A Social Media Release-ről már Szabolcs is szólt pár szót a Karmamedián, meg egy helyes kis videót is mutatott, hogy mik az előnyei, de szerintem itthon még csak páran ízlelgetik ennek az újfajta, közösségi sajtóközleménynek a definícióját, és hogy egyáltalán mi is ez. Túrtam kicsit a netet, és szeretném megosztani veletek picivel részletesebben, hogy mi is az SMR, hogyan működik, és miért van rá szükség.
A sajtóközleményt, mint PR-es műfajt - ha lehet ezt mondani - gondolom nem kell bemutatni senkinek. Egy tök egyszerű közleményről van szó, amit egy adott cég képviseletében küld ki az újságíróknak a kapcsolattartással megbízott személy. Alapvetően válaszolnia kell a hírműfaj 5 (+1) alapvető kérdésére, azaz ki? mikor? hol? mit? miért? esetleg hogyan? csinált. Benne kell lennie a kapcsolattartónak, akit további információért lehet fölkeresni, valamint, hogy mikor közölhető le a hír. Természetesen a formai követelményeknek is meg kell felelni ezeken túl (cím, lead, piramis szerkesztés).
Miben több a social media release? Ahhoz, hogy ezt megéstsük, szükséges pár szóban elmerengeni a mai online trendekről. Az első és nagyon fontos dolog, hogy a közösségi webnek egyre növekvő hatalma van, ezáltal kialakult, és megnőtt a közösségi hírfogyasztás szerepe. Számos linkgyűjtő oldal létezik (del.icio.us, digg vagy reddit például), ahová az egyes felhasználók beküldhetik az érdekesnek tartott tartalmakat, megosztva azt a többi felhasználóval. A hírek így ezeken a csatornákon keresztül is tudnak áramolni. A másik fontos szabály, hogy amit nem lát a Google, az nem létezik, így egyre fontosabb, hogy az egyes tartalmakat optimalizáljuk a keresőmotorok számára.
A social media release nem más, mint a régi sajtóközlemény leporolt, felfrissített, web 2.0-ásított változata. Álljon itt példának a SHIFT Communications által kiadott dokumentum: szerintük így néz ki egy SMR. A különböző kapcsolattartók elérhetőségei közé már az IM a skype és a blog is fölkerül az eddig megszokott, alapvető információk mellé. Nagyon fontos, hogy a közleménynek tartalmaznia kell kisfelbontású képet, és linkeket a nagyfelbontású képekhez, hogy az újságíró kívánságára tudjon azokkal is dolgozni. Linkelhetünk videót, mp3-at és podcastot is, a lehetőségeink korlátlanok. Minél több, annál jobb, legyen miből válogatni. A legfontosabb rész alul következik: itt sorakoznak social media tagek (ezektől találja meg a Google vagy a Technorati blogkeresője a hírünket), és a különböző linkgyűjtő oldalakhoz való hozzáadás lehetőségei. Ezeknek a segítségével adhatja hozzá az olvasó az adott közleményt a "közösségi médiához" (del.icio.us, digg, reddit például). És nem elhanyagolható, hogy lehetőségünk van RSS csatornát megadni, amin keresztül további információkat fogadhatnak a feliratkozók.
Tőlünk nyugatabbra már számos cég kínál social media release terjesztést (amennyiben nem mondjuk saját blogunkon vagy honlapunk sajtószobájában kívánjük azokat az érdeklődők számára megmutatni), mint pédául a PRWeb, PRNewswire, BusinessWire, Marketwire vagy a Primezone. Gyakorlatilag egy sablont kitöltve könnyedén létrehozhatjuk saját közösségi közleményünket, melyet aztán szépen megtalálnak a keresők, RSS-ben eljut a csatornára való feliratkozottakhoz, valamint ha jó a hír, a közösség is szárnyaira kaphat, és terjedhet a közösségi oldalakon.
Végezetül álljon itt a PRWeb videója a Social Media Release-ről, ami rendkívül egyszerűen és szemléletesen mutatja be, hogy miről is szól ez az újfajta sajtóközlemény:
Social Media Release
2008.09.19. 14:21 Sofokles
Szólj hozzá!
Címkék: média sajtóközlemény web 2.0 smr social media release közösségi közlemény
A bejegyzés trackback címe:
https://sofokles.blog.hu/api/trackback/id/tr4671386
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.
Utolsó kommentek