Mostanában a vállalatok kommunikációjában egyre inkább kezdenek nagyobb hangsúlyt kapni a társadalmi szerepvállalalás, a környezetvédelem és a fenntartható fejlődés témakörei. Persze nyilvánvaló, hogy ez nem azért történik, mert a vállalatvezetők annyira jófejek, és a bőrükön érzik ennek szükségességét. Nem a fejlődést akarják ők fenntartani, hanem a cash flow-t. Most menő környezetvédőnek meg felelősnek lenni a társadalomért meg a bolygónkért, így a vállalatok is igyekeznek rágyúrni erre a vonalra.
Teszi ezt a Cadbury is, viszont olyan formában, ami nem csak valami hangzatos, gyorsan lecsengő de egyszer nagyot szóló PR-fogás, hanem egy valóban hasznos, hosszútávú üzleti döntés, ami kiválóan építit a cég és a márka értékét a fogyasztók szemében.
Történt ugyanis, hogy a Cadbury március 3-án bejelentette, hogy nyárra szeretné Fairtrade minősítésűvé tenni a Dairy Milk tejcsokoládéját, ami a óriási mennyiségben fogy az Egyesült Királyságban és Írországban. Ezt persze jól meg is írta egy csomó fontos külföldi lap (BBC, Guardian, The Herald, The Independent, The Financial Times), meg a Kreatív is. A sajtóbumm meg volt, ami alap, de úgy fest, hogy a Cadbury nem csak szokásos öt perc hírnevet akarta megszerezni, hanem okosan, hosszútávon építkezik.
Létrehoztak ugyanis egy blogot még március elsején, ahol először a Fairtrade-mozgalom alapjait magyarázták, beszéltek egy keveset a Cadbury Cocoa Partnershipről is, és egy kicsit belemerültek a a saját Purple Goes Green környezetvédő programjukba, magyarul megágyaztak a nagy hírnek harmadikára. (Ha engem kérdeztek volna Cadbury-nél, én jóval korábban elkezdtem volna ezt a blogot írni, hogy mégjobban elő legyen melegítve. Dehát nem kérdeztek.) Aztán ahogy eldurrant az ágyú, egyből megjelent rengeteg pozitív komment, meg jó sok kérdés is, hogy akkor mi van a tejjel, a cukorral, az árral meg hasonlók, mert eddig csak a kakaó fairtradesítéséről volt szó. Okos vállalat módjára a rengeteg hozzászólást illendően megköszönték, és az elkövetkező napokban szépen el is kezdték megválaszolgatni a kérdéseket.
Hogy mi ebből a tanulság?
- Először is, a Cadbury nem csak egy gyors hírgenerálásra ment rá, hanem vélhetően egy hosszútávon működő, interaktív blogot akar beindítani a fenntarthatóság-környezetvédelem-Fairtrade hármas jegyében, hogy ezzel is felelős vállalat imidzsét alakítsa ki magáról, és erősítse a kapcsolatot az erre fogékony közönséggel, akik egyre nagyobb számban jelennek meg világszerte.
- Az érkezett pozitív kommenteket nem csak megköszönték, hanem a felmerült kérdéseket el is kezdték megválaszolgatni. Így egyrészt azt a látszatot keltik, hogy ez a vállalat valóban foglalkozik a fogyasztóival, beszélget velük, másrészt pedig az érkező kérdések kiváló témát biztosítanak további blogposztok írására, azaz tematikát adnak a blognak, amelyet az olvasók is alakítanak. Egy csapás, két légy.
Eddig jó, hajrá Cadbury, és innen is üdvözöljük a szimpatikus kezdeményezést!
Utolsó kommentek