Mostanában azt vettem észre, hogy a két nagy japán autógyár, a Honda és a Toyota egyre nagyobb hangsúlyt fektet környezettudatosságának kommunikálására. Ehhez van nekik egy speciálisan kifejlesztett "barátságos-környezetvédős" szpot-formátumuk, melynek legfőbb ismérve, hogy vizualitásban rajzfilmszerűek a szpotok, élénk színeket alkalmaznak, és mindegyik alá valami fülbemászóan dallamos, vidám zenét vagy dalocskát raknak.
Az egészet a Honda kezdte 2006 környékén, mikor a hibrid még nem, ellenben a dízelmotor volt a menő környezettudatossági szempontból. Egy igazán addiktív, színes-vidámkodós szpotban derül ki, hogy a Honda új dízelmotorja az nem az a régi pofögős-kormolós fajta, hanem egy igazi modern zöldmotor:
Aztán szintén a Honda volt az, aki a környezettudatosság szolgálatába állította az innováció fogalmát házon belül, és ezt nem is volt rest a világ tudomására hozni. A formátum az előzőhöz hasonló: egy narratív rajzfilm szépen elmeséli nekünk, hogy hogyan gondolkodnak a környezetvédelemről a Hondánál, és milyen apró, de annál inkább hasznos fejlesztéseket végeztek ennek érdekében.
És akkor elérkeztünk a jelenhez, amikor a dízel helyett már a hibrid a menő. Mind a Toyotának, mind pedig a Hondának van is ilyen autómodellje (Prius és Insight). Az utóbbihoz készült el a "Let is shine" szpot, ami éppen fut is a tévékben világszerte. Itt megtekinthető, de érdemes ellátogatni közvetlenül a Vimeo oldalára, mert egy szép rich media megoldást is láthatunk, ha így teszünk.
Honda Insight - Let It Shine from Honda on Vimeo.
Itt pedig az "így készült" videó látható.
Aztán Toyota sem volt rest visszavágni a Hondának szpotok terén, ha már úgy igazából ők kezdték ezt a hibridesdit a Prius-szal, ami immáron a harmadik generációnál tart. Korábban ők inkább a technológia hangsúlyozására helyezték a hangsúlyt a kreatívokban, ami korántsem hatotta meg a hippiszíveket. Aztán volt egy egészen jól sikerült szpotuk, ami már sokkal emberarcúbbra sikerült és egy ötletes koncepcióval szemléletesen mutatta meg a környezetvédelem és a Prius kapcsolatát:
Toyota Harmony Commercial from PIUMA on Vimeo.
A videó így készült.
A legújabb, harmadik generációs Priushoz készült szpotban fogták a Honda által tökéletesre csiszolt receptet, és ők is készítettek egy ilyen "barátságos-környzetvédős" szpotot:
Itt pedig jön a making the video.
Utolsó kommentek