HTML

Sofoblog

A reklám vergődése - magvas gondolatok az átalakuló marketingkommunikációról.

Iratkozz fel RSS-re:

Kövess Tumblrön:

  • Hibás feed URL.

Kövess Twitteren:

Kövess Twitteren:

    Kattints ide a követéshez!

    Kövess Facebookon:

    Utolsó kommentek

    Címkék

    2007 (1) adósságrendező hitel (1) adschool (1) adwords (2) ad contrarian (1) android (1) apple (1) ashton kutcher (1) atl (1) badár (1) bavaria (1) bbdo (1) bee cool (1) bicikli (1) bioptron (1) blog (5) bluetooth (3) bob hoffmann (1) boci boci tarka (1) bogusky (1) bp (1) budapest bank (2) bullshit (1) cadbury (1) cannes (1) célzás (1) cenzúra (1) chrispin porter (1) citylight (3) clear channel interact (1) clp (1) cnn (1) coca cola (1) coca cola light (1) dairy milk (1) david holmes (1) demokrácia (1) dízel (1) duffy (1) dugnám blog (1) ebay (1) electricity (1) emese (1) facebook (1) fairtrade (1) fesztivál (2) flashmob (1) fogyasztó (10) fogyasztói társadalom (1) g1 (1) galaxy (2) gerillamarketing (4) ginger (1) google (5) gyakornok (1) heineken (2) hello you (1) hibrid (1) hitel expressz (1) honda (1) iga (1) image váltás (1) imázs (1) im a mac (1) im a pc (1) influenzakommandó (1) inside adwords (1) insight (1) internet (4) iphone (2) kampány (1) karácsony (1) karaoke (1) kommunikáció (7) könyvtár (1) konzol (1) környezetvédelem (1) közösségi kommunikáció (2) közösségi közlemény (1) közösségi média (14) kreatív (1) laboratory ideas (1) let it shine (1) mac (1) made (1) márka (1) marketing (16) marketingkommunikáció (14) marketing interakció tervezés (1) matchbox (1) matrica (1) média (18) metál (1) mézes vilmos (1) microsoft (1) mobil (10) mobilmarketing (6) mobil marketing (3) mr t (1) mszp (1) mtv (1) nátha (1) népszavazás (1) netvibes (1) nhs (1) nivea (1) nordstrom (1) no thanx (1) ogilvy (1) online (15) online videó (4) on demand (1) óriásplakát (2) pc (2) philips (1) pioneer (1) pirate tv (1) platform (1) podcast (2) pos (1) pr (9) press release (1) prius (1) qr kód (1) recesszió (1) red bull (1) reform (1) reklám (38) reklámkonferencia (1) rosszfiú (1) sajtóközlemény (2) scam (1) smokefree (1) smr (1) snickers (1) social media (7) social media manager (2) social media release (1) social network (5) sofokleves (1) sör (1) southwest airline (1) szabadság (1) szakmai brekkek (1) szépség (1) sziget (2) szilvee (1) szőke (1) tcr (1) terminator (1) tömegkommunikáció (10) tömegmédia (1) törzsek (1) toyota (1) trysumer (1) tryvertising (1) tumblr (1) tv (2) twitter (9) t mobile (1) ügyfél (1) ügynökség (1) uk (2) upc (1) vállalat (2) válság (1) veeple (1) videó (5) video (1) videojáték (1) videomegosztó (1) vilmos (1) vírus (1) vlog (1) vlogging (1) vod (1) vodafone (1) vodcast (2) vodcasting (1) wave (1) web 2.0 (2) we buy any car (1) wom (1)

    Honda, Toyota és a környezetvédelem mozgófilmen

    2009.05.20. 15:34 Sofokles

    Mostanában azt vettem észre, hogy a két nagy japán autógyár, a Honda és a Toyota egyre nagyobb hangsúlyt fektet környezettudatosságának kommunikálására. Ehhez van nekik egy speciálisan kifejlesztett "barátságos-környezetvédős" szpot-formátumuk, melynek legfőbb ismérve, hogy vizualitásban rajzfilmszerűek a szpotok, élénk színeket alkalmaznak, és mindegyik alá valami fülbemászóan dallamos, vidám zenét vagy dalocskát raknak.

    Az egészet a Honda kezdte 2006 környékén, mikor a hibrid még nem, ellenben a dízelmotor volt a menő környezettudatossági szempontból. Egy igazán addiktív, színes-vidámkodós szpotban derül ki, hogy a Honda új dízelmotorja az nem az a régi pofögős-kormolós fajta, hanem egy igazi modern zöldmotor:

     

    Aztán szintén a Honda volt az, aki a környezettudatosság szolgálatába állította az innováció fogalmát házon belül, és ezt nem is volt rest a világ tudomására hozni. A formátum az előzőhöz hasonló: egy narratív rajzfilm szépen elmeséli nekünk, hogy hogyan gondolkodnak a környezetvédelemről a Hondánál, és milyen apró, de annál inkább hasznos fejlesztéseket végeztek ennek érdekében.

     

    És akkor elérkeztünk a jelenhez, amikor a dízel helyett már a hibrid a menő. Mind a Toyotának, mind pedig a Hondának van is ilyen autómodellje (Prius és Insight). Az utóbbihoz készült el a "Let is shine" szpot, ami éppen fut is a tévékben világszerte. Itt megtekinthető, de érdemes ellátogatni közvetlenül a Vimeo oldalára, mert egy szép rich media megoldást is láthatunk, ha így teszünk.

    Honda Insight - Let It Shine from Honda on Vimeo.

    Itt pedig az "így készült" videó látható.

    Aztán Toyota sem volt rest visszavágni a Hondának szpotok terén, ha már úgy igazából ők kezdték ezt a hibridesdit a Prius-szal, ami immáron a harmadik generációnál tart. Korábban ők inkább a technológia hangsúlyozására helyezték a hangsúlyt a kreatívokban, ami korántsem hatotta meg a hippiszíveket. Aztán volt egy egészen jól sikerült szpotuk, ami már sokkal emberarcúbbra sikerült és egy ötletes koncepcióval szemléletesen mutatta meg a környezetvédelem és a Prius kapcsolatát:

    Toyota Harmony Commercial from PIUMA on Vimeo.

    A videó így készült.

    A legújabb, harmadik generációs Priushoz készült szpotban fogták a Honda által tökéletesre csiszolt receptet, és ők is készítettek egy ilyen "barátságos-környzetvédős" szpotot:

     

    Itt pedig jön a making the video.

    Szólj hozzá!

    Címkék: reklám hibrid honda dízel toyota környezetvédelem prius insight let it shine

    A bejegyzés trackback címe:

    https://sofokles.blog.hu/api/trackback/id/tr801133604

    Kommentek:

    A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

    Nincsenek hozzászólások.