HTML

Sofoblog

A reklám vergődése - magvas gondolatok az átalakuló marketingkommunikációról.

Iratkozz fel RSS-re:

Kövess Tumblrön:

  • Hibás feed URL.

Kövess Twitteren:

Kövess Twitteren:

    Kattints ide a követéshez!

    Kövess Facebookon:

    Utolsó kommentek

    Címkék

    2007 (1) adósságrendező hitel (1) adschool (1) adwords (2) ad contrarian (1) android (1) apple (1) ashton kutcher (1) atl (1) badár (1) bavaria (1) bbdo (1) bee cool (1) bicikli (1) bioptron (1) blog (5) bluetooth (3) bob hoffmann (1) boci boci tarka (1) bogusky (1) bp (1) budapest bank (2) bullshit (1) cadbury (1) cannes (1) célzás (1) cenzúra (1) chrispin porter (1) citylight (3) clear channel interact (1) clp (1) cnn (1) coca cola (1) coca cola light (1) dairy milk (1) david holmes (1) demokrácia (1) dízel (1) duffy (1) dugnám blog (1) ebay (1) electricity (1) emese (1) facebook (1) fairtrade (1) fesztivál (2) flashmob (1) fogyasztó (10) fogyasztói társadalom (1) g1 (1) galaxy (2) gerillamarketing (4) ginger (1) google (5) gyakornok (1) heineken (2) hello you (1) hibrid (1) hitel expressz (1) honda (1) iga (1) image váltás (1) imázs (1) im a mac (1) im a pc (1) influenzakommandó (1) inside adwords (1) insight (1) internet (4) iphone (2) kampány (1) karácsony (1) karaoke (1) kommunikáció (7) könyvtár (1) konzol (1) környezetvédelem (1) közösségi kommunikáció (2) közösségi közlemény (1) közösségi média (14) kreatív (1) laboratory ideas (1) let it shine (1) mac (1) made (1) márka (1) marketing (16) marketingkommunikáció (14) marketing interakció tervezés (1) matchbox (1) matrica (1) média (18) metál (1) mézes vilmos (1) microsoft (1) mobil (10) mobilmarketing (6) mobil marketing (3) mr t (1) mszp (1) mtv (1) nátha (1) népszavazás (1) netvibes (1) nhs (1) nivea (1) nordstrom (1) no thanx (1) ogilvy (1) online (15) online videó (4) on demand (1) óriásplakát (2) pc (2) philips (1) pioneer (1) pirate tv (1) platform (1) podcast (2) pos (1) pr (9) press release (1) prius (1) qr kód (1) recesszió (1) red bull (1) reform (1) reklám (38) reklámkonferencia (1) rosszfiú (1) sajtóközlemény (2) scam (1) smokefree (1) smr (1) snickers (1) social media (7) social media manager (2) social media release (1) social network (5) sofokleves (1) sör (1) southwest airline (1) szabadság (1) szakmai brekkek (1) szépség (1) sziget (2) szilvee (1) szőke (1) tcr (1) terminator (1) tömegkommunikáció (10) tömegmédia (1) törzsek (1) toyota (1) trysumer (1) tryvertising (1) tumblr (1) tv (2) twitter (9) t mobile (1) ügyfél (1) ügynökség (1) uk (2) upc (1) vállalat (2) válság (1) veeple (1) videó (5) video (1) videojáték (1) videomegosztó (1) vilmos (1) vírus (1) vlog (1) vlogging (1) vod (1) vodafone (1) vodcast (2) vodcasting (1) wave (1) web 2.0 (2) we buy any car (1) wom (1)

    Közösségek erősödése

    2009.07.01. 15:01 Sofokles

    A ViralBlog a Bacardi rondanős kampánya kapcsán tartott némi gondolatébresztést arról, hogy hogyan erősödött meg a közösségi kommunikáció a régi, egyirányú tömegkommunikáció rovására. Kicsit spanyolviasz, meg az is amit hozzáfűzök, de van benne pár érdekes gondolat.

    A Bacardi kampányának a lényege az volt, hogy az idei strandszezon legkúlabb kiegészítője egy ronda barátnő (meg a Bacardi Breezer persze). Hogy ezt hogyan gondolták, kinek és miért, azt nem tudom, a kampány félre is csúszott a ViralBlog szerint, és nagy negatív közösségi visszhangot váltott ki. A cég el is távolította a honlapot és elnézést kért azoktól, akiket érzékenyen érintett a téma.

    A ViralBlog szerint a kampány amiatt bukott, hogy a kommunikáció ma már nem úgy működik, mint régen:

    ...creativity isn’t what is used to be. Instead of targeting it on an individual, your campaign is being judged by a tribe of peers, who look critically as a mass to the message you try to bring to them.

    Azaz a kreativitás már nem a régi. Ahelyett, hogy különálló személyeket céloznánk, meg kell értenünk, hogy egy adott kampány sorsáról az egymás között egyenlő emberekből álló törzsek döntenek, akik kritikusan szemlélnek minden feléjük irányuló kommunikációt.

    Régen úgy mentek a dolgok a ViralBlog szerint, hogy a piramis csúcsán álltak a véleményvezérek, akik ha fölkarolták az üzenetet, továbbadták a piramisban alattuk elhelyezkedő offline embereknek, akik tisztelték és követték a véleményvezéreket. A szerző szerint ma nincs piramis, hanem egyenlő emberekből álló törzsek vannak, ahol az egyes vélemények ugyanolyan súllyal esnek számításba, és a tagok közösen tiszteletben tartják egymás véleményét. Ha egy üzenet nem tetszik a csoport néhány tagjának, akkor a többiek mégegyszer felülbírálják a saját véleményüket.

    Pár dologban nem értek egyet. Szerintem véleményvezérek ugyanúgy léteznek a mai törzsekben is, legfeljebb csökkent a szerepük a korábbiakhoz képest. Ennek az lehet az oka, hogy a törzsek sokkal lazábban szerveződnek, több emberből is állhatnak, mint korábban, és nagyobb fizikai távolságokat is képesek legyőzni az internetnek hála. Továbbá egy ember akár több törzsnek is lehet tagja, az elköteleződés korántsem annyira erős, mint korábban. Az egyén véleménye megerősödött és ezzel párhuzamosan a véleményvezérek szerepe csökkent, de továbbra is létezik.

    Egyébként azt hiszem, ideje lenne elolvasnom a Tribe-ot.

    Szólj hozzá!

    Címkék: kommunikáció tömegkommunikáció törzsek közösségi kommunikáció

    A bejegyzés trackback címe:

    https://sofokles.blog.hu/api/trackback/id/tr651220128

    Kommentek:

    A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

    Nincsenek hozzászólások.