HTML

Sofoblog

A reklám vergődése - magvas gondolatok az átalakuló marketingkommunikációról.

Iratkozz fel RSS-re:

Kövess Tumblrön:

Nincs megjeleníthető elem

Kövess Twitteren:

Kövess Twitteren:

    Kattints ide a követéshez!

    Kövess Facebookon:

    Utolsó kommentek

    Címkék

    2007 (1) adósságrendező hitel (1) adschool (1) adwords (2) ad contrarian (1) android (1) apple (1) ashton kutcher (1) atl (1) badár (1) bavaria (1) bbdo (1) bee cool (1) bicikli (1) bioptron (1) blog (5) bluetooth (3) bob hoffmann (1) boci boci tarka (1) bogusky (1) bp (1) budapest bank (2) bullshit (1) cadbury (1) cannes (1) célzás (1) cenzúra (1) chrispin porter (1) citylight (3) clear channel interact (1) clp (1) cnn (1) coca cola (1) coca cola light (1) dairy milk (1) david holmes (1) demokrácia (1) dízel (1) duffy (1) dugnám blog (1) ebay (1) electricity (1) emese (1) facebook (1) fairtrade (1) fesztivál (2) flashmob (1) fogyasztó (10) fogyasztói társadalom (1) g1 (1) galaxy (2) gerillamarketing (4) ginger (1) google (5) gyakornok (1) heineken (2) hello you (1) hibrid (1) hitel expressz (1) honda (1) iga (1) image váltás (1) imázs (1) im a mac (1) im a pc (1) influenzakommandó (1) inside adwords (1) insight (1) internet (4) iphone (2) kampány (1) karácsony (1) karaoke (1) kommunikáció (7) könyvtár (1) konzol (1) környezetvédelem (1) közösségi kommunikáció (2) közösségi közlemény (1) közösségi média (14) kreatív (1) laboratory ideas (1) let it shine (1) mac (1) made (1) márka (1) marketing (16) marketingkommunikáció (14) marketing interakció tervezés (1) matchbox (1) matrica (1) média (18) metál (1) mézes vilmos (1) microsoft (1) mobil (10) mobilmarketing (6) mobil marketing (3) mr t (1) mszp (1) mtv (1) nátha (1) népszavazás (1) netvibes (1) nhs (1) nivea (1) nordstrom (1) no thanx (1) ogilvy (1) online (15) online videó (4) on demand (1) óriásplakát (2) pc (2) philips (1) pioneer (1) pirate tv (1) platform (1) podcast (2) pos (1) pr (9) press release (1) prius (1) qr kód (1) recesszió (1) red bull (1) reform (1) reklám (38) reklámkonferencia (1) rosszfiú (1) sajtóközlemény (2) scam (1) smokefree (1) smr (1) snickers (1) social media (7) social media manager (2) social media release (1) social network (5) sofokleves (1) sör (1) southwest airline (1) szabadság (1) szakmai brekkek (1) szépség (1) sziget (2) szilvee (1) szőke (1) tcr (1) terminator (1) tömegkommunikáció (10) tömegmédia (1) törzsek (1) toyota (1) trysumer (1) tryvertising (1) tumblr (1) tv (2) twitter (9) t mobile (1) ügyfél (1) ügynökség (1) uk (2) upc (1) vállalat (2) válság (1) veeple (1) videó (5) video (1) videojáték (1) videomegosztó (1) vilmos (1) vírus (1) vlog (1) vlogging (1) vod (1) vodafone (1) vodcast (2) vodcasting (1) wave (1) web 2.0 (2) we buy any car (1) wom (1)

    Mai mumus: sajtóközlemény

    2008.06.12. 15:22 Sofokles

    Már régóta érik bennem a gondolat, hogy kicsit földbetiporjam a sajtóközleményeket. Most a Karmamedia blogon megjelent bejegyzés cselekvésre sarkallt. Szabolcs arról ír, hogy miért a lehető legrosszabb megoldás információk közönséghez való eljuttatására a sajtóközlemény: az újságíró nem is ért a témához, nem tud jól írni, stb., de a legalapvetőbb probléma, hogy a kereslet nem találkozik kínálattal. Zsengébb koromban én is dolgozgattam újságíróként, és számtalan olyan sajtóközleménynel találkoztam amire igazak voltak a fenti vádak. Egyszerűen unalmasak, rosszul megfogalmazottak, és nagyon nem azt és úgy tartalmazzák, amit és ahogyan azt az újságíró szeretné. Szabolcs szerint emiatt a sajtóközlemény az újságíró szempontjából egyenlő a SPAM-mel.

    De továbbmegyek. Ne csak a PR-es és az újságíró kapcsolatát vizsgáljuk. Hiszen miről is szólna a sajtóközlemény? Egy vállalat információt szeretne eljuttatni a széles tömegeknek, de legalább a célcsoportjának. Két helyen van elrontva a dolog:

    1. A közvetített információ többnyire csak a vállalat által fontosnak vélt információ; a közönség tökéletesen érdektelenül fogadja.

    2. Ma ahhoz, hogy információt juttass el a közönségedhez, nem mindig van szükséged a médiára.

    Az első pont teljesen világos: nem hogy az újságírót, de a közönséget sem érdeklik az unalmasabbnál-unalmasabb, semmitmondó jelzőkkel teleszórt, kevés érdemi információt tartalmazó sajtóközlemények. Találd meg a közönség számára valóban releváns információkat, és juttasd el hozzájuk. De ehhez miért van szükséged az újságírókra? Teljesen fölösleges közvetítő közegnek felhasználni a médiát, ha közvetlenül is el tudod őket érni az interneten - erről (is) ír The New Rules of Marketing and PR: How to Use News Releases, Blogs, Podcasting, Viral Marketing and Online Media to Reach Buyers Directly című könyvében David Meerman Scott. Szerinte a sajtóközlemény eredeti angol neve, a press release árulkodik legjobban arról, hogy miért nem jó ez az eszköz a közönség elérésére: hiszen a sajtónak (press) szól. Ez a régi tömegkommunikációs modellben teljesen helyénvaló volt, hiszen máshogy nem tudtad elérni a széles tömegeket. De ma, az internet korában, már ezt meg tudod tenni közvetlenül is. Persze hiba lenne azt gondolni, hogy akkor elég, ha az ember fölrakja a sajtóközleményeit az internetre is, és minden oké. Ennél bonyolultabb a helyzet: meg kell érteni az internet működését, a sajtóközleményeket "optimalizálni" kell keresőkre, és emberekre is, azoknak, akiknek készül. Itt jön képbe annak a fajta szemléletváltásnak a fontossága, amiről már írtam egy korábbi bejegyzésben. Nincs többé tömegkommunikáció, mert az internet egyszerűen kinyírja azt. Emberként kell kezelni a közönséget, és nem "célcsoportként", és ebben a szemléletben kell kiválasztani az elmesélendő történeteket, és úgy is kell megfogalmazni azokat. Embertől embernek.

    Persze, az internet nem fogja felváltani a hagyományos sajtókapcsolatokat, azok ugyanúgy fontosak maradnak, még Scott szerint is. Csupán sokkal nagyobb hangsúlyt kellene fektetni az online kommunikációra, megérteni azok szabályait, és alkalmazni őket. És olyan sajtóközleményeket írni, amik valójában érdeklik az embereket. Online és offline is.

    Szólj hozzá!

    Címkék: pr sajtóközlemény press release

    A bejegyzés trackback címe:

    https://sofokles.blog.hu/api/trackback/id/tr47516622

    Kommentek:

    A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

    Nincsenek hozzászólások.
    süti beállítások módosítása