Ha azon a kérdésen tújutottunk, hogy kell-e egy vállalatnak közösségi médiáznia, és a válasz igen, fölmerül a következő, hogy hogyan? Millió lehetséges megoldás létezhet, minden a vállalat üzleti és kommunikációs céljaitól függ. Az egyik ilyen, ha mondjuk blogot indítunk. Azonban ezt is lehet nagyon rosszul csinálni, és nagyon jól is.
A nagyon jóra remek példa a Graco cipőmárka esete, amit Mack Collier írt meg a blogjában. A lényeg az, hogy mielőtt a cég csakúgy belerondított volna az online közösségi terekbe, leültek és elkezdtek gondolkodni hónapokon keresztül. Végül a blog mellett döntöttek, és mivel fiatal szülőket akartak megcélozni, ezért kézenfekvő volt, hogy írják fiatal szülők a blogot valami nyakkendős pr-es, marketinges, közösségi méda menedzser, vagy akárki helyett. Nyilvánvalóan ha olyanok írnak az adott témákról adott célcsoportnak, akik maguk is a témák szakértői és egyben a célcsoport tagjai is, sokkal olajozottabban, empatikusabban fog menni a kommunikáció.
És így is lett. 2007-ben a Graco márka online említései közül 68% volt pozitív, 2008-ban ez a szám 83%-ra emelkedett. És mióta a blog beindult, azóta az online visszhang majdnem minden esetben pozitív volt.
Azt hiszem ez egy remek példa arra, hogy hogyan lehet jó vállalati blogot csinálni. Köszönjük Mack Collier-nek a beszámolót.
Utolsó kommentek