HTML

Sofoblog

A reklám vergődése - magvas gondolatok az átalakuló marketingkommunikációról.

Iratkozz fel RSS-re:

Kövess Tumblrön:

  • Hibás feed URL.

Kövess Twitteren:

Kövess Twitteren:

    Kattints ide a követéshez!

    Kövess Facebookon:

    Utolsó kommentek

    Címkék

    2007 (1) adósságrendező hitel (1) adschool (1) adwords (2) ad contrarian (1) android (1) apple (1) ashton kutcher (1) atl (1) badár (1) bavaria (1) bbdo (1) bee cool (1) bicikli (1) bioptron (1) blog (5) bluetooth (3) bob hoffmann (1) boci boci tarka (1) bogusky (1) bp (1) budapest bank (2) bullshit (1) cadbury (1) cannes (1) célzás (1) cenzúra (1) chrispin porter (1) citylight (3) clear channel interact (1) clp (1) cnn (1) coca cola (1) coca cola light (1) dairy milk (1) david holmes (1) demokrácia (1) dízel (1) duffy (1) dugnám blog (1) ebay (1) electricity (1) emese (1) facebook (1) fairtrade (1) fesztivál (2) flashmob (1) fogyasztó (10) fogyasztói társadalom (1) g1 (1) galaxy (2) gerillamarketing (4) ginger (1) google (5) gyakornok (1) heineken (2) hello you (1) hibrid (1) hitel expressz (1) honda (1) iga (1) image váltás (1) imázs (1) im a mac (1) im a pc (1) influenzakommandó (1) inside adwords (1) insight (1) internet (4) iphone (2) kampány (1) karácsony (1) karaoke (1) kommunikáció (7) könyvtár (1) konzol (1) környezetvédelem (1) közösségi kommunikáció (2) közösségi közlemény (1) közösségi média (14) kreatív (1) laboratory ideas (1) let it shine (1) mac (1) made (1) márka (1) marketing (16) marketingkommunikáció (14) marketing interakció tervezés (1) matchbox (1) matrica (1) média (18) metál (1) mézes vilmos (1) microsoft (1) mobil (10) mobilmarketing (6) mobil marketing (3) mr t (1) mszp (1) mtv (1) nátha (1) népszavazás (1) netvibes (1) nhs (1) nivea (1) nordstrom (1) no thanx (1) ogilvy (1) online (15) online videó (4) on demand (1) óriásplakát (2) pc (2) philips (1) pioneer (1) pirate tv (1) platform (1) podcast (2) pos (1) pr (9) press release (1) prius (1) qr kód (1) recesszió (1) red bull (1) reform (1) reklám (38) reklámkonferencia (1) rosszfiú (1) sajtóközlemény (2) scam (1) smokefree (1) smr (1) snickers (1) social media (7) social media manager (2) social media release (1) social network (5) sofokleves (1) sör (1) southwest airline (1) szabadság (1) szakmai brekkek (1) szépség (1) sziget (2) szilvee (1) szőke (1) tcr (1) terminator (1) tömegkommunikáció (10) tömegmédia (1) törzsek (1) toyota (1) trysumer (1) tryvertising (1) tumblr (1) tv (2) twitter (9) t mobile (1) ügyfél (1) ügynökség (1) uk (2) upc (1) vállalat (2) válság (1) veeple (1) videó (5) video (1) videojáték (1) videomegosztó (1) vilmos (1) vírus (1) vlog (1) vlogging (1) vod (1) vodafone (1) vodcast (2) vodcasting (1) wave (1) web 2.0 (2) we buy any car (1) wom (1)

    Offline és mobilmarketing - csak azért is

    2008.10.03. 20:23 Sofokles

    Az offline média és a mobilmarketing összekapcsolódásáról szóló bejegyzésemre Sándor Szabolcs írt egy válaszposztot a Karmamedián. Az általam ajánlott két eszközt - ami a hagyományos médiáról a mobil kommunikációs csatornák felé tereli a fogyasztót - Szabolcs több szempontból kritizálta.

    Beszéljünk először a bluetooth-os CityLigtokkal kapcsolatos aggályairól:

    a.) Az emberek igen tekintélyes hányadának halvány segédfogalma sincs arról, tud-e a telefonja bluetoothot, és ha igen, hol kell bekapcsolni.

    Én, ha körülnézek, azt látom, hogy a mai fiatal generáció 25 évestől lefelé stabilan használja ezt az adatátviteli technikát. Képek, videók, és mp3-ak egymás közötti cserélgetésének a legáltalánosabban használt eszköze lett. Egy bizonyos kor alatt szerintem minden gond nélkül célozható az ember bluetoothos citylightokkal, mert ha meglát egy olyan posztert az utcán, ami neki tetsző tartalmat kínál, biztos vagyok benne, hogy bekapcsolja a mobilján a kékfogat, és fogadja a fájlokat.

    b.) Aki rendszeresen bekapcsolt bluetoothal járkál, például headset miatt, az egyáltalán nem biztos, hogy örül a felbukkanó popup ablakoknak, melyek engedélyt kérnek mindenféle reklámüzenetek elküldésére. (Persze be lehet állítani a bluetoothot úgy is, hogy menjen headsettel, de ne engedje külső eszközöknek, pl. egy bluetoothos citylight poszternek a kapcsolódást - de ez a power user kategória, erre ne építsünk.)

    Szerintem onnantól kezdve, hogy valaki tisztában van a bluetooth ki-bekapcsolásával, csak egy apró lépcső a továbblépés affelé, hogy készülék más eszközök általi láthatóságát kikapcsolja. A bluetooth-os CityLightnak amúgy sem az a működési elve, hogy aki csak a közelébe kerül, fogadja az üzenetet, hanem ahhoz juttassa el a tartalmakat, akit már eleve érdekel a plakát tartalma (ettől függetlenül persze mindenki megkapja, akinek "nyitva van" a bluetoot-sza). Így ha engem megfogott egy termék a posztert nézegetve, akkor meg tudom keresni a plakát bluetooth adjóját, és fogadhatom a fájlokat. Nem söréttel lövünk bokorba, hanem pontosan célzunk. Elméletileg.

    c.) Ebből következően elhanyagolható azoknak az embereknek az aránya, akik tudják, hol keressék a "bluetooth on" opciót a telefonban ÉS direkt a reklámfogadás céljából kapcsolják be. Vannak célcsoportok, ahol magasabb ez az arány? Nyilván. Emelkedni fog ez az arány? Természetesen. Elfogadottá válik valaha a bluetooth marketing? Nem hiszem, méghozzá azért nem, mert lesz sokkal jobb. De erről később.

    A bluetooth kezelése szerintem mára teljesen általános dolog lett a fiatalabbak körében, mint ahogyan azt korábban is kifejtettem. Akár ha magamból indulok ki, biztos vagyok benne, hogy fogadnám egy engem érdeklő CityLight tartalmát bluetooth-on keresztül.

    Azzal a fajta bluetooth marketinggel nem értek egyet, amivel eddig itthon is próbálkoztak különböző szolgáltatók, történetesen, hogy aki a felállított jeladó hatáskörébe ér, arra azonnal rátukmálunk mindenféle tartalmat pontos célzás nélkül. Kivételt képez persze annak az esete, ha tényleg sikerül helyhez köthető relevanciával bíró reklámot küldeni, de még ez sem az igazi. Az általam említett példa pontosan arról szól, hogy a bluetooth-marketinget úgy használjuk, hogy a korábbi egyirányú kommunikációra képes CityLight poszter határait kibővítve multimdiás, mobilos tartalmakat szolgáltassak azoknak, akiket eleve érdekel a poszter tartalma.

    És a QR-kódok:

    Szabolcs szerint az, hogy Japánban imádják az emberek a QR-kódokat, még nem jelenti azt, hogy nálunk is vevők lesznek rá. Kétségtelenül más a japán kultúra elég sok szempontból, de hát megszokás kérdése. Én el tudnám viselni, ha egy nyomtatott újságban, CityLighton, vagy akárhol az engem ténylegesen érdeklő termékről/szolgáltatásról a mobilom segítségével, néhány gombot megnyomva több, interaktívabb, színesebb-szagosabb információkat kapjak meg a termékről. A helymeghatározás (cellainfó, gps) segítségével a legközelebbi boltot és a termék árát is megmutathatná a telefon a QR-kód segítségével. Persze ehhez nyilván olcsó mobilinternet kell, és megfelelő készülék. De mint látjuk, a készülékek egyre inkább támogatják a webes böngészést, amit az iPhone is jócskán meg fog dobni mostanában. Plusz a mobilinternet is most került az elérhető kategóriába, és a jövőben várhatóan még nagyobb adatforgalmat támogató csomagok fognak elterjedni, még olcsóbban. Én bizakodó vagyok, és ha ez a két módszere a mobilmarketingnek ténylegesen használhatóan működne, a felhasználó lenne a legboldogabb. A megrendelő után.

    1 komment

    Címkék: média mobil reklám bluetooth citylight mobilmarketing

    A bejegyzés trackback címe:

    https://sofokles.blog.hu/api/trackback/id/tr7694982

    Kommentek:

    A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

    Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.10.03. 22:03:03

    Ez mind szép. Egyetlen egy dolog van, ami miatt ez a fajta mobil marketing nagyon lassan terjed: a megrendelők hozzáállása. És szerintem ezt most nem kell kifejtenem...