Update: Úgy fest, a Duffy-jelenség csak nekem maradt ki. Ez esetben alultájékozottságom miatt fenntartásokkal olvassátok a kétes értékű bejegyzést. Elnézést érte.
A Kreatív Online-nak köszönhetően látom, hogy otthon is elkezdték nyomni azt a bizonyos Duffy-s Coca-Cola Light szpotot, amitől már itt, az Egyesült Királyságban is feláll a szőr a hátamon, ha látom a tévében.
Otthon ráadásul megfejelték ezt egy promócióval is, ami aztán teljesen zavarossá teszi a magyarok számára eleve értelmetlen szpotot, de menjünk csak szépen sorban, hogy miért is:
- Mikor először láttam a reklámot az itteni csatornákon, megkérdeztem, hogy ki ez a Duffy, mert még életemben nem hallottam róla (csak egy másik, "régi" Duffy-ról). Na akkor derült ki, hogy Duffy egy popsztár az Egyesült Királyságban. Innentől kezdve Magyarországon nyomni egy szpotot, amiben egy, az adott ország számára teljesen ismeretlen sztár biciklizik meg kólázik, teljesen hülység.
- Duffy-nak iszonyatosan rossz, visítós hangja van ebben a reklámban, és ezt az online videókat és cikkeket kommentelő felhasználók is megjegyzik. (Egyébként meg élőben rendben van, bízom benne, hogy nem véletlen osztogatnak neki díjakat meg mondogatják rá, hogy ő az új Amy Winehouse.)
- Ez a rövidített, 30 másodperces szpot számomra nem annyira értelmezhető. Duffy fogja magát és a fellépés előtt elmegy tekerni egyet a közeli szupermarketbe. Mi van?! Először azt hittem, kóláért megy. Ha megnézitek a hosszabbat, ott már kicsit jobban átjön, hogy akkor ez most a szabadságról, az önmegvalósításról, meg a döntésképességről szól. Szóval Duffy engedélyez magának 2 perc szünetet, mert ő ilyen határozott csaj. És nem mellesleg ő lájtos kólát iszik. Fasza.
- Az otthonra adaptált szpot végére odabiggyesztettek egy, a USE unused magyar divattevező csoporttal közösen kivitelezett promóciót, miszerint rajzolhatsz magadnak polót, így valósíthatod meg önmagadat. Ez nagyjából semennyire nem kapcsolódik a szpothoz, de hát mindenképpen kellett valami az önmagában nem releváns Duffy mellé, ami megmozgatja a magyarokat. Talán.
Szóval ez az egész hazai adaptáció egy igazi multis tákolmány. Veszünk egy nemzetközi szpotot, amiben egy olyan popsztár szerepel, aki az adot kultúrában nem ismert, de a szpot végére még odacsapunk valami promóciós-nyereményjátékos akciót, hogy lokálisan is adjunk hozzá valamit. Annyira tipikus megoldás, hogy már fáj.
Bónusznak itt az angolnyelvű user-generated content, ami tükrözi az online közösség véleményét az egész kóla-Duffy afférról:
Mélyen egyetértek velük. 2009 van, ti ott a kólánál, Hello you!
Utolsó kommentek