Van abban valami ironikus, hogy az, ami itthon még csak el sem terjedt, nyugaton már elavultnak számít. Azaz, ami nyugaton már nem megy, az itthon simán működhet a marketingkommunikációban, ahogy Serge Fernenko zsűritag fogalmazott a Kreatív Online-nak a Golden Drum kelet-európai kreatív reklámfesztiválon.
Németországban vagy Hollandiában már annyira telített a piac és annyira tisztában van mindenki az alapfogásokkal, hogy egy csomó minden nem működik, ami ebben a térségben tapasztalataim (Szlovéniában, Lengyelországban és Oroszországban vannak ügyfelei – a szerk.) szerint még simán.
Ami méginkább meglepő, hogy az eddig igen költséghatékonynak vélt PPC hirdetések piaca leáldozóban van Fernenko szerint nyugaton. Egyszerűen túl sok hirdető küzd egy kategórián belül, ami az árak emelkedését vonta maga után, tehát ma már nem éri meg annyira a keresett kategóriákba pénzt fektetni. De ugyanez igaz egy jófajta interaktív bannerre, a vírusfilmekre vagy a reklámblogokra is. Egyszerűen elszállt az újdonság és egyediség varázsa. Onnantól kezdve, hogy tömegesen jelentek meg ezek a hirdetési formák, elillant a felhasználók érdeklődése is.
És akkor mit lehet tenni? A következő nagy lépés valószínűleg a mobil marketing lesz, ami nyugaton rohamosan terjed, és imádják a népek. De persze előbb utóbb ennek is eltűnik a varázsa, és akkor majd jön valami új. De nekünk itt Magyarországon nincs félnivalónk: hiszen nálunk még bőven bevethető az, amit a nyugati fogyasztói kultúra már rég levetett magáról...
Utolsó kommentek