A mobilmarketing egyre nagyobb buzz-worddé válik, így gondoltam én is kiveszem a részem a hájpból. A minap találtam néhány érdekes cikket a SearchEngineWatch.com oldalon David Szeleta billentyűzetéből, így gondoltam átnyújtom annak esszenciáját. Számomra hasznos volt, mert segített kicsit tisztábban látni azt, hogy konkrétan hogyan is tud testet ölteni az a bizonyos mobilmarketing a keresőben.
Szeleta először is három érvet hoz föl amellett, hogy miért is érdemes mobilokra szánt reklámokkal foglalkozni:
- Minden mobiltelefon okostelefonná válik a jövőben, azaz több feladatot forunk tudni elvégezni velük, mint a korai számítógépgenerációk valamelyikével.
- Hamarosan a legtöbb ember számára a mobilja lesz az elsőszámú eszköz, amin keresztül eléri majd az internetet, és néhányuknak nem is lesz szüksége majd számítógépre. Itt Szeleta azzal érvel, hogy rengeteg embernek van kamerás mobilja, ami az első digitális kamera volt életükben, és nem is vágynak ennél többre. Végülis lehet benne valami, de majd az idő eldönti.
- És a leginkább hangoztatott ellenérv, nevezetesen a kis képernyő okozta probléma a jövőben eltűnik majd, mivel az újgenerációs készülékeket olyan képernyőhöz csatlakoztatom majd az új adatátviteli technológiák segítségével, amihez nem szégyellem. Vagy esetleg használom a beépített projektort. Várjuk ki a végét, szerintem inkább a tartalmak mobilra optimalizálásában érdemes gondolkodni, lévén, hogy a mobil az azért mobil, hogy ne kelljen csatlakoztatnom mindenhová, ha használni akarom kényelmesen, hanem bármikor előkapva kényelmesen tehessem azt.
Most, hogy mindenki egyből meg lett győzve a mobilos hirdetés előnyeiről, és ész nélkül rohanna már hirdetni, kicsit ássuk bele magunkat abba, hogy a Google keresőjében megjelent PPC hirdetéseinkkel hova tudjuk irányítani az átkattintásos forgalmat? Erre három módunk van:
- A kattintás saját, mobilra optimalizált weboldalunkra visz.
- Ha ráklikkelnek a hirdetésre, az egy speciális Google Business Page-re visz, amit pofonegyszerűen én tölthetek meg az űrlap alapján szöveges tartalommal. Ez valószínűleg nem újdonság annak, aki ismeri az AdWords-öt, én bevallom most hallottam róla először, mert még nem találkoztam ilyennel soha.
- A rákattintás eredménye egy megadott telefonszám felhívása lesz.
Az AdWords nyújt speciálisan mobilra szánt kampány menedzselési lehetőséget, ahol szépen paraméterezhetjük a limitjeinket és kulcsszavainkat. Nem akarok minden részletet leírni, akit érdekel mélyebben, elolvashatja itt és itt.
Utolsó kommentek