HTML

Sofoblog

A reklám vergődése - magvas gondolatok az átalakuló marketingkommunikációról.

Iratkozz fel RSS-re:

Kövess Tumblrön:

  • Hibás feed URL.

Kövess Twitteren:

Kövess Twitteren:

    Kattints ide a követéshez!

    Kövess Facebookon:

    Utolsó kommentek

    Címkék

    2007 (1) adósságrendező hitel (1) adschool (1) adwords (2) ad contrarian (1) android (1) apple (1) ashton kutcher (1) atl (1) badár (1) bavaria (1) bbdo (1) bee cool (1) bicikli (1) bioptron (1) blog (5) bluetooth (3) bob hoffmann (1) boci boci tarka (1) bogusky (1) bp (1) budapest bank (2) bullshit (1) cadbury (1) cannes (1) célzás (1) cenzúra (1) chrispin porter (1) citylight (3) clear channel interact (1) clp (1) cnn (1) coca cola (1) coca cola light (1) dairy milk (1) david holmes (1) demokrácia (1) dízel (1) duffy (1) dugnám blog (1) ebay (1) electricity (1) emese (1) facebook (1) fairtrade (1) fesztivál (2) flashmob (1) fogyasztó (10) fogyasztói társadalom (1) g1 (1) galaxy (2) gerillamarketing (4) ginger (1) google (5) gyakornok (1) heineken (2) hello you (1) hibrid (1) hitel expressz (1) honda (1) iga (1) image váltás (1) imázs (1) im a mac (1) im a pc (1) influenzakommandó (1) inside adwords (1) insight (1) internet (4) iphone (2) kampány (1) karácsony (1) karaoke (1) kommunikáció (7) könyvtár (1) konzol (1) környezetvédelem (1) közösségi kommunikáció (2) közösségi közlemény (1) közösségi média (14) kreatív (1) laboratory ideas (1) let it shine (1) mac (1) made (1) márka (1) marketing (16) marketingkommunikáció (14) marketing interakció tervezés (1) matchbox (1) matrica (1) média (18) metál (1) mézes vilmos (1) microsoft (1) mobil (10) mobilmarketing (6) mobil marketing (3) mr t (1) mszp (1) mtv (1) nátha (1) népszavazás (1) netvibes (1) nhs (1) nivea (1) nordstrom (1) no thanx (1) ogilvy (1) online (15) online videó (4) on demand (1) óriásplakát (2) pc (2) philips (1) pioneer (1) pirate tv (1) platform (1) podcast (2) pos (1) pr (9) press release (1) prius (1) qr kód (1) recesszió (1) red bull (1) reform (1) reklám (38) reklámkonferencia (1) rosszfiú (1) sajtóközlemény (2) scam (1) smokefree (1) smr (1) snickers (1) social media (7) social media manager (2) social media release (1) social network (5) sofokleves (1) sör (1) southwest airline (1) szabadság (1) szakmai brekkek (1) szépség (1) sziget (2) szilvee (1) szőke (1) tcr (1) terminator (1) tömegkommunikáció (10) tömegmédia (1) törzsek (1) toyota (1) trysumer (1) tryvertising (1) tumblr (1) tv (2) twitter (9) t mobile (1) ügyfél (1) ügynökség (1) uk (2) upc (1) vállalat (2) válság (1) veeple (1) videó (5) video (1) videojáték (1) videomegosztó (1) vilmos (1) vírus (1) vlog (1) vlogging (1) vod (1) vodafone (1) vodcast (2) vodcasting (1) wave (1) web 2.0 (2) we buy any car (1) wom (1)

    On-demand TV az Egyesült Királyságban

    2009.04.04. 15:59 Sofokles

    Az Egyesült Királyság sokmindenben előttünk jár, többek között az on-demand televíziózásban is. Itt 1997-ben kezdtek el megjelenni a VoD-t (video-on-demand) kínáló set-top boxok a különböző műsorszóró médiavállalatok kínálatában, mint például a Virgin Media, a Sky TV, a Tiscali TV vagy a BT Vision. Nem szeretném bemutatni az összes szolgáltatást, csomagokat, árakat, meg hasonlókat, mert valószínűleg annyira senkit nem érdekel, csupán néhány olyan érdekességet emelnék ki, amik megragadták a figyelmemet  távirányítót böködve.

    A Sky TV kínál olyan szolgáltatást, hogy a csatornák műsorait feliratozza, így mondjuk a rosszul hallók is élvezhetik a műsorokat. Nyelvtanulásra sem rossz, de ez ugye egyrészt angolföldön nem szempont, másrészt pedig a feliratok nem mindig pontosan szöveghűek, elképzelhető, hogy egy-egy mondat rövidebb írásban, mint ami elhangzik. A másik érdekes dolog, hogy A BBC bizonyos csatornái alatt elérhetőek bizonyos interaktív tartalmak, mint például az aktuális hírek vagy az időjárás.

    A Virgin Media tévés menüjébe kicsit jobban belemerülve, alapvetően háromféle on-demand szolgáltatást kínálnak:

    1. Egyrészt rögzítik az elmúlt egy hét legnépszerűbb műsorait, amiket akármikor megnézhet az előfizető.

    2. Másrészt kedvünkre böngészhetünk a FilmFlex több mint 500 mozifilmet tartalmazó médiatárában, és megnézhetjük akármelyik filmet otthon, a tévénk előtt ülve.

    3. Harmadrészt pedig ott a Music On Demand szolgáltatás, ahol videoklippeket nézhetünk kedvünk szerint válogatva, darabját 20 penny-ért, vagy kiválaszthatunk egy előre összeállított, nagyjából 40 perces programcsomagot 1,5 fontért, de van toplista, ajánló, sőt karaoke-zhatunk is.

    A különböző szolgáltatások ára vagy benne van a havidíjban, vagy pedig külön kell fizetni értük. Ezt szolgáltatója és csomagja válogatja.

    Otthon ehhez képest a UPC például még mindig a tekerhető, fölvehető, leállítható TV-vel próbál eladni, de a teljes fícsörlista sem tartalmaz ennél durvábbat. A héten megjelent hálózatbővítési hírben megszellőztették, hogy a már lement műsorok megtekintése és az online videotéka szolgáltatás bevezetése csak a jövőben várható az infrastruktúra-fejlesztésnek köszönhetően.

    A T-Home kicsit előrrébb jár. Nekik van saját IPTV-jük, ami tudja az on-demandet: kölcsönözhetünk már lement műsorokat, igaz, csak a TV2 saját gyártású produkcióit, vagy fitnessezhetünk Update Norbial és/vagy Rékával, meg válogathatunk az HBO Digital filmtárából. Előző kettőt havidíjért, utóbbit ingyenesen, de csak speckó előfizetéssel.

    Szummázva talán annyi a különbség, hogy míg az Egyesült Királyságban ma már alapszolgáltatásnak számít az on-demand műsorszolgáltatás sok hasznos (felirat a műsorokhoz vagy interaktív BBC-s szolgáltatások a Sky TV-nél) és szerteágazó (műsortár, mozifilm, zene a Virginnél) funkcióval megspékelve, addig Magyarországon a csúcsot az elég gyér kínálatú, visszanézhető műsortár jelenti egyetlen hazai szolgáltató kínálatában.

    Szólj hozzá!

    Címkék: tv uk on demand vod

    A bejegyzés trackback címe:

    https://sofokles.blog.hu/api/trackback/id/tr861046038

    Kommentek:

    A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

    Nincsenek hozzászólások.