Úgy tűnik, eljött az ideje annak, hogy egy böszmenagy kiadóvállalat (Sony) olyan új eszközökhöz nyúljon a marketinkommunikációjában mint a Twitter, és ezzel népszerűsítse az egyik legújabb, Terminator Salvation című PlayStationhöz kiadott játékát.
Egyszerűen fogták a Twittert, és felhúztak rá egy nemzetközi multiplayer játékot. Az ötlet egészen zseniális, mert a Twitternél jobb eszközt erre nem is nagyon találhattak volna. A lényege (ahogy a hivatalos blogon is olvashatjuk), hogy a játékba beszálló twitterezők az Ellenállók (Resistance) csapatát erősítik. A @Resistance2018 csatornára feliratkozva különböző típusú üzeneteket kaphatnak az Ellenállók táborából, amikre megtalálva a helyes választ egy retwitben vissza kell azt küldeniük. De ugyanúgy elkaphatnak kódolt üzeneteket a SkyNettől is, amik az emberek és gépek közötti háború állásáról szólnak. A helyes válaszokért pontok járnak, a lényeg pedig, hogy aki több pontot szerez, az kerül a lista élére. Hogy ezen kívül van-e, és hogy ami a jutalom, az számomra nem derült ki.
Ugyan elsőre kicsit bonyolultnak tűnik a játék, meg a sokféle típusú üzenet, a kötött kódok és kommunikációs formák, ám mindez talán hozzá is tesz az "elcsípett üzenetes, gép-ember háborús, földalatti mozgalmas" érzéshez. Egy rutinos twitterezőnek ezek várhatóan nem okoznak problémát. Rutinos twitterezők márpedig vannak a golyóbis másik oldalán, hiszen mostanában ettől hangos a média.
A múltkor írtam, hogy a Twitter felnőtt: világsztárok kedvelt broadcastolós eszközévé vált. Most úgy tűnik, ennek megfelelően, a trendeket követve a marketingkommunikáció is kezdi magának felfedezni, nagyon helyesen. Várjuk a folytatást!
U.I.: Bocs a címért, nem tudtam kihagyni... :)
Utolsó kommentek