HTML

Sofoblog

A reklám vergődése - magvas gondolatok az átalakuló marketingkommunikációról.

Iratkozz fel RSS-re:

Kövess Tumblrön:

Nincs megjeleníthető elem

Kövess Twitteren:

Kövess Twitteren:

    Kattints ide a követéshez!

    Kövess Facebookon:

    Utolsó kommentek

    Címkék

    2007 (1) adósságrendező hitel (1) adschool (1) adwords (2) ad contrarian (1) android (1) apple (1) ashton kutcher (1) atl (1) badár (1) bavaria (1) bbdo (1) bee cool (1) bicikli (1) bioptron (1) blog (5) bluetooth (3) bob hoffmann (1) boci boci tarka (1) bogusky (1) bp (1) budapest bank (2) bullshit (1) cadbury (1) cannes (1) célzás (1) cenzúra (1) chrispin porter (1) citylight (3) clear channel interact (1) clp (1) cnn (1) coca cola (1) coca cola light (1) dairy milk (1) david holmes (1) demokrácia (1) dízel (1) duffy (1) dugnám blog (1) ebay (1) electricity (1) emese (1) facebook (1) fairtrade (1) fesztivál (2) flashmob (1) fogyasztó (10) fogyasztói társadalom (1) g1 (1) galaxy (2) gerillamarketing (4) ginger (1) google (5) gyakornok (1) heineken (2) hello you (1) hibrid (1) hitel expressz (1) honda (1) iga (1) image váltás (1) imázs (1) im a mac (1) im a pc (1) influenzakommandó (1) inside adwords (1) insight (1) internet (4) iphone (2) kampány (1) karácsony (1) karaoke (1) kommunikáció (7) könyvtár (1) konzol (1) környezetvédelem (1) közösségi kommunikáció (2) közösségi közlemény (1) közösségi média (14) kreatív (1) laboratory ideas (1) let it shine (1) mac (1) made (1) márka (1) marketing (16) marketingkommunikáció (14) marketing interakció tervezés (1) matchbox (1) matrica (1) média (18) metál (1) mézes vilmos (1) microsoft (1) mobil (10) mobilmarketing (6) mobil marketing (3) mr t (1) mszp (1) mtv (1) nátha (1) népszavazás (1) netvibes (1) nhs (1) nivea (1) nordstrom (1) no thanx (1) ogilvy (1) online (15) online videó (4) on demand (1) óriásplakát (2) pc (2) philips (1) pioneer (1) pirate tv (1) platform (1) podcast (2) pos (1) pr (9) press release (1) prius (1) qr kód (1) recesszió (1) red bull (1) reform (1) reklám (38) reklámkonferencia (1) rosszfiú (1) sajtóközlemény (2) scam (1) smokefree (1) smr (1) snickers (1) social media (7) social media manager (2) social media release (1) social network (5) sofokleves (1) sör (1) southwest airline (1) szabadság (1) szakmai brekkek (1) szépség (1) sziget (2) szilvee (1) szőke (1) tcr (1) terminator (1) tömegkommunikáció (10) tömegmédia (1) törzsek (1) toyota (1) trysumer (1) tryvertising (1) tumblr (1) tv (2) twitter (9) t mobile (1) ügyfél (1) ügynökség (1) uk (2) upc (1) vállalat (2) válság (1) veeple (1) videó (5) video (1) videojáték (1) videomegosztó (1) vilmos (1) vírus (1) vlog (1) vlogging (1) vod (1) vodafone (1) vodcast (2) vodcasting (1) wave (1) web 2.0 (2) we buy any car (1) wom (1)

    "Aggódom, hogy anyukám meghal a dohányzás miatt"

    2009.03.10. 14:40 Sofokles

    Két érdekes CLP-vel találkoztam a minap Bristol központjában sétálva. Mindkettő az NHS (National Health Service - nagyjából az itteni Egészségügyi Minisztérium) dohányzásellenes Smokefree kampányának egy-egy darabja.

    Általában a dohányzásellenes TCR kampányoknak erősen leegyszerűsítve kétféle célcsoportja van: a felnőttek akik már dohányoznak, vagy azok a fiatalok, akik még nem, vagy még csak kóstolgatják a dohány ízét, de a lényeg, hogy nem akarjuk, hogy rászokjanak. Ennek megfelelően a reklámok a célcsoportnak megfelelő kreatívval vannak ellátva értelemszerűen.

    Namost, itt valami egészen ravasz megközelítés látható. Valami olyasmiről van szó, hogy alapvetően maga a kreatív a fiataloknak szól, viszont rajtuk keresztül, őket közvetítő közegként felhasználva a felnőtteket akarja leszoktatni a dohányzásról. Az egyik plakáton egy deszkás srác látható a skate parkban, aki a copy tanulsága szerint nem amiatt aggódik, hogy a 360-as fordulatot meg tudja csinálni, hanem hogy az apja meghal a dohányzás miatt:

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    A parkban, a padon üldögélő lánynak pedig nem azon jár az agya, hogy miért nem írt vissza a a srác, hanem azon, hogy nehogy elveszítse az anyukáját szintén a cigaretta miatt:

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Okos ötlet a szülőket a gyerekeiken keresztül befolyásolni, hiszen melyik szülőnek nem a saját gyereke és az ő félelmei lennének a legfontosabbak. Ha felnőttként sétálok az utcán, és meglátok egy plakátot, ami azt mondja, hogy ne dohányozzak, mert meghalok, akkor megrándítom a vállamat, és nyugtázom, hogy "ja, tudom, le kéne szokni". Viszont ha szülőként, a saját gyerekem jön oda hozzám, hogy "apu, nem akarom, hogy meghalj a cigi miatt", akkor azt hiszem, hogy egészen más lesz a hozzáállásom a dologhoz. Arra pedig minden esély megvan, hogy a plakát elérje a fiatalokat, majd ezáltal a szülőket is, mert mindkét plakát nagyon jó, letisztult, lényegretörő kreatívra épül. Két egyszerű szituáció - egy a srácoknak, egy a lányoknak - egy-egy relevánsan induló üzenettel, mely végül a dohányzás káros hatására hívja fel a figyelmet.

    (A másik megfejtés, hogy a plakátok célcsoportja a szülők, akik aggódó gyerekeket látva egyből le akarnak majd szokni a dohányzásról, de ezt meghagyom másodlagos értelmezésnek, mert a kreatív sokkal egyértelműbben szól a fiataloknak, semmint a szülőknek.)

    1 komment

    Címkék: reklám nhs clp smokefree

    A bejegyzés trackback címe:

    https://sofokles.blog.hu/api/trackback/id/tr15993665

    Kommentek:

    A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

    haveavoice · http://www.haveavoice.blog.hu 2009.05.09. 22:19:52

    nagyon jó a koncepció. kár, hogy nincs kutatás, hogy van-e/volt-e eredménye.
    süti beállítások módosítása