HTML

Sofoblog

A reklám vergődése - magvas gondolatok az átalakuló marketingkommunikációról.

Iratkozz fel RSS-re:

Kövess Tumblrön:

Nincs megjeleníthető elem

Kövess Twitteren:

Kövess Twitteren:

    Kattints ide a követéshez!

    Kövess Facebookon:

    Utolsó kommentek

    Címkék

    2007 (1) adósságrendező hitel (1) adschool (1) adwords (2) ad contrarian (1) android (1) apple (1) ashton kutcher (1) atl (1) badár (1) bavaria (1) bbdo (1) bee cool (1) bicikli (1) bioptron (1) blog (5) bluetooth (3) bob hoffmann (1) boci boci tarka (1) bogusky (1) bp (1) budapest bank (2) bullshit (1) cadbury (1) cannes (1) célzás (1) cenzúra (1) chrispin porter (1) citylight (3) clear channel interact (1) clp (1) cnn (1) coca cola (1) coca cola light (1) dairy milk (1) david holmes (1) demokrácia (1) dízel (1) duffy (1) dugnám blog (1) ebay (1) electricity (1) emese (1) facebook (1) fairtrade (1) fesztivál (2) flashmob (1) fogyasztó (10) fogyasztói társadalom (1) g1 (1) galaxy (2) gerillamarketing (4) ginger (1) google (5) gyakornok (1) heineken (2) hello you (1) hibrid (1) hitel expressz (1) honda (1) iga (1) image váltás (1) imázs (1) im a mac (1) im a pc (1) influenzakommandó (1) inside adwords (1) insight (1) internet (4) iphone (2) kampány (1) karácsony (1) karaoke (1) kommunikáció (7) könyvtár (1) konzol (1) környezetvédelem (1) közösségi kommunikáció (2) közösségi közlemény (1) közösségi média (14) kreatív (1) laboratory ideas (1) let it shine (1) mac (1) made (1) márka (1) marketing (16) marketingkommunikáció (14) marketing interakció tervezés (1) matchbox (1) matrica (1) média (18) metál (1) mézes vilmos (1) microsoft (1) mobil (10) mobilmarketing (6) mobil marketing (3) mr t (1) mszp (1) mtv (1) nátha (1) népszavazás (1) netvibes (1) nhs (1) nivea (1) nordstrom (1) no thanx (1) ogilvy (1) online (15) online videó (4) on demand (1) óriásplakát (2) pc (2) philips (1) pioneer (1) pirate tv (1) platform (1) podcast (2) pos (1) pr (9) press release (1) prius (1) qr kód (1) recesszió (1) red bull (1) reform (1) reklám (38) reklámkonferencia (1) rosszfiú (1) sajtóközlemény (2) scam (1) smokefree (1) smr (1) snickers (1) social media (7) social media manager (2) social media release (1) social network (5) sofokleves (1) sör (1) southwest airline (1) szabadság (1) szakmai brekkek (1) szépség (1) sziget (2) szilvee (1) szőke (1) tcr (1) terminator (1) tömegkommunikáció (10) tömegmédia (1) törzsek (1) toyota (1) trysumer (1) tryvertising (1) tumblr (1) tv (2) twitter (9) t mobile (1) ügyfél (1) ügynökség (1) uk (2) upc (1) vállalat (2) válság (1) veeple (1) videó (5) video (1) videojáték (1) videomegosztó (1) vilmos (1) vírus (1) vlog (1) vlogging (1) vod (1) vodafone (1) vodcast (2) vodcasting (1) wave (1) web 2.0 (2) we buy any car (1) wom (1)

    Gondolatok a mobilmarketingről

    2008.09.23. 03:05 Sofokles

    Az AdAge.com-on a napokban jelent meg egy kerekasztal beszélgetés a mobilmarketingről, amin olyan szakértők vettek részt, mint Cynthia Mcintyre (a CareerBuilder.com reklámokért felelős senior directora), Eric Bader (a Brand in Hand mobil- média és marketing vállalatnál a fő ügyfelek kampányainak stratégiai tervezője), Maria Mandel (senior partner-executive director az Ogilvy digitális innovációjáért felelős osztályán), Richard Ting (VP-executive creative director az R/GA's Mobile and Emerging Platforms Group-nál).

    Rögtön azt a témát kezdik el feszegetni, hogy a mobil egy nagyon személyes tárgy, a privátszféránk része, így kifejezetten érzékenyek vagyunk arra, ha a hirdetők betolakodnak ide. Ezzel persze józan gondolkodású ember egyetért, a megoldás, hogy hasznos szolgáltatásokat és tartalmakat kell készíteni a felhasználóknak, amit örömmel fogadnak. Manapság főleg a programokon van a hangsúly, mivel ezekkel sokkal élménydúsabb szolgáltatásokat lehet kínálni a vevőknek, mintha egyszerű mobilra optimalizált oldalakat hoznánk létre. Azonban fontos, hogy ne csak azért készítsünk mobil alkalmazásokat, hogy most akkor X cégnek legyen egy mobilra készült programja. Ez így önmagában semmit nem ér. Nagyon fontos, hogy pontosan meghatározzuk azt az élményt vagy funkciót, amit nyújtani kívánunk a felhasználónak. Bizonyos esetekben a mobil erre sokkal jobb lehetőséget biztosít, mint bármi más eszköz, bizonyos esetekben pedig nem. Ezt el kell fogadni. Gyakran félreértésekre ad okot, hogy a megrendelők nem tudják, hogy a mobil mind pull (keresleti), mind pedig push contet (kínálati tartalom) nyújtására is kínál lehetőséget. Nagyon fontos, hogy eldöntsük már a kampány tervezésének idején, hogy milyen funkciót is szánunk a kommunikációs aktivitásnak.

    Saját programot érdemes inkább fejleszteni vagy egy meglévőt  szponzorálni? Mandel szerint ezt az határozza meg, hogy mi a célunk: ha márkaismertséget akarunk építeni, akkor a szponzoráció a célszerűbb eszköz, viszont ha fogyasztói hűséget, akkor saját program fejlesztése a jobb ötlet. A felhasználó többnyire három dolgot keres: információt, szórakozási lehetőséget, és - ami a mobil eredeti funkciójából következik - kapcsoaltépítési és tartási lehetőséget más emberekkel, esetleg a márkákkal, cégekkel.

    Szó esik még a kampányok kifejlesztésének idejéről is, ami nagyon különböző lehet, a komplexitástól függően akár 8-12 hét is, de ez nem különbözik mondjuk egy televíziós kampány fejlesztésének idejétől. A kivitelezés közben folyamatosan szem előtt kell tartani azt, hogy a mobilnak, mint médiumnak vannak bizonyos korlátai. Ilyen például, hogy kisebb a sávszélesség (vagy éppen drága az adatátvitel, így a user nem szívesen forgalmaz sok adatot), vagy hogy a kis képernyőből fakadóan egészen másféle felépítésének kell lennie egy oldalnak. A fotók és videók készítésénék sokkal közelebbi képkivágásokat kell alkalmazni, és figyelni kell arra, hogy lehetőleg ne legyen sok szín a háttérben, és persze itt is ügyelni kell a fájlméretekre. Nagyon fontos dolog a rendszeres, és sűrű frissítés, mivel a mobil mindig nálunk van, és azonnali információk keresésére akarjuk használni.

    A legfontosabb a mobilkampányok kivitelezésénél az integrált gondolkodás. Hogy a mobilra ne csak úgy gondoljunk, mint különálló eszközre, hanem egy mobilkampányt szervesen bele kell integrálni a vállalat kommunikációs stratégiájába. Az összes változás, ami a mobilos tartalmakon kívül történik például a weboldalon, annak azonnal meg kell jelennie mobilon is, és fordítva. Ne úgy álljunk, hozzá, hogy: "Na, csináljuk akkor egy mobil website-ot". A mobil platform ennél sokkal több figyelmet és odafigyelést érdemel.

    Szólj hozzá!

    Címkék: mobil mobil marketing

    A bejegyzés trackback címe:

    https://sofokles.blog.hu/api/trackback/id/tr62675820

    Kommentek:

    A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

    Nincsenek hozzászólások.
    süti beállítások módosítása