1) mobil (10) mobilmarketing (6) mobil marketing (3) mr t (1) mszp (1) mtv (1) nátha (1) népszavazás (1) netvibes (1) nhs (1) nivea (1) nordstrom (1) no thanx (1) ogilvy (1) online (15) online videó (4) on demand (1) óriásplakát (2) pc (2) philips (1) pioneer (1) pirate tv (1) platform (1) podcast (2) pos (1) pr (9) press release (1) prius (1) qr kód (1) recesszió (1) red bull (1) reform (1) reklám (38) reklámkonferencia (1) rosszfiú (1) sajtóközlemény (2) scam (1) smokefree (1) smr (1) snickers (1) social media (7) social media manager (2) social media release (1) social network (5) sofokleves (1) sör (1) southwest airline (1) szabadság (1) szakmai brekkek (1) szépség (1) sziget (2) szilvee (1) szőke (1) tcr (1) terminator (1) tömegkommunikáció (10) tömegmédia (1) törzsek (1) toyota (1) trysumer (1) tryvertising (1) tumblr (1) tv (2) twitter (9) t mobile (1) ügyfél (1) ügynökség (1) uk (2) upc (1) vállalat (2) válság (1) veeple (1) videó (5) video (1) videojáték (1) videomegosztó (1) vilmos (1) vírus (1) vlog (1) vlogging (1) vod (1) vodafone (1) vodcast (2) vodcasting (1) wave (1) web 2.0 (2) we buy any car (1) wom (1)

    Mobil és offline média - 2x2 néha 5

    2008.09.26. 03:40 Sofokles

    A mobilmarketing kétségtelenül egy nagyon izgalmas, új és dinamikusan fejlődő területe a marketingkommunikációnak. Kezdve a béna sms-kampányoktól a különböző forgalmi csomópontokon vagy rendezvényeken ránk támadó bluetooth üzeneteken keresztül egészen mobilos tartalomszolgáltatásig vagy a location based lehetőségekig, számtalan formát ölthet a mobilmarketing. Van azonban egy olyan lehetőség is benne, hogy kiválóan tudja bizonyos esetekben támogatni az offline médiát, és az együttműködés eredményeképpen az addig passzív befogadásra alkalmas tömegkommunikációs médium határai szertefoszlanak, és a mobilmarketing segítségével máris egy interaktív kommunikációs csatornában találjuk magunkat: offline-ból online-ba, egy csapásra.

    Két olyan példát találtam, ami kiválóan szemlélteti a fenti állítást.

    1. Clear Channel Interact

    Az egyik az Egyesült Királyságban a Clear Channel Outdoor köztéri médiacég által bevezetendő Clear Channel Interact nevű szolgáltatás, amit a cég vezérigazgatója az alábbi módon jellemez:

    “We see the launch of Clear Channel Interact as the perfect marriage between the world’s oldest and newest media,” said Clear Channel Outdoor UK CEO Barry Sayer in a statement from London.

    Azaz a Clear Channel Interact olyan, mint a tökéletes házasság a világ legrégebbi és legújabb médiuma között. És milyen igaza van. A működés pofonegyszerű: az utcán álldogáló ember meglát egy CityLight-ot, amin mondjuk egy parfümmárka hirdetése van. Ha telefonján bekapcsolja a bluetooth-t, és fogadja a CityLight mögött rejtőző adóból érkező reklámüzenetet, többet megtudhat az adott parfümről, például hol lehet megvenni, mennyibe kerül, kaphat linket, képet, videót, és minden egyebet, amit csak képes a mai technika bluetooth-on átvinni.

    2. QR-kód

    A QR-kód nem egy újkeletű dolog, már egészen 1994 óta létezik, de mostanában, ahogy fölfedezte magának a mobilmarketing, óriási divat lett belőle, főleg Japánban. A működése pofonegyszerű: gyakorlatilag egy vonalkódhoz hasonló dologról van szó, ami több-kevesebb információt tud tárolni bonyolultságától függően. Ha egy arra képes mobillal a kódot lefotózzuk, a QR-kód leolvasó szoftver megfejti a kódban található tartalmat, és máris gazdagabbak lettünk valami értékes információval, vagy egy linkkel, amire kattintva még többet megtudhatunk a termékről, vagy meg is vásárolhatjuk azt. Nézzünk meg egy példát, ami például a nyomtatott plakáton való használhatóságot mutatja be:

     

    Könnyű ezek alapján belátni, hogy gyakorlatilag a QR-kód nagyjából minden felületen használható, amire csak nyomtatni vagy festeni lehet. Pofonegyszerű, mégis izgalmas, és interakítv, és kiválóan kapcsolja össze a hagyományos és az új médiát.

    Ha tudtok még hasonló megoldásokat, amik ötvözik a régi és vadonatúj mobilos kommunikációs technikákat, ne tartsátok magatokban, jöhetnek a kommentek!

    4 komment · 1 trackback

    Címkék: média mobil reklám bluetooth mobilmarketing qr kód clear channel interact

    A bejegyzés trackback címe:

    https://sofokles.blog.hu/api/trackback/id/tr34676745

    Trackbackek, pingbackek:

    Trackback: Karmamedia 2008.10.01. 07:46:01

    Mikor nő fel a mobilmarketing?Gondolatébresztő írást olvastam vasárnap a Sofoblogon. Kommentálni is akartam, de olyan hosszú lett a komment, hogy úgy gondoltam, megér egy külön posztot is.A téma a mobilmarketing. Itt van egy eszköz, amivel egyelőre senki…

    Kommentek:

    A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

    SándorSzabolcs · http://karma.blog.hu 2008.09.28. 20:47:36

    Jó a poszt, csak nem értek vele egyet - nagyon nem :) Csütörtökön kerül ki a válaszposzt a karmára, addig fullon vagyunk :) De stay tuned :)

    mediainfo 2008.10.01. 23:58:50

    Hm, azért eddig nem igazán bizonyította a mobil marketing, hogy jól ki tudná használni a benne rejlő potenciált. A QR kód tényleg remek dolog. Japánban. Dehát más kultúra, más gondolkodás... Itthon ki tudja hogyan működne. A bluetooth is döcögős egyelőre. Az egyértelmű, hogy van potenciál a dologban, de a legtöbb kampány, ami ezen eszközöket is használja, nem rak mögéjük valódi ötletet, inkább "meghalnak" a technika szépségében. Nevezhetjük ezt "szakmai önkielégítésnek?":)

    Sofokles · http://sofokles.blog.hu 2008.10.03. 20:26:01

    Igen, egyelőre még csak a szakmai önkielégítés fázisában tart a dolog. De hát a legtöbb technikai dolog általában így kezdi, aztán egyszercsak elterjed, és a minstream részévé válik. A soronkövetkező posztban megvédem az álláspontom. ;)