Korábban írtam már a brit Galaxy csoki törekvéséről, miszerint "olvasócsokivá" próbálja brandingelni magát. Megérkezett az egyik új húzásuk, ami egy tök egyszerű nyereményjáték: bepötyögöd a csomagolás belsején található kódot a Galaxy Book Club weboldalán, és kiderül, hogy tiéd lehet-e az egymillió nyereménykönyv egyike. Valószínűleg a marketinges srácok annyira nem erőltették meg magukat a meetingen, mikor kipattant a fejükből az atombiztos nyereményjáték ötlete, de tény, hogy ez így teljesen működőképes és egyszerű. Internethozzáférése nagyjából minden britnek van, csekkolod a honlapon a kódot és kész.
Pluszban az egész nyereményakciót megtoldották még annyival, hogy bátorítják a lelkes Galaxy fanokat, hogy hozzák létre a saját olvasóklubjukat, és a jelentkezők közül 20 darabot megjutalmaznak egyenként 24 tábla Galaxy csokival.
Ennek az egész bejegyzésnek talán annyi a tanulsága (nem a nyereményakció ismertetése miatt írtam), hogy látható, hogy ezt a "mélyedj el egy jó könyvben a Galaxy-val" dolgot nem egyszeri húzásnak, hanem folyamatos kommunikációnak szánják. Kezdve ugye a már említett, tavaly alapított Galaxy British Book Awards-tól, a könyrészleteket rejtő csomagoláson keresztül most a nyereményakcióig és a saját könyvklub alapításának támogatásáig, látható, hogy ők most ebbe az irányba szeretnék hosszútávon bebetonozni magukat. És jó látni, hogy egyszerű, agyonhasznált eszközökkel (rendezvények létrehozása és szponzorálása, nyereményakciók) is lehet koherens, hosszútávú, értelmes kommunikációt folytatni, és el lehet szakadni a "küldd be a csomagolást, és nyersz iPodot" akcióktól.
Utolsó kommentek