HTML

Sofoblog

A reklám vergődése - magvas gondolatok az átalakuló marketingkommunikációról.

Iratkozz fel RSS-re:

Kövess Tumblrön:

  • Hibás feed URL.

Kövess Twitteren:

Kövess Twitteren:

    Kattints ide a követéshez!

    Kövess Facebookon:

    Utolsó kommentek

    Címkék

    2007 (1) adósságrendező hitel (1) adschool (1) adwords (2) ad contrarian (1) android (1) apple (1) ashton kutcher (1) atl (1) badár (1) bavaria (1) bbdo (1) bee cool (1) bicikli (1) bioptron (1) blog (5) bluetooth (3) bob hoffmann (1) boci boci tarka (1) bogusky (1) bp (1) budapest bank (2) bullshit (1) cadbury (1) cannes (1) célzás (1) cenzúra (1) chrispin porter (1) citylight (3) clear channel interact (1) clp (1) cnn (1) coca cola (1) coca cola light (1) dairy milk (1) david holmes (1) demokrácia (1) dízel (1) duffy (1) dugnám blog (1) ebay (1) electricity (1) emese (1) facebook (1) fairtrade (1) fesztivál (2) flashmob (1) fogyasztó (10) fogyasztói társadalom (1) g1 (1) galaxy (2) gerillamarketing (4) ginger (1) google (5) gyakornok (1) heineken (2) hello you (1) hibrid (1) hitel expressz (1) honda (1) iga (1) image váltás (1) imázs (1) im a mac (1) im a pc (1) influenzakommandó (1) inside adwords (1) insight (1) internet (4) iphone (2) kampány (1) karácsony (1) karaoke (1) kommunikáció (7) könyvtár (1) konzol (1) környezetvédelem (1) közösségi kommunikáció (2) közösségi közlemény (1) közösségi média (14) kreatív (1) laboratory ideas (1) let it shine (1) mac (1) made (1) márka (1) marketing (16) marketingkommunikáció (14) marketing interakció tervezés (1) matchbox (1) matrica (1) média (18) metál (1) mézes vilmos (1) microsoft (1) mobil (10) mobilmarketing (6) mobil marketing (3) mr t (1) mszp (1) mtv (1) nátha (1) népszavazás (1) netvibes (1) nhs (1) nivea (1) nordstrom (1) no thanx (1) ogilvy (1) online (15) online videó (4) on demand (1) óriásplakát (2) pc (2) philips (1) pioneer (1) pirate tv (1) platform (1) podcast (2) pos (1) pr (9) press release (1) prius (1) qr kód (1) recesszió (1) red bull (1) reform (1) reklám (38) reklámkonferencia (1) rosszfiú (1) sajtóközlemény (2) scam (1) smokefree (1) smr (1) snickers (1) social media (7) social media manager (2) social media release (1) social network (5) sofokleves (1) sör (1) southwest airline (1) szabadság (1) szakmai brekkek (1) szépség (1) sziget (2) szilvee (1) szőke (1) tcr (1) terminator (1) tömegkommunikáció (10) tömegmédia (1) törzsek (1) toyota (1) trysumer (1) tryvertising (1) tumblr (1) tv (2) twitter (9) t mobile (1) ügyfél (1) ügynökség (1) uk (2) upc (1) vállalat (2) válság (1) veeple (1) videó (5) video (1) videojáték (1) videomegosztó (1) vilmos (1) vírus (1) vlog (1) vlogging (1) vod (1) vodafone (1) vodcast (2) vodcasting (1) wave (1) web 2.0 (2) we buy any car (1) wom (1)

    BipBip - egy mobilos location based szolgáltatás

    2008.10.09. 05:05 Sofokles

    Kicsit lovagoljunk még a mobilmarketing divathullámon, ahogy már megtettem korábban is. Nemrég indult Dániában egy pofonegyszerű szolgáltatás, a BipBip, aminek a lényege annyi, hogy a szolgáltató küldd egy sms-t a mobilunkra, ha egy általunk kiválasztott termék, az általunk meghatározott áron kapható a közelünkben. Könnyű ennek előnyeit elképzelni a hirdető szempontjából:

    1. A felhasználó kifejezetten az adott vállalat termékéről szeretne értesítést kapni, mivel vásárlási szándékkal bír.

    2. Helyileg célzott a szolgáltatás, tehát csak akkor kap a fogadó fél sms-t, ha bizonyos távolságon belül meg tudja vásárolni a terméket az általa meghatározott áron.

    3. Természetesen csak azért az sms-ért kell fizetni, amit a célcsoport megkapott az általa beállított kritériumok szerint.

    A felhasználó szempontjából pedig pofonegyszerű az előnyök meghatározása. Képzeljük el, hogy szeretnénk venni valamit a közeljövőben (de nem sürgősen), ami mondjuk közepes értékkel bír: tehát nem olyan alacsony az ára, hogy az első utunkba eső boltban megvegyük, és nem is olyan magas, hogy azért elutazzunk egy előre kinézett helyre (vagy megrendeljük interneten), hogy ott megvegyük olcsóbban, mint máshol. Ilyenkor a felhasználó mondjuk reggel megadja a paramétereket (lista az adott termékekről, árról, mekkora távolságot hajlandó utazni érte, és hogy hány sms-t hajlandó egy nap fogadni), és ha városzerte utazik, egyszer csak kap egy értesítést, hogy a közeli boltban pont kapható a kívánt árucikk a meghatározott összegért, így menetközben be tud ugrani érte.

    Értelemszerűen a szolgáltatás sikeréhez a felhasználói oldalon elengedhetetlen az, hogy sok termék kerüljön be az adatbázisba, pontosan meghatározva, és sok bolt csatlakozzon a hálózathoz, mindig aktuálisan frissülő adatokkal. Hirdetői oldalról pedig kritikus pont a szolgáltatásra feliratkozó felhasználók száma és a célzás pontossága.

    A BipBip egyelőre csak Dániában működik tesztüzemmódban, de a közeljövőben igyekszenek kiterjeszteni a szolgáltatást a skandináv országokra, úgy mint Norvégiára, Svédországra és Finnországra.

    1 komment

    Címkék: mobil mobil marketing reklám

    A bejegyzés trackback címe:

    https://sofokles.blog.hu/api/trackback/id/tr30703205

    Kommentek:

    A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

    dw1 · http://bpcity.hu 2008.10.15. 19:38:25

    gondolkodtunk mi is ilyenben, jó poénnak tűnik, csak épp a cellainfók nem elég pontosak, illetve a felhasználónak túl sok mindent kell beállítania, ezért nem biztos hogy sokan használnák.