HTML

Sofoblog

A reklám vergődése - magvas gondolatok az átalakuló marketingkommunikációról.

Iratkozz fel RSS-re:

Kövess Tumblrön:

  • Hibás feed URL.

Kövess Twitteren:

Kövess Twitteren:

    Kattints ide a követéshez!

    Kövess Facebookon:

    Utolsó kommentek

    Címkék

    2007 (1) adósságrendező hitel (1) adschool (1) adwords (2) ad contrarian (1) android (1) apple (1) ashton kutcher (1) atl (1) badár (1) bavaria (1) bbdo (1) bee cool (1) bicikli (1) bioptron (1) blog (5) bluetooth (3) bob hoffmann (1) boci boci tarka (1) bogusky (1) bp (1) budapest bank (2) bullshit (1) cadbury (1) cannes (1) célzás (1) cenzúra (1) chrispin porter (1) citylight (3) clear channel interact (1) clp (1) cnn (1) coca cola (1) coca cola light (1) dairy milk (1) david holmes (1) demokrácia (1) dízel (1) duffy (1) dugnám blog (1) ebay (1) electricity (1) emese (1) facebook (1) fairtrade (1) fesztivál (2) flashmob (1) fogyasztó (10) fogyasztói társadalom (1) g1 (1) galaxy (2) gerillamarketing (4) ginger (1) google (5) gyakornok (1) heineken (2) hello you (1) hibrid (1) hitel expressz (1) honda (1) iga (1) image váltás (1) imázs (1) im a mac (1) im a pc (1) influenzakommandó (1) inside adwords (1) insight (1) internet (4) iphone (2) kampány (1) karácsony (1) karaoke (1) kommunikáció (7) könyvtár (1) konzol (1) környezetvédelem (1) közösségi kommunikáció (2) közösségi közlemény (1) közösségi média (14) kreatív (1) laboratory ideas (1) let it shine (1) mac (1) made (1) márka (1) marketing (16) marketingkommunikáció (14) marketing interakció tervezés (1) matchbox (1) matrica (1) média (18) metál (1) mézes vilmos (1) microsoft (1) mobil (10) mobilmarketing (6) mobil marketing (3) mr t (1) mszp (1) mtv (1) nátha (1) népszavazás (1) netvibes (1) nhs (1) nivea (1) nordstrom (1) no thanx (1) ogilvy (1) online (15) online videó (4) on demand (1) óriásplakát (2) pc (2) philips (1) pioneer (1) pirate tv (1) platform (1) podcast (2) pos (1) pr (9) press release (1) prius (1) qr kód (1) recesszió (1) red bull (1) reform (1) reklám (38) reklámkonferencia (1) rosszfiú (1) sajtóközlemény (2) scam (1) smokefree (1) smr (1) snickers (1) social media (7) social media manager (2) social media release (1) social network (5) sofokleves (1) sör (1) southwest airline (1) szabadság (1) szakmai brekkek (1) szépség (1) sziget (2) szilvee (1) szőke (1) tcr (1) terminator (1) tömegkommunikáció (10) tömegmédia (1) törzsek (1) toyota (1) trysumer (1) tryvertising (1) tumblr (1) tv (2) twitter (9) t mobile (1) ügyfél (1) ügynökség (1) uk (2) upc (1) vállalat (2) válság (1) veeple (1) videó (5) video (1) videojáték (1) videomegosztó (1) vilmos (1) vírus (1) vlog (1) vlogging (1) vod (1) vodafone (1) vodcast (2) vodcasting (1) wave (1) web 2.0 (2) we buy any car (1) wom (1)

    A Cadbury és a Fairtrade

    2009.03.09. 07:17 Sofokles

    Mostanában a vállalatok kommunikációjában egyre inkább kezdenek nagyobb hangsúlyt kapni a társadalmi szerepvállalalás, a környezetvédelem és a fenntartható fejlődés témakörei. Persze nyilvánvaló, hogy ez nem azért történik, mert a vállalatvezetők annyira jófejek, és a bőrükön érzik ennek szükségességét. Nem a fejlődést akarják ők fenntartani, hanem a cash flow-t. Most menő környezetvédőnek meg felelősnek lenni a társadalomért meg a bolygónkért, így a vállalatok is igyekeznek rágyúrni erre a vonalra.

    Teszi ezt a Cadbury is, viszont olyan formában, ami nem csak valami hangzatos, gyorsan lecsengő de egyszer nagyot szóló PR-fogás, hanem egy valóban hasznos, hosszútávú üzleti döntés, ami kiválóan építit a cég és a márka értékét a fogyasztók szemében.

    Történt ugyanis, hogy a Cadbury március 3-án bejelentette, hogy nyárra szeretné Fairtrade minősítésűvé tenni a Dairy Milk tejcsokoládéját, ami a óriási mennyiségben fogy az Egyesült Királyságban és Írországban. Ezt persze jól meg is írta egy csomó fontos külföldi lap (BBC, Guardian, The Herald, The Independent, The Financial Times), meg a Kreatív is. A sajtóbumm meg volt, ami alap, de úgy fest, hogy a Cadbury nem csak szokásos öt perc hírnevet akarta megszerezni, hanem okosan, hosszútávon építkezik.

    Létrehoztak ugyanis egy blogot még március elsején, ahol először a Fairtrade-mozgalom alapjait magyarázták, beszéltek egy keveset a Cadbury Cocoa Partnershipről is, és egy kicsit belemerültek a a saját Purple Goes Green környezetvédő programjukba, magyarul megágyaztak a nagy hírnek harmadikára. (Ha engem kérdeztek volna Cadbury-nél, én jóval korábban elkezdtem volna ezt a blogot írni, hogy mégjobban elő legyen melegítve. Dehát nem kérdeztek.) Aztán ahogy eldurrant az ágyú, egyből megjelent rengeteg pozitív komment, meg jó sok kérdés is, hogy akkor mi van a tejjel, a cukorral, az árral meg hasonlók, mert eddig csak a kakaó fairtradesítéséről volt szó. Okos vállalat módjára a rengeteg hozzászólást illendően megköszönték, és az elkövetkező napokban szépen el is kezdték megválaszolgatni a kérdéseket.

    Hogy mi ebből a tanulság?

    1. Először is, a Cadbury nem csak egy gyors hírgenerálásra ment rá, hanem vélhetően egy hosszútávon működő, interaktív blogot akar beindítani a fenntarthatóság-környezetvédelem-Fairtrade hármas jegyében, hogy ezzel is felelős vállalat imidzsét alakítsa ki magáról, és erősítse a kapcsolatot az erre fogékony közönséggel, akik egyre nagyobb számban jelennek meg világszerte.
    2. Az érkezett pozitív kommenteket nem csak megköszönték, hanem a felmerült kérdéseket el is kezdték megválaszolgatni. Így egyrészt azt a látszatot keltik, hogy ez a vállalat valóban foglalkozik a fogyasztóival, beszélget velük, másrészt pedig az érkező kérdések kiváló témát biztosítanak további blogposztok írására, azaz tematikát adnak a blognak, amelyet az olvasók is alakítanak. Egy csapás, két légy.

    Eddig jó, hajrá Cadbury, és innen is üdvözöljük a szimpatikus kezdeményezést!

    Szólj hozzá!

    Címkék: blog fairtrade cadbury dairy milk

    A bejegyzés trackback címe:

    https://sofokles.blog.hu/api/trackback/id/tr95989794

    Kommentek:

    A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

    Nincsenek hozzászólások.