HTML

Sofoblog

A reklám vergődése - magvas gondolatok az átalakuló marketingkommunikációról.

Iratkozz fel RSS-re:

Kövess Tumblrön:

Nincs megjeleníthető elem

Kövess Twitteren:

Kövess Twitteren:

    Kattints ide a követéshez!

    Kövess Facebookon:

    Utolsó kommentek

    Címkék

    2007 (1) adósságrendező hitel (1) adschool (1) adwords (2) ad contrarian (1) android (1) apple (1) ashton kutcher (1) atl (1) badár (1) bavaria (1) bbdo (1) bee cool (1) bicikli (1) bioptron (1) blog (5) bluetooth (3) bob hoffmann (1) boci boci tarka (1) bogusky (1) bp (1) budapest bank (2) bullshit (1) cadbury (1) cannes (1) célzás (1) cenzúra (1) chrispin porter (1) citylight (3) clear channel interact (1) clp (1) cnn (1) coca cola (1) coca cola light (1) dairy milk (1) david holmes (1) demokrácia (1) dízel (1) duffy (1) dugnám blog (1) ebay (1) electricity (1) emese (1) facebook (1) fairtrade (1) fesztivál (2) flashmob (1) fogyasztó (10) fogyasztói társadalom (1) g1 (1) galaxy (2) gerillamarketing (4) ginger (1) google (5) gyakornok (1) heineken (2) hello you (1) hibrid (1) hitel expressz (1) honda (1) iga (1) image váltás (1) imázs (1) im a mac (1) im a pc (1) influenzakommandó (1) inside adwords (1) insight (1) internet (4) iphone (2) kampány (1) karácsony (1) karaoke (1) kommunikáció (7) könyvtár (1) konzol (1) környezetvédelem (1) közösségi kommunikáció (2) közösségi közlemény (1) közösségi média (14) kreatív (1) laboratory ideas (1) let it shine (1) mac (1) made (1) márka (1) marketing (16) marketingkommunikáció (14) marketing interakció tervezés (1) matchbox (1) matrica (1) média (18) metál (1) mézes vilmos (1) microsoft (1) mobil (10) mobilmarketing (6) mobil marketing (3) mr t (1) mszp (1) mtv (1) nátha (1) népszavazás (1) netvibes (1) nhs (1) nivea (1) nordstrom (1) no thanx (1) ogilvy (1) online (15) online videó (4) on demand (1) óriásplakát (2) pc (2) philips (1) pioneer (1) pirate tv (1) platform (1) podcast (2) pos (1) pr (9) press release (1) prius (1) qr kód (1) recesszió (1) red bull (1) reform (1) reklám (38) reklámkonferencia (1) rosszfiú (1) sajtóközlemény (2) scam (1) smokefree (1) smr (1) snickers (1) social media (7) social media manager (2) social media release (1) social network (5) sofokleves (1) sör (1) southwest airline (1) szabadság (1) szakmai brekkek (1) szépség (1) sziget (2) szilvee (1) szőke (1) tcr (1) terminator (1) tömegkommunikáció (10) tömegmédia (1) törzsek (1) toyota (1) trysumer (1) tryvertising (1) tumblr (1) tv (2) twitter (9) t mobile (1) ügyfél (1) ügynökség (1) uk (2) upc (1) vállalat (2) válság (1) veeple (1) videó (5) video (1) videojáték (1) videomegosztó (1) vilmos (1) vírus (1) vlog (1) vlogging (1) vod (1) vodafone (1) vodcast (2) vodcasting (1) wave (1) web 2.0 (2) we buy any car (1) wom (1)

    Hello you!

    2009.04.27. 05:49 Sofokles

    Update: Úgy fest, a Duffy-jelenség csak nekem maradt ki. Ez esetben alultájékozottságom miatt fenntartásokkal olvassátok a kétes értékű bejegyzést. Elnézést érte.

     

    A Kreatív Online-nak köszönhetően látom, hogy otthon is elkezdték nyomni azt a bizonyos Duffy-s Coca-Cola Light szpotot, amitől már itt, az Egyesült Királyságban is feláll a szőr a hátamon, ha látom a tévében.

     

    Otthon ráadásul megfejelték ezt egy promócióval is, ami aztán teljesen zavarossá teszi a magyarok számára eleve értelmetlen szpotot, de menjünk csak szépen sorban, hogy miért is:

    1. Mikor először láttam a reklámot az itteni csatornákon, megkérdeztem, hogy ki ez a Duffy, mert még életemben nem hallottam róla (csak egy másik, "régi" Duffy-ról). Na akkor derült ki, hogy Duffy egy popsztár az Egyesült Királyságban. Innentől kezdve Magyarországon nyomni egy szpotot, amiben egy, az adott ország számára teljesen ismeretlen sztár biciklizik meg kólázik, teljesen hülység.
    2. Duffy-nak iszonyatosan rossz, visítós hangja van ebben a reklámban, és ezt az online videókat és cikkeket kommentelő felhasználók is megjegyzik. (Egyébként meg élőben rendben van, bízom benne, hogy nem véletlen osztogatnak neki díjakat meg mondogatják rá, hogy ő az új Amy Winehouse.)
    3. Ez a rövidített, 30 másodperces szpot számomra nem annyira értelmezhető. Duffy fogja magát és a fellépés előtt elmegy tekerni egyet a közeli szupermarketbe. Mi van?! Először azt hittem, kóláért megy. Ha megnézitek a hosszabbat, ott már kicsit jobban átjön, hogy akkor ez most a szabadságról, az önmegvalósításról, meg a döntésképességről szól. Szóval Duffy engedélyez magának 2 perc szünetet, mert ő ilyen határozott csaj. És nem mellesleg ő lájtos kólát iszik. Fasza.
    4. Az otthonra adaptált szpot végére odabiggyesztettek egy, a USE unused magyar divattevező csoporttal közösen kivitelezett promóciót, miszerint rajzolhatsz magadnak polót, így valósíthatod meg önmagadat. Ez nagyjából semennyire nem kapcsolódik a szpothoz, de hát mindenképpen kellett valami az önmagában nem releváns Duffy mellé, ami megmozgatja a magyarokat. Talán.

    Szóval ez az egész hazai adaptáció egy igazi multis tákolmány. Veszünk egy nemzetközi szpotot, amiben egy olyan popsztár szerepel, aki az adot kultúrában nem ismert, de a szpot végére még odacsapunk valami promóciós-nyereményjátékos akciót, hogy lokálisan is adjunk hozzá valamit. Annyira tipikus megoldás, hogy már fáj.

    Bónusznak itt az angolnyelvű user-generated content, ami tükrözi az online közösség véleményét az egész kóla-Duffy afférról:

     

    Mélyen egyetértek velük. 2009 van, ti ott a kólánál, Hello you!

    5 komment

    Címkék: reklám coca cola duffy coca cola light hello you

    A bejegyzés trackback címe:

    https://sofokles.blog.hu/api/trackback/id/tr11085787

    Kommentek:

    A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

    kohana · http://kisviraginitaly.freeblog.hu 2009.04.27. 08:56:41

    nem mondanám azt, hogy Duffy abszolút ismeretlen lenne.
    A Mercy című slágere mikor kijött itthon is a "csapból is ez folyik" (csap=kereskedelmi rádiók) státuszban volt, és még ma is azért 1-2 naponta előkerül.
    Tehát aki rendszeresen hallgat rádiót, annak Duffy neve ismerős lehet. Az arca már nem biztos.
    Ettől persze még hülyeség ezt magyarítani, de hát, ha csak erre futja

    Sofokles · http://sofokles.blog.hu 2009.04.27. 18:56:40

    @kohana:

    Hát nemtom, most átböngésztem a VIVA chartokat és nem találtam rajta Duffy-t. De ha te mondod, hogy nyomták ezerrel, akkor elhiszem és megkövetem magam.

    kohana · http://kisviraginitaly.freeblog.hu 2009.04.27. 20:53:33

    A Mercy tavaly februári szám, tehát tavaly tavasszal/nyáron ment nagyon. 3x volt az Eurochart élén, és a magyar toplistákat is több mint egy hétig vezette (sajnos nem tudom pontosan, meddig).
    platinalemez lett az UK-ban és az US-ben, és nem egy országban szintén listavezető hosszabb-rövidebb ideig.
    A szám tényleg nagyot ütött, nekem akkoriban kedvencem volt. (titka talán, hogy a 60-as éveket idézte, ötvözve a modern hangzással)
    Amire én tudok gondolni, hogy a folytatás már nem szólt akkorát, és valamivel a köztudatban kell tartani a hölgyet, mert nem akar az egyslágeres énekesek sorsára jutni. (pedig szerintem oda fog)
    részletek: en.wikipedia.org/wiki/Mercy_(song)

    Sofokles · http://sofokles.blog.hu 2009.04.27. 22:33:10

    @kohana:

    Rendben, úgy fest, Duffy nálam valahogy kimaradt. Post frissítve, elnézést a tájékozatlanságért.

    Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2009.11.25. 21:25:17

    énis pont úgy voltam vele mint te, foggalmam nem volt, ki ez a csaj, és miért ilyen repedtfazék.

    rettenetes szerintem az egész...nekem nem jön át belőle az "életérzés"
    süti beállítások módosítása