Mondok valamit: a reklám válságban van. Jó mi? Ki hitte volna. Aktuális téma, így nem meglepő, hogy az idei egri Reklámkonferencián az első nap nyitó, plenáris ülésén felvezetésként ezen csámcsogtak a szakmai nagyjai. Ötperces monológokban, összesen 16 (gyakorlatban csak 14) előadó tartott monológot arról, hogy hogyan is áll most a szakma, van-e tovább, és ha van, merre?
Nem lehettem ott, így kicsit veszélyes terep lehet a véleményalkotás, ámde bízom a forrásomban, ami a Szívlapát blog, a Kreatív Online homokozója. Ők ott voltak, és élőben tudósítottak az eseményekről, és minden felszólaló mondandójának esszenciáját egy mondatban adták át nekünk. Vessetek egy pár pillantást ezekre a zanzákra szép sorjában, mielőtt tovább olvasnátok.
Az összes hozzászóló közül szerintem Somlói Zsolt (Mindshare) hozzászólásában volt valami, ami a jelenlegi helyzetet leginkább jellemzi: állóvíz.
Baj van a közhangulattal, az, hogy van miért felkelni, eltűnőfélben van a szakmából. És hiányzik a jövőkép, ugyanúgy dolgozunk 15 éve, ugyanaz a szóhasználat, és már saját magamat is unom.
Áll a szakma egy helyben, és toporog. Azok a több éve bejáratott folyamatok, gondolkodásmódok futnak, amik menthetetlenül berögződtek. Egyszerűen keretek közé van szorítva minden: az kreatívügynökség-ügyfél-
A konferenciára visszatérve. A konklúzió: bullshit, bullshit hátán. Mint ahogy általában szokott lenni. Úgy érzem ezek a szakmai konferenciák senkinek nem jók, csak azoknak, akik előadást tartanak (pénz, hírnév, kapcsolatépítés két sonkás szendvics között) és azoknak, akik szervezik (pénz). És mi van a közönséggel? Ja, semmi.
PS.:
A Sofoblog bullshit-bajnokságát Pászty Balázs és Sipos József nyerte holtversenyben:
10. Pászty Balázs, Szamos Marcipán (4:55)
Ma már nem tudunk olyat csinálni, hogy belelövünk a bokorba, és valakit eltalálunk, sőt, már az etetőhelyen is nehezebb.
12. Sipos József, UniCredit Bank (5:27)
Olyan emberekkel érdemes együtt dolgozni, akik képesek arra, hogy nyitottak legyenek.
Utolsó kommentek