HTML

Sofoblog

A reklám vergődése - magvas gondolatok az átalakuló marketingkommunikációról.

Iratkozz fel RSS-re:

Kövess Tumblrön:

Nincs megjeleníthető elem

Kövess Twitteren:

Kövess Twitteren:

    Kattints ide a követéshez!

    Kövess Facebookon:

    Utolsó kommentek

    Címkék

    2007 (1) adósságrendező hitel (1) adschool (1) adwords (2) ad contrarian (1) android (1) apple (1) ashton kutcher (1) atl (1) badár (1) bavaria (1) bbdo (1) bee cool (1) bicikli (1) bioptron (1) blog (5) bluetooth (3) bob hoffmann (1) boci boci tarka (1) bogusky (1) bp (1) budapest bank (2) bullshit (1) cadbury (1) cannes (1) célzás (1) cenzúra (1) chrispin porter (1) citylight (3) clear channel interact (1) clp (1) cnn (1) coca cola (1) coca cola light (1) dairy milk (1) david holmes (1) demokrácia (1) dízel (1) duffy (1) dugnám blog (1) ebay (1) electricity (1) emese (1) facebook (1) fairtrade (1) fesztivál (2) flashmob (1) fogyasztó (10) fogyasztói társadalom (1) g1 (1) galaxy (2) gerillamarketing (4) ginger (1) google (5) gyakornok (1) heineken (2) hello you (1) hibrid (1) hitel expressz (1) honda (1) iga (1) image váltás (1) imázs (1) im a mac (1) im a pc (1) influenzakommandó (1) inside adwords (1) insight (1) internet (4) iphone (2) kampány (1) karácsony (1) karaoke (1) kommunikáció (7) könyvtár (1) konzol (1) környezetvédelem (1) közösségi kommunikáció (2) közösségi közlemény (1) közösségi média (14) kreatív (1) laboratory ideas (1) let it shine (1) mac (1) made (1) márka (1) marketing (16) marketingkommunikáció (14) marketing interakció tervezés (1) matchbox (1) matrica (1) média (18) metál (1) mézes vilmos (1) microsoft (1) mobil (10) mobilmarketing (6) mobil marketing (3) mr t (1) mszp (1) mtv (1) nátha (1) népszavazás (1) netvibes (1) nhs (1) nivea (1) nordstrom (1) no thanx (1) ogilvy (1) online (15) online videó (4) on demand (1) óriásplakát (2) pc (2) philips (1) pioneer (1) pirate tv (1) platform (1) podcast (2) pos (1) pr (9) press release (1) prius (1) qr kód (1) recesszió (1) red bull (1) reform (1) reklám (38) reklámkonferencia (1) rosszfiú (1) sajtóközlemény (2) scam (1) smokefree (1) smr (1) snickers (1) social media (7) social media manager (2) social media release (1) social network (5) sofokleves (1) sör (1) southwest airline (1) szabadság (1) szakmai brekkek (1) szépség (1) sziget (2) szilvee (1) szőke (1) tcr (1) terminator (1) tömegkommunikáció (10) tömegmédia (1) törzsek (1) toyota (1) trysumer (1) tryvertising (1) tumblr (1) tv (2) twitter (9) t mobile (1) ügyfél (1) ügynökség (1) uk (2) upc (1) vállalat (2) válság (1) veeple (1) videó (5) video (1) videojáték (1) videomegosztó (1) vilmos (1) vírus (1) vlog (1) vlogging (1) vod (1) vodafone (1) vodcast (2) vodcasting (1) wave (1) web 2.0 (2) we buy any car (1) wom (1)

    Egy jó magyar céges blog

    2009.03.05. 22:29 Sofokles

    Ugye van ez web2.0 lufi, ami ha nem is kipukkad, de lassan ereszgeti magából a levegőt, és egyre inkább elcsépelt buzworddé válni, meg van a hozománya, miszerint a céges blog menő. Már ha jól csinálják. Azt pedig nehéz, láthattunk is már rengeteg kicsit gáz, közepesen gáz, és nagyon gáz céges blogot az itthoni próbálkozások közül. Viszont nemrég jelent meg egy új belépő, aki jól csinálja, amit csinál. Mondjuk egy olyan cégtől, mint a Google, talán nem is várhatnánk mást, mert mellényúlni nem igazán szoktak. (Kivéve talán a bedőlt offline AdWords-öt meg a YouTube-ot, mert ott még mindig nem igazán látszik, hogy miből is lesz profit.)

    A Google hazai AdWords csapata Dublinból működteti a magyar piacnak szóló Inside AdWords blogot. Először is: jó időben, jó helyen. Recesszió van ugyebár, és mindenki a PPC hirdetések felfutását várja. (Konrádtól folyamatosan hallunk csordogáló híreket, hogy hogyan is áll a kattintásalapú hirdetésbiznisz itthon.) Szóval itt van az AdWords csapat, és kiáll a publikum (online marketingesek, szakmabeliek és kezdő felhasználók egyaránt) elé, és az alapoktól kezdve elmagyarázza nekünk, hogy mi is ez a PPC, hogyan működik, mi az AdWords, miért jó a hirdetőnek és a felhasználónak, mi a konverzió, és hogyan működik. Még webináriumot is tartottak az érdeklődőknek. Azaz praktikus, hasznos tanácsokat adnak egy adott termék működésével, használatával kapcsolatban.

    És ugye, ha belegondolunk, így is kéne működnie egy jó céges blognak. Nem azt mondom, hogy használd az AdWords-öt, mert most akciós/hatékony/ragyogó lesz tőle a hajad, hanem tanácsot adok, és bemutatom a működését. Releváns, hasznos információt nyújtok egy olyan közönségnek, aki nem feltétlenül szakmabeli, nem ért hozzá, vagy csak nagyjából ismeri a rendszert, esetleg bonyolultnak találta az egészet, és éppen ezért nem is foglalkozott vele. De most a laikus KKV-tulajdonos is beleláthat az AdWords alapjaiba, mert van, aki elmagyarázza neki. És ha már megértette, a működését, az általa kínálkozó lehetőségeket, akkor ott fog motoszkálni a fejében a marketingbüdzsé megtervezésekor, hogy "hát van itt ez az AdWords, ami olcsó, követhető, és most már akár én is tudom magamtól csinálni. Mert ott vannak azok a srácok az interneten, akik elmagyarázzák, hogy hogyan működik, és még kérdezni is lehet tőlük." Hát így lesz egy blogból termékeladás.

    Persze ez egy szép teória, az élet majd megadja a választ, de tény, hogy az Inside AdWords-ben van potenciál. A hozzászólások ugyan egyelőre elég gyéren érkeznek és nem ismerem a látogatottsági statisztikákat, de a blog és maga az interaktív online kommunikáció az egy hosszútávú műfaj, az indulás pedig alig másfél hónapja történt. Türelem kell. Reménykedjünk, hogy az Inside AdWords eléri célközönségét, és pozitív példaként emlegetheti a szakma a céges blogok gyér hazai mezőnyében. Gratulálok a magyar AdWords csapatnak, hogy sikerült létrehozni egy valóban jónak ígérkező céges blogot Magyarországon!

    Szólj hozzá!

    Címkék: google blog web 2.0 inside adwords

    A bejegyzés trackback címe:

    https://sofokles.blog.hu/api/trackback/id/tr32984271

    Kommentek:

    A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

    Nincsenek hozzászólások.
    süti beállítások módosítása