Ma befutott a Readerembe egy bejegyzés az Interactive Marketing Blogról, melyben Sampad Swain írt egy rövid áttekintést arról, hogy az internetezők mennyi időt töltenek a különböző típusú oldalakon. A Nielsen-féle Internet Activity Index (IAI) négy kategóriára bontja az internetes oldalakat:
- Content (tartalom): Olyan weboldalak és online alkalmazások, melyek profilja a hír- és információszolgáltatás valamint szórakoztató tartalmak nyújtása. Például CNN.com vagy ESPN.com.
- Communications (kommunikáció): Olyan weboldalak és online alkalmazások, amelyek egyének vagy egyének csoportjai közötti információcserét, üzenetek közvetítését biztosítják. Például Yahoo! Mail, AOL Instant Messenger vagy MSN Groups.
- Commerce (kereskedelem): Online vásárlásra kihegyezett weboldalak és online alkalmazások, mint például az Amazon vagy az Ebay.
- Community (közösségi oldalak): Azon weboldalak és online szolgáltatások összessége, amelyek kombinálva kínálják a felhasználók által készített tartalmakat és a kommunikáció lehetőségét emberek, valamint emberek és csoportok között. Például Facebook és MySpace.
- Search (keresés): Gyakorlatilag az internetes keresőszolgáltatásokat jelenti, mint a Google Search, MSN Search vagy Yahoo! Search.
És akkor lássuk a számokat, hogy ez év januárjától októberig hogyan alakult a négy kategórába tartozó oldalakon eltöltött idő:
- Content: 6,1%
- Communications: -2,4%
- Commerce: -20,4%
- Community: 16%
- Search: 4%
Mi következik ebből?
- A legsúlyosabb dolog, hogy úgy tűnik, az e-kereskedelem most kicsit megingott, egészen pontosan 20,4%-ot zuhant. Ha megnézzük az oldalmegjelenéseket, a total time-ot vagy az egyedi látogatók számát, mind azt látjuk, hogy a számok csökkennek. Úgy tűnik az emberek kevesebbet vásárolnak online. Valószínű persze, hogy a világválság bejátszik, de majd meglátjuk, hogy jövőre hogyan térnek magukhoz a mutatók. Kíváncsian várom.
- Az eddig oly népszerű kommunikációs szolgáltatások, mint például az Instant Messengerek vagy az e-mail szolgáltatások 2,4%-os csökkenést könyvelhetnek el, ami valószínűleg még csak a jéghegy csúcsa. Gyanítom, hogy a csökkenés amiatt van, hogy a kommunikációs aktivitások áttevődtek a közösségi oldalakra, amik viszont 16%-os növekedést produkáltak. A jövőben a folyamat várhatóan folytatódik és a kommunikációs szolgáltatások használata tovább csökken, míg a közösségi oldalaké pedig nő.
- A tartalom iránti igény nőtt egy keveset, erre biztos rásegített a világválság is, de szerintem ez a szegmens a jövőben is lassú, de stabil növekedést fog produkálni.
- A keresésre szánt idő szintén nőtt. Ez jó hír egyrészt abból a szempontból, hogy az emberek tudatosabban kutatnak az őket érdeklő információk után, másrészt pedig jó a PPC-seknek. :)
Utolsó kommentek