HTML

Sofoblog

A reklám vergődése - magvas gondolatok az átalakuló marketingkommunikációról.

Iratkozz fel RSS-re:

Kövess Tumblrön:

Nincs megjeleníthető elem

Kövess Twitteren:

Kövess Twitteren:

    Kattints ide a követéshez!

    Kövess Facebookon:

    Utolsó kommentek

    Címkék

    2007 (1) adósságrendező hitel (1) adschool (1) adwords (2) ad contrarian (1) android (1) apple (1) ashton kutcher (1) atl (1) badár (1) bavaria (1) bbdo (1) bee cool (1) bicikli (1) bioptron (1) blog (5) bluetooth (3) bob hoffmann (1) boci boci tarka (1) bogusky (1) bp (1) budapest bank (2) bullshit (1) cadbury (1) cannes (1) célzás (1) cenzúra (1) chrispin porter (1) citylight (3) clear channel interact (1) clp (1) cnn (1) coca cola (1) coca cola light (1) dairy milk (1) david holmes (1) demokrácia (1) dízel (1) duffy (1) dugnám blog (1) ebay (1) electricity (1) emese (1) facebook (1) fairtrade (1) fesztivál (2) flashmob (1) fogyasztó (10) fogyasztói társadalom (1) g1 (1) galaxy (2) gerillamarketing (4) ginger (1) google (5) gyakornok (1) heineken (2) hello you (1) hibrid (1) hitel expressz (1) honda (1) iga (1) image váltás (1) imázs (1) im a mac (1) im a pc (1) influenzakommandó (1) inside adwords (1) insight (1) internet (4) iphone (2) kampány (1) karácsony (1) karaoke (1) kommunikáció (7) könyvtár (1) konzol (1) környezetvédelem (1) közösségi kommunikáció (2) közösségi közlemény (1) közösségi média (14) kreatív (1) laboratory ideas (1) let it shine (1) mac (1) made (1) márka (1) marketing (16) marketingkommunikáció (14) marketing interakció tervezés (1) matchbox (1) matrica (1) média (18) metál (1) mézes vilmos (1) microsoft (1) mobil (10) mobilmarketing (6) mobil marketing (3) mr t (1) mszp (1) mtv (1) nátha (1) népszavazás (1) netvibes (1) nhs (1) nivea (1) nordstrom (1) no thanx (1) ogilvy (1) online (15) online videó (4) on demand (1) óriásplakát (2) pc (2) philips (1) pioneer (1) pirate tv (1) platform (1) podcast (2) pos (1) pr (9) press release (1) prius (1) qr kód (1) recesszió (1) red bull (1) reform (1) reklám (38) reklámkonferencia (1) rosszfiú (1) sajtóközlemény (2) scam (1) smokefree (1) smr (1) snickers (1) social media (7) social media manager (2) social media release (1) social network (5) sofokleves (1) sör (1) southwest airline (1) szabadság (1) szakmai brekkek (1) szépség (1) sziget (2) szilvee (1) szőke (1) tcr (1) terminator (1) tömegkommunikáció (10) tömegmédia (1) törzsek (1) toyota (1) trysumer (1) tryvertising (1) tumblr (1) tv (2) twitter (9) t mobile (1) ügyfél (1) ügynökség (1) uk (2) upc (1) vállalat (2) válság (1) veeple (1) videó (5) video (1) videojáték (1) videomegosztó (1) vilmos (1) vírus (1) vlog (1) vlogging (1) vod (1) vodafone (1) vodcast (2) vodcasting (1) wave (1) web 2.0 (2) we buy any car (1) wom (1)

    Second hand marketing

    2008.10.07. 05:54 Sofokles

    Van abban valami ironikus, hogy az, ami itthon még csak el sem terjedt, nyugaton már elavultnak számít. Azaz, ami nyugaton már nem megy, az itthon simán működhet a marketingkommunikációban, ahogy Serge Fernenko zsűritag fogalmazott a Kreatív Online-nak a Golden Drum kelet-európai kreatív reklámfesztiválon.

    Németországban vagy Hollandiában már annyira telített a piac és annyira tisztában van mindenki az alapfogásokkal, hogy egy csomó minden nem működik, ami ebben a térségben tapasztalataim (Szlovéniában, Lengyelországban és Oroszországban vannak ügyfelei – a szerk.) szerint még simán.

    Ami méginkább meglepő, hogy az eddig igen költséghatékonynak vélt PPC hirdetések piaca leáldozóban van Fernenko szerint nyugaton. Egyszerűen túl sok hirdető küzd egy kategórián belül, ami az árak emelkedését vonta maga után, tehát ma már nem éri meg annyira a keresett kategóriákba pénzt fektetni. De ugyanez igaz egy jófajta interaktív bannerre, a vírusfilmekre vagy a reklámblogokra is. Egyszerűen elszállt az újdonság és egyediség varázsa. Onnantól kezdve, hogy tömegesen jelentek meg ezek a hirdetési formák, elillant a felhasználók érdeklődése is.

    És akkor mit lehet tenni? A következő nagy lépés valószínűleg a mobil marketing lesz, ami nyugaton rohamosan terjed, és imádják a népek. De persze előbb utóbb ennek is eltűnik a varázsa, és akkor majd jön valami új. De nekünk itt Magyarországon nincs félnivalónk: hiszen nálunk még bőven bevethető az, amit a nyugati fogyasztói kultúra már rég levetett magáról...

    Szólj hozzá!

    Címkék: marketing reklám

    A bejegyzés trackback címe:

    https://sofokles.blog.hu/api/trackback/id/tr51700257

    Kommentek:

    A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

    Nincsenek hozzászólások.
    süti beállítások módosítása